Gaardon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 takker det med å fingerspille akkordene hjalp faktisk veldig godt Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg sliter med å strekke ringfingeren når jeg spiller powerchords, derfor bruker jeg lillefingeren i stedet. Bør jeg slutte det med dette? Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Må jeg lære meg noter hvis jeg skal kunne se hvordan personen spiller med høyrehånda på strengene, får ikke til riktig på "idyll" men kan notene, er bare "strummingen" eller hva nå det heter jeg ikke får til å stemme. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 personlig så gjorde jeg akkurat det samme som deg før,men jeg har lært det av meg. men det er vel smak og behag, men legg også merke til at noen sanger krever at du bruker lillefingeren på strenger bak grepet på en måte. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 takker det med å fingerspille akkordene hjalp faktisk veldig godt Godt å høre! Lykke til med spillingen! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Må jeg lære meg noter hvis jeg skal kunne se hvordan personen spiller med høyrehånda på strengene, får ikke til riktig på "idyll" men kan notene, er bare "strummingen" eller hva nå det heter jeg ikke får til å stemme. Noter har ikke noe med dette å gjøre. Jeg spiller sammen med en riktig dyktig musiker, og jeg ser at han kikker på høyrehånda mi på gitaren for å se hvilke grep jeg tar. Han er nok en flinkere soloartist enn det han er til i harmonisere.. Det du trenger å vite, er "hvordan de forskjellige gitargrepene" ser ut. For å kunne bruke denne teknikken, som jeg har brukt mye selv i bass- sammenheng, må du faktisk kunne akkordene veldig godt. Dette er ikke lett. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg sliter med å strekke ringfingeren når jeg spiller powerchords, derfor bruker jeg lillefingeren i stedet. Bør jeg slutte det med dette? Jeg synes det låter mer presist med ringefingeren. Så litt avhengig av hva du skal spille. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg bruker peke, ringe og lillefinger, jeg? Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Jeg også. Trodde dette var normalt, eller? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Tja, det er ikke nødvendig, men det "styrker" grunntonen. Lillefingeren vil da være samme tonen som pekefingeren, bare en oktav høyere Nå må noen andre korrigere meg hvis jeg tar helt feil.. Endret 7. januar 2008 av Stratosphere Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Man skal ha det så kraftig som mulig vettu Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Grei tommelfingerregel: Når du legg hånda på halsen skal du ha ein finger i kvart bånd. Fingrane skal ikkje strekkast over fleire bånd med mindre det er nødvendig. (f.eks hvis akkorden går over 5 bånd) Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Man skal ha det så kraftig som mulig vettu Joda, får noen så er det målet Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Må jeg lære meg noter hvis jeg skal kunne se hvordan personen spiller med høyrehånda på strengene, får ikke til riktig på "idyll" men kan notene, er bare "strummingen" eller hva nå det heter jeg ikke får til å stemme. Noter har ikke noe med dette å gjøre. Jeg spiller sammen med en riktig dyktig musiker, og jeg ser at han kikker på høyrehånda mi på gitaren for å se hvilke grep jeg tar. Han er nok en flinkere soloartist enn det han er til i harmonisere.. Det du trenger å vite, er "hvordan de forskjellige gitargrepene" ser ut. For å kunne bruke denne teknikken, som jeg har brukt mye selv i bass- sammenheng, må du faktisk kunne akkordene veldig godt. Dette er ikke lett. Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Mulig jeg er trøtt men edit: Ill Niño - Territorial Pissing (Nirvana Cover) var forøvrig en grei sang med få grep å lære seg, hvis man driter i soloen . Endret 8. januar 2008 av Keylar Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Noen som kan anbefale en eller annen som driver privatundervisning i Oslo for nybegynnere? Søkt litt på kvasir, men hadde vært fint om kanskje noen her hadde tatt noen timer selv og kunne anbefalt noen. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hvorfor søkte du ikke på Finn.no med en gang? Sjekk her: Gitartimer Jeg skal begynne på videregående kurs i el-gitar på slutten av januar. Fikk kursboka i går. Heftige greier. Endret 10. januar 2008 av Myst Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hvorfor søkte du ikke på Finn.no med en gang? Vel, som jeg sa så er det bedre om noen faktisk har tatt timer selv og kan anbefale med egne erfaringer fremfor å bare peke til en og annen annonse. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Touchè. Jeg har gått på kurs via Gitarskolen.no. De holder kurs overalt. Er fornøyd med det vi har vært gjennom her, vet ikke åssen det er andre steder. Du kan sjekke det ut. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Touchè. Jeg har gått på kurs via Gitarskolen.no. De holder kurs overalt. Er fornøyd med det vi har vært gjennom her, vet ikke åssen det er andre steder. Du kan sjekke det ut. Kan du fortelle hvilket kurs du tar, og hvordan en typisk time er? Hvordan er nivået? Ser det starter elgitar kurs 31., kanskje jeg skulle meldt meg på. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Anbefaler at du melder deg på fort som fy, førstemann til mølla som gjelder her. Jeg begynte med nybegynner el-gitar i Moss i høst og nå har jeg meldt meg på videregående. En typisk time varer i 40 min, vi gikk gjennom de grunnleggende tingene som stemming, mest brukte grep og diverse sanger. Nivået er greit, lærer ikke vanskelige sanger med en gang, begynner med enkle riff og blues. og jazz. Men nå har de lagt om litt ser jeg, tatt i bruk nye kurshefter, så vet ikke helt åssen det nye opplegget er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå