Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere

Martin-sama

Anbefalte innlegg

altså du har kjente versjoner:

1. Hotel California orginalen

2 Den akustiske live versjonen(hell freeze elr noe)

Det som er viktig å huske på når du skal lære en slik omfattende sang er at det er flere gitarer samtidig, opptil 5, vertfall på den akustiske versjonen. Sånn musikalsk sett synes jeg den akustiske versjonen er den fineste, men noe vanskeligere.

Men Soloen på den orginale versjonen er døds rå. Hva foretrekker du? Det er spørsmålet.

Nivå messig er det store forskjeller på vanskelighetsgraden på disse sangene. Anbefaler deg å lære basic akkordene, forspillet på den akustiske versjonen, og soloen på orginalen.

Det som er kjekt, er at du kan improvisere med begge versjonene inni hverandre, så det kommer litt an på hvor mye du vil gjøre ut av det selv;)

gitarsoloen på orginalen er her vertfall..med instruksjonsvideo og tabs

http://www.freelicks.net/Hotel_california.htm

Vanskelig å finne tab til deg..Du bør kjøpe(anbefaler deg ikke laste ned akkurat;)) guitar pro(et tab avspillende musikkprogram). Da kan du bare søke på 911tabs.com så finner du lett riktige tabs til alle versjonene.

nå vill eg ha den live versjonen ja.. det er nokk mange forskjeligge versjoner ja.. men tror den live versjonen ikke er så mange typer av.. den der hvor de spiller ett forspill på ca halv annet minutt, og så begynner på selve hotel california.. elsker den sangen, å vill lære meg hele live versjonen.. noen som vet om tab til den??? riktig tab seff.. mange dårligge tab av den ute og går..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt tips til alle nybegynnere, jeg har lært utrulig mye de siste måndene, bare med å først lære med tablatur skikkelig, så bruke guitarpro 5, deretter når jeg føler sangen / riffet du skal spille, så søker du på youtube etter feks Metallica master of puppets lesson. Så ser du hvordan teknikk dem bruker, kanskje du har glømt et grep eller to, så det høres tøffere ut..

Lenke til kommentar
Er dette en grei nebygenrgitar? Skal bare kjøpe meg en for å se om det er gøy

Dette er er en god nybegynnergitar ja :) Squier er vel blant de rimeligste gitarene du får kjøpt, og i denne pakken følger det med en liten forsterker samt andre ting til gitaren du kommer til å ha nytte av!

Hvis du bare skal kjøpe for å se om gitar er tingen for deg, vil jeg anbefale denne pakken! ;)

Martin

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig klart å lære meg en sang nogenlunde slik at jeg kan spille med original artistene på pcn!

Jem - 24!

Vanvittig morro å stå foran PC-en og høre alt blander seg perfekt med sangen :)

Det er sinnsykt morsomt med sanger som har dual eller triple gitar solo, så kan du stå og improvisere mens du har tre andre gitarister som soloer i bakgrunnen.

Free Bird er fantastisk til dette, men den krever litt av deg som gitarist. Jeg kan fremdeles ikke spille den helt bra, men blir bedre hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...