CastorFiber Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Tja, rent bortsett fra trening er det ingen "lett vei" til barregrep, bortsett fra å øve. For å gjøre det litt lettere, kan du: - Stemme gitaren en halv eller en tone lavere. Det gjør strengene litt mykere. - Øve barregrep litt oppe på halsen, la oss si på femte og sjuende bånd. Det er lettere å trykke ned strengene der. - Bruke tynne strenger Ellers er det bare å holde på, og klemme til.. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Takk skal du ha Det er bare å spille det! Det er ganske stor forskjell på 11 måneder og et halvt år ^^ Ja, det er en VOX AD30VT! Steike god amp til prisen Hei, synes du denne spiller høyt nok, eller må man opp i ad50 for å få vondt i ørene? Er jo alltid moro med litt trøkk når man skal rocke litt Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Takk skal du ha Det er bare å spille det! Det er ganske stor forskjell på 11 måneder og et halvt år ^^ Ja, det er en VOX AD30VT! Steike god amp til prisen Hei, synes du denne spiller høyt nok, eller må man opp i ad50 for å få vondt i ørene? Er jo alltid moro med litt trøkk når man skal rocke litt Jeg kan garantere deg at 30VT spiller høyt nok! Jeg spiller veldig sjeldent på mer enn 50% av det den klarer og det brøler veldig bra. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Okei. Da trur jeg nesten at jeg går for en slik når jeg får gitaren min. Ble faktisk anbefalt en slik på Riff også. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er godt valg Jeg er veldig fornøyd ihvertfall. Det er klart du ikke får den feite metalvrengen til en skikkelig røramp, men den har den beste lyden av forsterkerene jeg har hørt i den prisklassen. Lykke til! Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Til rock og blues er Voxen brilliant. Men hvis du skal kjøre metall, vil jeg anbefale Roland Cube 30x. Er sykt mye bedre metalllyd på den. Men er ganske bortskjemt da jeg har godt til anskaffelse av ENGL Fireball med 2x12 kasse. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg syntes VoX'en på numetal eller US Higain settings gir bedre lyd enn de på Cuben. Men det er jo en smakssak. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har laget et bra metallriff, som jeg har laget en liten instruksjonsvideo til: http://files.filefront.com/riffwmv/;8862065;/fileinfo.html vet ikke om nybegynnere klarer den, men alle er velkomne til å prøve Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Foreldrene gir meg en el-gitar slik at jeg skal bruke litt mindre tid på PC-en, så hva trenger jeg? Får forsterker og gitaren men trenger jeg noe utenom? Sånn greier til strengene(sånn jeg vet når de er stemt). Kan bare det enkelste(em,d,g,c) på kassegitar, så er det vanskelig og lære seg? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Grepene er de samme på elgitar, så det går greit. Flere akkorder lærer du etter hvert. En stemmemaskin er lurt å ha, ja. En del forsterkere har det innebygget. Ellers koster de ikke så mye i løs vekt heller. Hvorvidt det er "vanskelig" å lære seg og spille elgitar er det vanskelig å svare på. Det avhenger av hva du definerer som vanskelig. Generelt sett er en elgitar litt tyngre å spille på enn en nylonstrengsgitar, men mye snillere med fingrene enn en akkustisk stålstrenger. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har laget et bra metallriff, som jeg har laget en liten instruksjonsvideo til:http://files.filefront.com/riffwmv/;8862065;/fileinfo.html vet ikke om nybegynnere klarer den, men alle er velkomne til å prøve Jeg klarte den.. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har laget et bra metallriff, som jeg har laget en liten instruksjonsvideo til:http://files.filefront.com/riffwmv/;8862065;/fileinfo.html vet ikke om nybegynnere klarer den, men alle er velkomne til å prøve Jeg klarte den.. Skal prøve når jeg kommer hjem. Veldig fn gitar Valkyria, må si meg fornøyd med min SG og Vox AD30VT frem til våren/sommer 08 når jeg har litt pæng. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har laget et bra metallriff, som jeg har laget en liten instruksjonsvideo til:http://files.filefront.com/riffwmv/;8862065;/fileinfo.html vet ikke om nybegynnere klarer den, men alle er velkomne til å prøve Det riffet minte meg om Dream Theater eller Metallica eller no.. Men var jo ganske nice Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hehe, syns den minnet litt om master of puppets på en måte jeg også skal lage en sang ut av det senere Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Gidder noen og sende en link der jeg kan bestille en stemmemaskin? Helst ikke for dyr og helst fra norge. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har laget et bra metallriff, som jeg har laget en liten instruksjonsvideo til:http://files.filefront.com/riffwmv/;8862065;/fileinfo.html vet ikke om nybegynnere klarer den, men alle er velkomne til å prøve Hatt gitaren siden fredag, lærte meg den skikkelig nå^^ Noen som har noe flere som er kult, og ikke så alt for vanskelig å lære seg? sanger osv Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hehe, syns den minnet litt om master of puppets på en måte jeg også skal lage en sang ut av det senere ja, det slo meg også Minnet meg også litt om introen på Beyond This Life av Dream Theater. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har postet i gitartråden, men dobbelt opp skader ingen... Har da planer om å kjøpe og lære å spille el-gitar. Har egentlig bestemt meg for å kjøpe en Roland Cube 20X, men vipper mellom Epiphone Les Paul 100 og Epiphone Les Paul Standard. Har også planer om å kjøpe en el-gitarbok, noen som kan anbefale en el-gitarbok? Er Standard verdt 1500kr mer enn LP100? Følger det med lydkabler osv. med forsterkeren? Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Fikk gitaren min idag, og driver å øver på en par grep. Ikke lett dette gitt! Kjenner det godt i fingrene på venstrehånda og, hehe. I morra stikker jeg vel å kjøper en Vox ad30 tenker jeg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 husk bilder da hvilken gitar er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå