kjeklulf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Populært kalt "frelsesarmé-G". Å ta en G med tommelen i tredje bånd på den mørke E-strengen og peke- eller langfingeren i tredje bånd på den lyse E-strengen. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 okey, men det var ikke det jeg tenkte på. xD En helt normal G kan også flyttes oppover halsen, men det må også legges til en helt normal barre, hvis du skal spille på de strengene som er løse i en vanlig G. Selvfølgelig er grepet helt forferdelig å spille, men poenget var at du kan flytte mer eller mindre alle grep, hvis det gjøres riktig. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Joda, G kan også brukes som barre men den er så krøkkete at andre alternativer som regel alltid er bedre. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Populært kalt "frelsesarmé-G". Å ta en G med tommelen i tredje bånd på den mørke E-strengen og peke- eller langfingeren i tredje bånd på den lyse E-strengen. Begrepet vekker gamle minner. Husker helt klart at jeg lærte en medstudent i Bergen en "vanlig" G- akkord. Dette var så tidlig som i 1979.. Hun var helt himmelfallen over forbedringen. Bra var det, hun skulle holde gitarkurs for Frelsesarmeen den sommeren. Kanskje jeg har bidratt til noe positivt? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg har faktisk spilt med et par stykker som har bakgrunn i Frelsesarmeen og de var ikke til å kimse av. Blant annet en pianist som nesten ingen hadde hørt om men spilte fletta av hvem det skulle være. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Noen tips for å prøve å lære meg barré-grep? Får ikke til å holde strengene nede med pekefingeren skikkelig... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Legg fingeren litt på skrå, mange synes det er lettere. Ellers er det bare å bruke tid. Det er som å sykle, en dag bare sitter det. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Et tips kan være å presse ganske hardt. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Tror han presser så hardt han kan da... De fleste vil vel prøve det, og se om det går da. Som kjeklulf sier, kan det være lettere hvis du legger fingeren på skrå. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det er bare å kjenne på fingeren. Det er mer "kjøtt" på håndflate-siden av fingeren, og mer bein på sidene. Bruk mer av bein-siden og mindre av kjøtt-siden så vil du fort merke forskjell. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det viktigste av alt med barregrep er rett og slett å innse og vite at det kommer til å ta tid, men at det vil sitte til slutt om du øver. Man må bli sterkere i musklene også. Jeg trodde aldri jeg skulle klare det. Tenkte på alt fra for lange fingre, kanskje noe rart med leddene mine, kanskje for tynne fingre, kanskje noe feil på gitaren osv osv. En dag satt det bare... Mistenker at muskelen hadde litt å si her. Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Kansje denne kan gi deg noen tips: Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Nå har jeg hatt min nye el-gitar i en uke, og jeg må si at det er utrolig morro, og klarer ikke å gå en dag uten å ha minst spilt to-tre timer! Noen som har noen gode forslag til hele sanger jeg kan lære meg å spille fra starten av, bortsett fra de som står i førstepost. Har lært meg hele Blood Brothers av Iron Maiden, men soloen sitter ikke. Men det er vel egentlig en rimelig lett sang... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Angående Barrégrep- det rare er, at når du først klarer å ta dem, er det ikke mulig å gjenskape den "klirreversjonen" man slåss med mens man trykket så hardt man kunne, men likevel ikke hardt nok. Hvis noen kan avsløre hvordan man klarer å gå tilbake til "klirringen", er jeg takknemlig for det. Kan være greit i forhold til opplæring, faktisk. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det handler om at huden blir herdet rett og slett. Det tar mange år før det går bort. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 følg rådet i siggen til Castrofiber ^^ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg brant meg faktisk på en ovnsrist en gang, og trakk instinktivt hånden bort da jeg hørte freselyder, før det begynte å svi. Det var inni håndflaten though, men jeg fikk bare et lite merke. Vondt som fy var det likevel, etterpå! Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg må være unik, greide barre grep første dagen jeg prøvde meg på det, skjønner ikke hva som er problemet med det, er jo ikke akkurat vanskelig. Ingen ulyder heller, det eneste jeg sliter med er at jeg ikke greier å bytte de fort. EDIT: Broren min sliter Endret 27. februar 2008 av victoryseieren Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Noen har det, andre sliter med det. Jeg greide det også veldig fort, mens andre jeg kjenner sliter fortsatt med det. Noen lærer fort, mens andre gjør det ikke.. mennesker er forskjellig, sånn er det bare Endret 27. februar 2008 av ThKarlsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå