Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du mente tabs til det som spilles så har jeg ikke det. Lydklippene er "lånt" fra effektguiden på gitarnorge.

Hvis du tenker på selve effektene så kan du ikke bruke tabs, da må du som Valkyria sier ha effektpedaler eller en forsterker med innebygde effekter :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger hjelp til en ting... når noe står i parentes, hva skal man gjøre da?

|-----3---3-(3)-3---------|-----3-3-3-(3)-3---------|
|---3-3---3-(3)-3---------|---3-3-3-3-(3)-3---------|
|---0-0---0-(0)-----------|---0-0-0-0-(0)-0---0-----|
|-0-----0---------------0-|-2---------------2---2---|
|-------------------0h2---|-------------------------|
|-------3---------3-------|-------------------------|

Lenke til kommentar

C/H betyr C-dur med H i bassen. Am/G betyr A-moll med G i bassen. I C-dur er tonen C i tredje bånd på A-strengen vanligvis basstonen. Når du du skal ha H i bassen flytter du bare et bånd lenger ned, altså til 2. bånd på A-strengen. I A-moll er vanligvis A (åpen A-streng) basstonen. Når du skal ha G i bassen griper du den som en vanlig A-moll men setter i tillegg lillefingeren på G-en som er i 3. bånd på E-strengen.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt eller spilt gitar før, men har lenge hatt lyst å lære kunsten. Ut fra det jeg leser på nettet, er Epiphone Les Paul Standard en rimelig og god gitar som jeg kunne tenkt å skaffe meg.

Rent teknisk, hvilket utstyr behøver man i tillegg til gitar og stemmer? Tenker feks at jeg ikke trenger gitarforsterker med innebygd høyttaler, da jeg ønsker å bruke hodetelefon eller eksisterende stereoanlegg som lydbærer. Trenger som dere skjønner helt grunnleggende info!! Tar imot alle råd og info!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...