bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det kalles tabulatur, og er for min smak langt enklere enn akkorder Tabulatur spilles ved at du spiller i det båndet som er angitt. Her begynner du med 7. bånd i A strengen, og spiller den, og tar så og spiller 9. bånd i D strengen, etc... regner med du vet hvilken strenger som er hva... prøv youtube siden jeg suger i å forklare ja, vet hvilken streng som er hva osv.. men hva betyr f.eks tallet 7?? tester ut youtube jeg.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 som sagt: du holder i 7 bånd i A strengen... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvis det står 7 på A-strengen, skal du holde på A-strengen i 7. bånd mens du slår an strengen. Et bilde sier mer enn tusen ord: Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvis det står 7 på A-strengen, skal du holde på A-strengen i 7. bånd mens du slår an strengen.Et bilde sier mer enn tusen ord: aha! der skjønte jeg det! takk! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Noe jeg lurer på er; Hva er egentlig intonering? Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Noen som har lest guidene på GitarNorge.no? Er de bra? Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Noe jeg lurer på er; Hva er egentlig intonering? Les her, så skjønner du kanskje litt. Jeg visste ikke hva det var selv, men skjønte det sånn halvveis etter å ha skumlest der Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hei! Hva trenger jeg for å koble gitaren til PC-en, slik at det låter bra og jeg kan ta opp spillinga? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 først trenger du en slik plugg som gjør at gitarledningen passer inn i mikrofonhullet. da får du en fin og clean lyd, men om du vil ha effekter kan du kjøpe forskjellige programmer i din lokale musikkbutikk, eller laste ned fra produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 @Dagon: du kjøper IKKE en jack-minijack plugg som gjør at gitarledningen passer i mic-inngangen. Bønne sin løsning er noe bedre, men dyrere enn hva det trenger koste. Det du trenger er et lydkort laget for gitarsignal. Her er det flere produsenter på markedet, ett jeg kan nevne som har flere løsninger er line6(dog ikke det billigste). Da har du blant annet UX1 og 2, og du har billigutgaven toneport GX, som er en liten preamp med jack-inngang og usb ut. Programvare med effekter og opptaksmuligheter følger med slike lydkort. Toneport er ganske bankers. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Takk for fine svar. Jeg prøvde å bruke headsettkabelen fra forsterkerutgangen til micinngang på pc, men det hørtes helt for jævlig ut, hehe. Da blir det vel innkjøp av lydkort snart. Lenke til kommentar
Saiyaman Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Lurer litt på å kjøpe en Tradition s20. Er det en bra gitar? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde* klæsjet på en høvding og gått for Epiphone Les Paul Standard. *Teknisk sett har jeg klæsjet på en høvding og gått for en Standard Lenke til kommentar
Saiyaman Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 skulle kjøpe den brukt med en Ibanez 12w forsterker for 3000 Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Saiyaman Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Det ble Tradition s20 skal hente den etterpå. Er julepresang fra fattern så fikk ikke noe dyrere en det Endret 25. november 2007 av Saiyaman Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 På paranoid tabsen så er det noen kolons ,(, som ligger på ryggen, er det hammer ons og pull offs de skal illustrere? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det ble Tradition s20 skal hente den etterpå. Er julepresang fra fattern så fikk ikke noe dyrere en det Gitarene blir i det minste skamrost her: http://reviews.harmony-central.com/reviews...S20+Series/10/1 Og så kan du være sikker på at du ikke betalte noe for navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå