Valkyria Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 noen spesielle du tenker på? mange av dem trenger du pedaler etc for å kunne bruke Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Hvis du mente tabs til det som spilles så har jeg ikke det. Lydklippene er "lånt" fra effektguiden på gitarnorge. Hvis du tenker på selve effektene så kan du ikke bruke tabs, da må du som Valkyria sier ha effektpedaler eller en forsterker med innebygde effekter Lenke til kommentar
Sugarrdaddy69 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Jeg skjønte det med effektene Jeg begynte å spille gitar for et halvt år siden xD jeg er en nybegynner Endret 4. april 2008 av EvilMrBenny Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Trenger hjelp til en ting... når noe står i parentes, hva skal man gjøre da? |-----3---3-(3)-3---------|-----3-3-3-(3)-3---------| |---3-3---3-(3)-3---------|---3-3-3-3-(3)-3---------| |---0-0---0-(0)-----------|---0-0-0-0-(0)-0---0-----| |-0-----0---------------0-|-2---------------2---2---| |-------------------0h2---|-------------------------| |-------3---------3-------|-------------------------| Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hard demping på norsk i guitar pro Englesk, ghost note: http://www.guitarnoise.com/faq.php?id=44 Endret 12. april 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hvordan spiller man grepet H? har sett i grep boka mi men finner ingen H dær. noen som vet? Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 H: http://www.8notes.com/guitar_chord_chart/B.asp H (norsk) er det samme som B Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hard demping på norsk i guitar pro Englesk, ghost note: http://www.guitarnoise.com/faq.php?id=44 SÅ hva gjør jeg egentlig da? Som du sikkert skjønner er jeg ganske fersk. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Den er litt vrien å forklare, men en Ghost Note skal nesten ikke høres. Du skal spille den veldig forsiktig, sånn at man nesten bare får en følelse av at den er der. Eller noe sånt! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 På gitar (og bass) er det mer vanlig at du løfter fingeren som holder ned strengen litt når du slår an tonen slik at du hører anslaget men ikke tonehøyden. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 En mutet/muta/dempet tone altså? Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Noen som har en lett sang for øving av pletkerspill? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Tror det skal ligge et par på forsiden av denne tråden Lenke til kommentar
Jon_Martin Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Tror det skal ligge et par på forsiden av denne tråden Prøver meg på Come As You Are jeg tenker jeg. Må vel høre litt på den først for å finne ut hvordan den går. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei. Satt og så på en tekst og så begynnte jeg og lure litt: C C/H Am Am/G gode broder! vi ble født i samme natt F I samme hus. Hva betyr C/H og Am/G og hvordan spiller jeg det? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 C/H betyr C-dur med H i bassen. Am/G betyr A-moll med G i bassen. I C-dur er tonen C i tredje bånd på A-strengen vanligvis basstonen. Når du du skal ha H i bassen flytter du bare et bånd lenger ned, altså til 2. bånd på A-strengen. I A-moll er vanligvis A (åpen A-streng) basstonen. Når du skal ha G i bassen griper du den som en vanlig A-moll men setter i tillegg lillefingeren på G-en som er i 3. bånd på E-strengen. Lenke til kommentar
xvis Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Har aldri hatt eller spilt gitar før, men har lenge hatt lyst å lære kunsten. Ut fra det jeg leser på nettet, er Epiphone Les Paul Standard en rimelig og god gitar som jeg kunne tenkt å skaffe meg. Rent teknisk, hvilket utstyr behøver man i tillegg til gitar og stemmer? Tenker feks at jeg ikke trenger gitarforsterker med innebygd høyttaler, da jeg ønsker å bruke hodetelefon eller eksisterende stereoanlegg som lydbærer. Trenger som dere skjønner helt grunnleggende info!! Tar imot alle råd og info! Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Vel, headset rett i gitaren funker dårlig. Du kan koble gitaren til PC-en og så til forsterkeren, men det blir ikke særlig pen lyd av det. Hadde jeg vært deg hadde jeg investert i en liten Roland Cube, de er ikke særlig dyre Lenke til kommentar
thadon Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Endelig fått kjøpt meg strenger og tuner. Fader å herlig den lille boksen er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå