Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere

Martin-sama

Anbefalte innlegg

Tja, rent bortsett fra trening er det ingen "lett vei" til barregrep, bortsett fra å øve. For å gjøre det litt lettere, kan du:

- Stemme gitaren en halv eller en tone lavere. Det gjør strengene litt mykere.

- Øve barregrep litt oppe på halsen, la oss si på femte og sjuende bånd. Det er lettere å trykke ned strengene der.

- Bruke tynne strenger

Ellers er det bare å holde på, og klemme til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk skal du ha :) Det er bare å spille det! Det er ganske stor forskjell på 11 måneder og et halvt år ^^

Ja, det er en VOX AD30VT! Steike god amp til prisen :)

Hei, synes du denne spiller høyt nok, eller må man opp i ad50 for å få vondt i ørene? Er jo alltid moro med litt trøkk når man skal rocke litt ;)

Lenke til kommentar
Takk skal du ha :) Det er bare å spille det! Det er ganske stor forskjell på 11 måneder og et halvt år ^^

Ja, det er en VOX AD30VT! Steike god amp til prisen :)

Hei, synes du denne spiller høyt nok, eller må man opp i ad50 for å få vondt i ørene? Er jo alltid moro med litt trøkk når man skal rocke litt ;)

Jeg kan garantere deg at 30VT spiller høyt nok! :p

Jeg spiller veldig sjeldent på mer enn 50% av det den klarer og det brøler veldig bra.

Lenke til kommentar

Foreldrene gir meg en el-gitar slik at jeg skal bruke litt mindre tid på PC-en, så hva trenger jeg?

Får forsterker og gitaren men trenger jeg noe utenom? Sånn greier til strengene(sånn jeg vet når de er stemt).

Kan bare det enkelste(em,d,g,c) på kassegitar, så er det vanskelig og lære seg?

Lenke til kommentar

Grepene er de samme på elgitar, så det går greit. Flere akkorder lærer du etter hvert. En stemmemaskin er lurt å ha, ja. En del forsterkere har det innebygget. Ellers koster de ikke så mye i løs vekt heller.

Hvorvidt det er "vanskelig" å lære seg og spille elgitar er det vanskelig å svare på. Det avhenger av hva du definerer som vanskelig.

Generelt sett er en elgitar litt tyngre å spille på enn en nylonstrengsgitar, men mye snillere med fingrene enn en akkustisk stålstrenger.

Lenke til kommentar
Jeg har laget et bra metallriff, som jeg har laget en liten instruksjonsvideo til:

http://files.filefront.com/riffwmv/;8862065;/fileinfo.html

vet ikke om nybegynnere klarer den, men alle er velkomne til å prøve :)

Jeg klarte den.. :p

Skal prøve når jeg kommer hjem. Veldig fn gitar Valkyria, må si meg fornøyd med min SG og Vox AD30VT frem til våren/sommer 08 når jeg har litt pæng.

Lenke til kommentar

Har postet i gitartråden, men dobbelt opp skader ingen... :ph34r:

Har da planer om å kjøpe og lære å spille el-gitar. Har egentlig bestemt meg for å kjøpe en Roland Cube 20X, men vipper mellom Epiphone Les Paul 100 og Epiphone Les Paul Standard. Har også planer om å kjøpe en el-gitarbok,

noen som kan anbefale en el-gitarbok?

Er Standard verdt 1500kr mer enn LP100?

Følger det med lydkabler osv. med forsterkeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...