Dagon Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Bare lurer på hvor mye dere andre nybegynnere øver på gitaren daglig/ukentlig? Selv får jeg gitaren min i posten hvert øyeblikk, og det kkør i fingrene etter å sette i gang. Håper jeg ikke blir lei etter en par uker bare Forsterker må jeg også skaffe meg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg spilte flere timer dagen, og gjør det fremdeles Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Spiller sånn regelmessig.. Ett par ganger om dagen Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Er ikke alt jeg gjør som kan regnes som øving, sitter og spiller masse bråkete tull altfor mye egentlig. Men har vel gitaren på meg et par timer daglig Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Hvis jeg kjøper en gitarforsterker, og ikke syns vrengen på forsterkeren blir kraftig/hard nok, kan jeg da kjøpe til effekter senere for å få råere lyd? Beklager om dette er et dumt spm, men jeg har 0 peiling på dette, og prøver å lære Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 klart du kan det er jo hele poenget med pedalene. Lage vreng i lyden etter ønske. skal du kun spille jazz etc er det ikke noe nødvendig, da cleanlyden fra forsterkeren er alt du trenger, men skal du kjøre noe skikkelig tungrock eller deathmetal går du for Digitech Death-Metal Disruptor <3 Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 klart du kan det er jo hele poenget med pedalene. Lage vreng i lyden etter ønske. skal du kun spille jazz etc er det ikke noe nødvendig, da cleanlyden fra forsterkeren er alt du trenger, men skal du kjøre noe skikkelig tungrock eller deathmetal går du for Digitech Death-Metal Disruptor <3 Og dette vil låte bra på de fleste forsterkere eller? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Og dette vil låte bra på de fleste forsterkere eller? Hvis noen skulle valgt mellom en rørforsterker og en transistorforsterker, så er jeg ganske sikker på at rørforsterkeren hadde vært favoritten. Men kan ikke si noe mer om dette, for da går jeg ut på dypt vann.. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kollegaen min, som har ganske god peiling på gitar, sier at rørforsterkere er bedre. Husker ikke grunnen i farta, men de er bedre iallfall. Og effektpedal kan du kjøpe til hvilken som helst forsterker. Jeg har en liten forsterker som jeg fikk med i gitarpakken og senere kjøpte jeg en pedal som jeg er veldig fornøyd, kan få til mange mulige effekter. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ville heller prøvd ut en del forsterkere først og funnet en jeg liker vrengen på. Hvis du ikke har så mye å rutte med tror jeg en Roland Cube 20X, eller en VOX AD15VT er et godt valg Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Og der fikk jeg hentet min Ibanez SA260FM, er bare å lære seg å spille skikkelig nå da Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 Gratulerer, det var min førstegitar også! Kos deg, og spill masse! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 og post bilder det er forumets uskrevne regel: ny gitar = bilder Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 og post bilder det er forumets uskrevne regel: ny gitar = bilder Får bli når jeg har skaffet skikkelig reim, de hadde glemt å sendt med(ja, jeg bestilte) så nå bruker jeg den fra guitar hero Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Er helt 0 i dette med gitar, Men jeg lurte på hvor mye jeg må ut med for å få en ok nybegynner gitar med alt jeg trenger for å spille? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Er helt 0 i dette med gitar, Men jeg lurte på hvor mye jeg må ut med for å få en ok nybegynner gitar med alt jeg trenger for å spille? er det snakk om kassegitar (nylon/stålstrenger) eller elektrisk gitar? kommer du til å spille rock/metal? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Det blir vel en Elektrisk gitar, Kommer til å spille mest ac/dc og litt av den typen musikk. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Det blir vel en Elektrisk gitar, Kommer til å spille mest ac/dc og litt av den typen musikk. hvor mye stort er budsjettet ditt? inkludert forsterker og kabel, ( og kanskje reim og tuner) Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Vet ikke? Jeg har ikke peiling på hva det billigste blir som låter ganske greit Hva må jeg ut med for å få en brukbar gitar forsterker og kabel og det jeg trenger? Helst så billig som mulig, men det må jo hvertfall låte litt ok da... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 kjøp deg en squier standard strat og en cube 15x så har du noe som er billig og greit. koster noe mellom 3500-4000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå