Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere

Martin-sama

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hvordan i helvete gjør man det som gitaristen i the who gjør i
? Han snurrer jo armen rundt og rundt men klarer likevel å treffe strengene så det blir lyd. :dontgetit:

Practice makes awesome.

Om man kjenner musikken godt nok kan man showe mer og mer, blant annet ved å snurre armen rundt slik han gjør. Det er rett og slett bare å øve seg på å gjøre litt crazy ting mens man spiller, det ser bra ut på scenen.

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg tips om hvordan jeg skal spille dette? hvordan jeg skal holde fingrene hvis dere skjønner :p får ikke helt til å få med 4.bånd på G-strengen..

e|----5------------------------------------------|
B|----5------------------------------------------|
G|----4------------------------------------------|
D|----7------------------------------------------|
A|----7------------------------------------------|
E|----5------------------------------------------|

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg tips om hvordan jeg skal spille dette? hvordan jeg skal holde fingrene hvis dere skjønner :p får ikke helt til å få med 4.bånd på G-strengen..

e|----5------------------------------------------|
B|----5------------------------------------------|
G|----4------------------------------------------|
D|----7------------------------------------------|
A|----7------------------------------------------|
E|----5------------------------------------------|

Sikker på det ikke er skrivefeil? :p var da et meget spesielt barregrep..

Lenke til kommentar

Åh, har en diskusjon uten ende med en kamerat.

Dere må hjelpe til å få oss til enighet.. :p

Vi snakker om sangen Nickelback - Animals her, og han mener at denne spilles i standard tuning. Jeg mener den spilles i dropped-d, da jeg mener å høre det på sangen. Sjekker mange tabs på nettet også, og de er jo i dropped-d. Men han er rett og slett uenig med meg.. Kan noen bekrefte dette her?

Lenke til kommentar

hei alle sammen..

har noen spørsmål som eg hadde håpet på og få svar på...

har nå spillt aukustisk gitar i ca ett halt år nå..

har en el gitar liggende som eg kunne tenkt meg og begynne å bruke igjenn.. men trenger nye strenger da.

så tenkte eg att eg skulle kjøpe meg en ny forsterker til den.. og der trenger eg litt hjelp.

har mulighet til og koble den aukustiske gitaren min også.

har egentlig null peiling på dette her. derfor skriver eg her da.

hvilken bør eg kjøpe da?? tenker ikke på en alt for dyr en.

og så er det en annen ting eg lurer på angående forsterkere. er kanskje litt dumt spørsmål, men spør alikevell. sånne lyder som er i f.eks "sweet child of mine" å free bird" bare for å lage ett par eksempler.

hvordan får man sånne lyder??? alltid lurt på det...

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Hva mener du med "sånne lyder"?

Sweet Child O Mine: Les Paul, rør-Marshall, mye diskant

Free Bird: Gibson med bøkkere/P-90, Marshall, slide

akkurat det du sier forteller meg ingen ting :p

men hadde eg kjøpt meg ny forsterker. kunne eg ha laget samme lydene som i de sangene? var jo bare ett eksempel...

hvilken forsterker burde eg gå for da???

Endret av veluci
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan Blue Steel-strengene er å spille på? Akkurat nå står et tjukt strengesett på gitaren som skal byttes ut, og jeg vil i utgangspunktet sette på elixir light, men så har pappa kjøpt et Blue Steel XL-sett i Hellas. Det kan nevnes at Blue Steel-settet også er knalltjukt, men om det er godt å spille på, og om lyden er god, trenger ikke nødvendigvis det ha så mye å si...

Det er forresten snakk om en Morgan halvakustisk.

Lenke til kommentar
akkurat det du sier forteller meg ingen ting :p

men hadde eg kjøpt meg ny forsterker. kunne eg ha laget samme lydene som i de sangene? var jo bare ett eksempel...

hvilken forsterker burde eg gå for da???

Igjen, tror du må forklare litt.:) Er det en spesiell lyd du hører og vil gjenskape eller er det bare den generelle lyden fra gitaren du lurer på?

Lenke til kommentar

nå er eg da lite kjent med det og bruke el gitar. så vill bare ha meg en bra forsterker til ikke så alt for mye penger.

men så lurer eg på hvordan du klarer å lage sånn lyd som er i introen til sweet child of mine. er det noe du gjør med forsterkeren???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...