Fin Skjorte Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Da kjøper man ny reim og straplock! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hvis en gamle reima er kjempekul kjøper man bare straplock. Jeg kjøpte straplock til min gamle kupelsreim, den funker jo fint ennå, er bare hullene som er litt for store. Straplocks koster 25 på Imerslund ^^ Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Alle i familien min ler av at jeg kjøpte meg gitar til 4000kr. Når jeg kjøper ny gitar til 7000kr nå så tror jeg de blir irriterte. "For man hører ikke forskjell mellom gitarer fra 2 - 8000kr! " aaah! Godt jeg har tjent pengene selv! =D Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 "For man hører ikke forskjell mellom gitarer fra 2 - 8000kr! " Man føler jo heller ikke forskjellen på en bil til 200k og en til 800k. Mye mer i absolutte verdier, men samme ratio! Faktisk så er det større forskjeller mellom en rimelig og en ikke fullt så rimelig gitar, enn i forholdet mellom en ikke fullt så rimelig som en ikke rimelig. Sagt litt enklere, det er større forskjell mellom en gitar til 2000 og en til 7000, enn mellom en til 7000 og 14000. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 "For man hører ikke forskjell mellom gitarer fra 2 - 8000kr! " Man føler jo heller ikke forskjellen på en bil til 200k og en til 800k. Mye mer i absolutte verdier, men samme ratio! Faktisk så er det større forskjeller mellom en rimelig og en ikke fullt så rimelig gitar, enn i forholdet mellom en ikke fullt så rimelig som en ikke rimelig. Sagt litt enklere, det er større forskjell mellom en gitar til 2000 og en til 7000, enn mellom en til 7000 og 14000. Men når definisjonen av rimelig, er på 2000kr på en gitar, blir 7000kr på en gitar, veldig ikke rimelig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 I dag kom endelig min gitar og har vært igjennom sånn 12-steps nybegynnerkurs for å friske opp grep og den lille standardkunnskapen jeg hadde for 5-6 år siden. Har også fått lært med barré (hvis det er det det heter da ), men vil gjerne ha en side som har oversikt over hvilken tone de forskjellige båndene representerer. Har noen en god oversikt på dette? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Hehe, bare å ta en titt på forrige side! Hvilken gitar fikk du deg? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Ble en Epiphone Les Paul Standard (ebony). Takk for tipset! Endret 25. mars 2008 av datating Lenke til kommentar
andso Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jeg står fast med gitar nå Jeg prøver å spille de sangene jeg liker, men får som regel bare til introen. Trenger noen anbefalinger om hva jeg kan gjøre videre :!: Endret 27. mars 2008 av andso Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 etter en nøye analyse i problemet ditt har jeg konkludert med at sangene du prøver på er for vanskelig. prøv deg på noen enklere sanger, og øv inn noen forskjellige teknikker og prøv så igjen. om du er utolmodig, bare øv i all evighet på akkurat det riffet du vil kunne ikke gjør det. lær deg å spille all-around først Lenke til kommentar
Innos Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Lær deg riffene, og drit i at du ikke kan spille de e rett tempo. Om du bare sitter og øver på de lenge nok går det av seg selv, såfremt det ikke er snakk om latterlig vanskelige sanger (prøvde meg på Yngwie Malmsteen etter under et halvt år med den filosofien jeg, men måtte gi opp etter en måned på samme sangen =p). Lenke til kommentar
andso Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Gikk bedre når jeg tok noe lettere :!: takk for hjelp! Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Kan spille lit gitar, men jeg kan ingenting om tabs osv. Vet ikke hvordan jeg skal lese eller spille de. Fks: Denne Har spilt den, så jeg sliter ikke med det, men har ikke peiling på hvordan den er nå lenger... Hvordan fynker tabs? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 e = 1. streng (den tynneste) E = 6. streng (den tykkeste) Tallet indikerer hvilket bånd du skal trykke ned en finger på. 0 betyr at du ikke skal ha noen finger der i det hele tatt. Ble vel litt knotete forklaring, men håper du forstår. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Sånne tabber viser jo ikke takt og tempo osv. så det er nok et must å vite hvordan melodien går ^^ Men det vet du vel Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Åh, tusen takk, skjønte lit mer nå Skal øve på den i morgen. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 kan noen lære meg en F? Noen som har tips til hvordan jeg skal klare den på en uke? Jeg har alle de grunnleggende grepene inne.. d, g, em, e,am,a,c, ++.. F går ikke:S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 F er jo nesten som Am med barré. Du må bare øve på å trykke ned alle strengene med en finger. Jeg øvde først på det og når den satt så la jeg kun til de resterende fingrene. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) F er jo nesten som Am med barré. Ikke Am men E tror jeg du tenker på... Endret 30. mars 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Sugarrdaddy69 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Finnes det tabs til de effektene på første post? vis det er finnes vil jeg gjerne ha dem =) mvh Benny Endret 2. april 2008 av EvilMrBenny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå