Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okey, men det var ikke det jeg tenkte på. xD

En helt normal G kan også flyttes oppover halsen, men det må også legges til en helt normal barre, hvis du skal spille på de strengene som er løse i en vanlig G.

Selvfølgelig er grepet helt forferdelig å spille, men poenget var at du kan flytte mer eller mindre alle grep, hvis det gjøres riktig.

Lenke til kommentar
Populært kalt "frelsesarmé-G". Å ta en G med tommelen i tredje bånd på den mørke E-strengen og peke- eller langfingeren i tredje bånd på den lyse E-strengen.

Begrepet vekker gamle minner. Husker helt klart at jeg lærte en medstudent i Bergen en "vanlig" G- akkord. Dette var så tidlig som i 1979..

Hun var helt himmelfallen over forbedringen. Bra var det, hun skulle holde gitarkurs for Frelsesarmeen den sommeren. Kanskje jeg har bidratt til noe positivt?

Lenke til kommentar

Det viktigste av alt med barregrep er rett og slett å innse og vite at det kommer til å ta tid, men at det vil sitte til slutt om du øver. Man må bli sterkere i musklene også. Jeg trodde aldri jeg skulle klare det. Tenkte på alt fra for lange fingre, kanskje noe rart med leddene mine, kanskje for tynne fingre, kanskje noe feil på gitaren osv osv. En dag satt det bare... Mistenker at muskelen hadde litt å si her.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min nye el-gitar i en uke, og jeg må si at det er utrolig morro, og klarer ikke å gå en dag uten å ha minst spilt to-tre timer! Noen som har noen gode forslag til hele sanger jeg kan lære meg å spille fra starten av, bortsett fra de som står i førstepost. Har lært meg hele Blood Brothers av Iron Maiden, men soloen sitter ikke. Men det er vel egentlig en rimelig lett sang...

Lenke til kommentar

Angående Barrégrep- det rare er, at når du først klarer å ta dem, er det ikke mulig å gjenskape den "klirreversjonen" man slåss med mens man trykket så hardt man kunne, men likevel ikke hardt nok.

Hvis noen kan avsløre hvordan man klarer å gå tilbake til "klirringen", er jeg takknemlig for det. Kan være greit i forhold til opplæring, faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg må være unik, greide barre grep første dagen jeg prøvde meg på det, skjønner ikke hva som er problemet med det, er jo ikke akkurat vanskelig. Ingen ulyder heller, det eneste jeg sliter med er at jeg ikke greier å bytte de fort.

EDIT: Broren min sliter :rofl:

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...