srbz Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hm, du er nok mye flinkere enn meg, for jeg hører ikke mange feil, hører noen få, men ingen kritiske. Å lage en slik sang som han har gjort er helt utrolig, ihvertfall etter min mening 7866615[/snapback] Tja, jeg er kanskje flinkest på å kritisere. Veldig mange feil var det ikke, men skal du først brife med gitarskills i skrytevideo på nettet, og du ligger på nivå med han krabaten der, så tar du deg nok tid til å spille den en gang til når du har gjort endel feil. Spiller den kanskje et par-tre ganger, og velger den som funker best Det var en del feil inni der, men tross alt hva kan man forvente når en kido spiller fortfort i fem minutter. Veldig uenig på at det virket dårlig planlagt- han tok seg så fantastisk bra inn igjen de gangene han var ute å seilte, og det gjør man ikke i det tempoet uten å øve/planlegge litt på forhånd! 7868432[/snapback] Bra poeng, men det var etter min mening dårlig planlagt mht. at han i det hele tatt havnet på seiltur. ...SELV om han selvsagt er mye bedre enn meg, og jeg hadde aldri i verden klart det der, men nå er det vel engang JerryC vi sammenligner ham med Regner også med at det er hensikten hans, ettersom han lager noe nytt av noe som er gjort før. Endret 4. februar 2007 av surbz00r Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 ...men nå er det vel engang JerryC vi sammenligner ham med 7873015[/snapback] Se på JerryC etter 1.02. Uansett har sangen høy vanskelighetsgrad, men synes den egentlig er ganske kjedelig. Viser bare hvor rå de er på sweeping og arpeggio og det tror jeg faktisk mer eller mindre alle kan lære seg bare de gidder å øve og øve og øve. Om jeg kan komme med en anbefaling om fortfort gitarspill og som har en fantastisk feeling så er det G3 platen med Vai, Satriani og Johnson Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Se på JerryC etter 1.02. 7873376[/snapback] Alt før 1:42 er jo plankekjøring. edit: egentlig det meste før 2:10. Endret 5. februar 2007 av surbz00r Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) ...men nå er det vel engang JerryC vi sammenligner ham med 7873015[/snapback] Se på JerryC etter 1.02. Uansett har sangen høy vanskelighetsgrad, men synes den egentlig er ganske kjedelig. Viser bare hvor rå de er på sweeping og arpeggio og det tror jeg faktisk mer eller mindre alle kan lære seg bare de gidder å øve og øve og øve. Om jeg kan komme med en anbefaling om fortfort gitarspill og som har en fantastisk feeling så er det G3 platen med Vai, Satriani og Johnson 7873376[/snapback] Fort gitarspill er vel også egentlig noe man kan lære seg ved og øve og øve og øve? Videogoogle guitar suck... Rimelig kjappe de gutta der også... Endret 5. februar 2007 av Jyztrik Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Om jeg kan komme med en anbefaling om fortfort gitarspill og som har en fantastisk feeling så er det G3 platen med Vai, Satriani og Johnson 7873376[/snapback] Er det en sikkelig gitar-onanist jeg setter høyt så er det Eric Johnson. Det er kar det. Bra med feel og smooth lydbilde. Duger på vokal og piano også. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg lurer på når det står i en serie med x ned på strengene i en tab hva betyr det? Kan dere forklare hvordan man gjør det? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg lurer på når det står i en serie med x ned på strengene i en tab hva betyr det? Kan dere forklare hvordan man gjør det? 7881681[/snapback] At du legger halshånden over strengen uten å trykke de ned samtidig som du drar lett over med plekter og lager en liten dump /puh/ lyd. Håper det var noe lunde forklarende? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Se på JerryC etter 1.02. 7873376[/snapback] Alt før 1:42 er jo plankekjøring. edit: egentlig det meste før 2:10. 7875958[/snapback] Han spiller feil på 1:02! Endret 6. februar 2007 av js79 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg lurer på når det står i en serie med x ned på strengene i en tab hva betyr det? Kan dere forklare hvordan man gjør det? 7881681[/snapback] Legg hånden over strengene uten å presse dem ned. Helst bruk mer enn én finger, da slipper du å få harmonics. Det skal høres ut som en toneløs skrapelyd, omtrent som i begynnelsen av "Smells Like Teen Spirit". Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Men det er en ting jeg ikke får til. Artifical Harmonics. Får å gjøre det så skal man ha tommelen bak plekteret, slik at tommelen treffer strengen rett etter plekteret, slik at det blir "et pick" på en måte. Og det skal komme en slags hylelyd. Kan det være noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg lurer på når det står i en serie med x ned på strengene i en tab hva betyr det? Kan dere forklare hvordan man gjør det? 7881681[/snapback] Legg hånden over strengene uten å presse dem ned. Helst bruk mer enn én finger, da slipper du å få harmonics. Det skal høres ut som en toneløs skrapelyd, omtrent som i begynnelsen av "Smells Like Teen Spirit". 7884077[/snapback] Artig :!: Det var akkuratt den sangen jeg skulle spille da jeg kom over x`ene takk for andre svar og. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Men det er en ting jeg ikke får til. Artifical Harmonics. Får å gjøre det så skal man ha tommelen bak plekteret, slik at tommelen treffer strengen rett etter plekteret, slik at det blir "et pick" på en måte. Og det skal komme en slags hylelyd. Kan det være noe jeg gjør feil? 7887040[/snapback] Det skal ikke være mye mellom plekter og tommel, men dette kommer ved øvelse. Prøv å slå litt raskere på strengen. Prøv harmonicene på 5/7/9/12. bånd, da det er lettest der. Jeg synes det er lettere om jeg bender samtidig som jeg tar harmonics, og lyden blir råere. Det kommer med tiden, så vær tålmodig. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg pleier å gjøre noe jeg ikke vet er Noen ganger når jeg spiller pleier jeg å holde fingrene litt lengere ved tuppen av plekteret(sånn at tommelen og pekefingeren treffer såvidt på strengene), når jeg gjøre dette så kommer lyden i en litt rar tom skrikelyd, noen som vet hva jeg mener? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Pinched/artificial harmonics. Samme som personen over her spør om. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Du bør også sette opp Nirvana - Smells like teen spirit. Hvis du ser på notene til Nirvana sine sanger så ser du at de er egentlig ganske lette for nybegynnere(som meg ), så jeg vil anbefale alle å ta en titt på Nirvana sine sanger. Endret 7. februar 2007 av cissaman Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 har vært ganske stille her i det siste så jeg blir nødt til å få liv i den igjen. Til dere som trenger øving i fingerspill bør dere spille Metallica - Nothing else matters. Genial sang btw! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ja, Nothing Else Matters er bra til fingerspill. The unforgiven er også veldig fin, enkelt riff, og en intro som også er fingerspill øvelse Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Fingerspill = stairway to heaven? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) DENNE siden er en flott liten sak. Veldig kjekk side hvis man har lyst på litt easy input i improviseringen sin, eller rett og slett bare vil ha et par teknikkøvelser/teknikkstudier å meske seg med. Endret 18. februar 2007 av rasgar Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Takk for gode tips Skal rett opp på forsiden, bare kom med mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå