Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

personlig så gjorde jeg akkurat det samme som deg før,men jeg har lært det av meg.

men det er vel smak og behag, men legg også merke til at noen sanger krever at du bruker lillefingeren på strenger bak grepet på en måte.

Lenke til kommentar
Må jeg lære meg noter hvis jeg skal kunne se hvordan personen spiller med høyrehånda på strengene, får ikke til riktig på "idyll" men kan notene, er bare "strummingen" eller hva nå det heter jeg ikke får til å stemme.

Noter har ikke noe med dette å gjøre.

Jeg spiller sammen med en riktig dyktig musiker, og jeg ser at han kikker på høyrehånda mi på gitaren for å se hvilke grep jeg tar. Han er nok en flinkere soloartist enn det han er til i harmonisere..

Det du trenger å vite, er "hvordan de forskjellige gitargrepene" ser ut. For å kunne bruke denne teknikken, som jeg har brukt mye selv i bass- sammenheng, må du faktisk kunne akkordene veldig godt.

Dette er ikke lett.

Lenke til kommentar
Må jeg lære meg noter hvis jeg skal kunne se hvordan personen spiller med høyrehånda på strengene, får ikke til riktig på "idyll" men kan notene, er bare "strummingen" eller hva nå det heter jeg ikke får til å stemme.

Noter har ikke noe med dette å gjøre.

Jeg spiller sammen med en riktig dyktig musiker, og jeg ser at han kikker på høyrehånda mi på gitaren for å se hvilke grep jeg tar. Han er nok en flinkere soloartist enn det han er til i harmonisere..

Det du trenger å vite, er "hvordan de forskjellige gitargrepene" ser ut. For å kunne bruke denne teknikken, som jeg har brukt mye selv i bass- sammenheng, må du faktisk kunne akkordene veldig godt.

Dette er ikke lett.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mulig jeg er trøtt men :p

edit: Ill Niño - Territorial Pissing (Nirvana Cover) var forøvrig en grei sang med få grep å lære seg, hvis man driter i soloen :).

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Touchè.

Jeg har gått på kurs via Gitarskolen.no. De holder kurs overalt. Er fornøyd med det vi har vært gjennom her, vet ikke åssen det er andre steder. Du kan sjekke det ut.

Kan du fortelle hvilket kurs du tar, og hvordan en typisk time er? Hvordan er nivået? Ser det starter elgitar kurs 31., kanskje jeg skulle meldt meg på.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du melder deg på fort som fy, førstemann til mølla som gjelder her.

Jeg begynte med nybegynner el-gitar i Moss i høst og nå har jeg meldt meg på videregående. En typisk time varer i 40 min, vi gikk gjennom de grunnleggende tingene som stemming, mest brukte grep og diverse sanger. Nivået er greit, lærer ikke vanskelige sanger med en gang, begynner med enkle riff og blues. og jazz. Men nå har de lagt om litt ser jeg, tatt i bruk nye kurshefter, så vet ikke helt åssen det nye opplegget er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...