Martin-sama Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Ja, okei! Så den er å anbefale av delay-pedaler i den litt rimelige klassen? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ja. Så lenge du ikkje er ute etter typ analog vintage delay. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 jeg har spilt gitar i snart 1 år nå men føler meg ganske begrenset som gitarist. har lyst til å beherske mer en bare heavy metal sjangeren. så jeg spør om noen kunne gitt litt tips om sanger eller teknikner jeg kan lære meg får å lettere beherske andre sjangre? Lenke til kommentar
edds Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ennnndelig sitter F-duren. Møkka-grep! Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ennnndelig sitter F-duren. Møkka-grep! Bra jobba Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ennnndelig sitter F-duren. Møkka-grep! Er det denne?: -O-|----|----|----|----|----|---- -O-|----|----|----|----|----|---- ----|-O-|----|----|----|----|---- ----|----|-O-|----|----|----|---- ----|----|----|----|----|----|---- ----|----|----|----|----|----|---- Lenke til kommentar
edds Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ennnndelig sitter F-duren. Møkka-grep! Er det denne?: -O-|----|----|----|----|----|---- -O-|----|----|----|----|----|---- ----|-O-|----|----|----|----|---- ----|----|-O-|----|----|----|---- ----|----|----|----|----|----|---- ----|----|----|----|----|----|---- Den ja. Tør ikke tenke på hvor vanskelig det blir med sånn full barré i tillegg. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Den ja. Tør ikke tenke på hvor vanskelig det blir med sånn full barré i tillegg. Begynne å ta grepet lengre opp på halsen. Halsen er smallere der, og så er armen kanskje mer "tilpasset" for å holde grepet litt nærmere kroppen. Etterhvert som du blir vant med å sette fingrene i riktig posisjon så beveger du deg nedover til du har F'n! Lenke til kommentar
MVR Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Tenkte jeg skule prøve meg på Nirvana - Come as you are. Trenger litt hjelp, har jo fnnet flere tabulaturer, men er likevel blank på hvordan rytmen til høre-hånda går. Finnes det taber som sier om man skal spille opp eller ned? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Må jo nesten bare lytte til sangen og prøve å høre hvordan det skal spilles, eller så kan du se om du finner en tutorial på youtube Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Den ja. Tør ikke tenke på hvor vanskelig det blir med sånn full barré i tillegg. Mykje lettare. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Den ja. Tør ikke tenke på hvor vanskelig det blir med sånn full barré i tillegg. Lærte full barré først. Begge sitter greit nå. Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Litt ny på el-gitar, men jeg vet noe, og lurte på om Epiphone les paul særlig dårligere enn gibsons? bare det at epiphone koster 3600 og gibson koster 16000 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) sliter veldig med støy når eg skifter grep her, hvordan forhindre dette? når eg skifter grep så kommer enten fingene borti non andre strenger eller så kommer det andre lyder. iriterende for alt blir jo en stor suppe :S er el-gitar Endret 11. mars 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Hvis du har en gitarlyd som er rolig og pen, så kan det lønne seg og starte med å bytte sakte fra grep til grep, og så gjøre det fortere etterhvert. Lær deg først å gjøre det sakte og kontrollert. Det kan jo komme av du "stresser" litt og flikker strengen i dét du tar fingeren av strengen, slik at det kommer lyd. Lønner seg også å skru end gain-knoben på forsterkeren Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 ok, men må nesten være noe galt her, det høres jo helt merkelig ut uansett hvordan eg skrur på knottene :S kan det ha noe med at gitaren ikkje er setmt? har aldri stemt den. kansje dne bør stemmes? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Den burde ikke "bråke" mer fordi den er ustemt, men det høres vel kanskje surt ut? Hva slags utstyr har du? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Å stemme gitaren innimellom er vel heilt OK. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Forsterker: Marshall Mg 16dfx Gitar: Bc Rich Beast fant dette på youtube: er en slik en eg har, hadde vert en drøm og slik lyd som han spiller med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå