Dassen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei. Jeg så Jysk hadde en stålstrenger til 400,- Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ville ikke kjøpt den. Kjenner en som kjøpte ikea gitar til 500 og den var grusom. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har ikke noen erfaring med den gitaren, nei. Men jeg har en annen nyttig erfaring: Du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Anbefaler Justin Sandercoe's gitar-videoer på youtube til de som ønsker gode instruksjonsvideoer. Se profilen hans på youtube: Justin Sandercoe Lenke til kommentar
haarod Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Tenkte å bytte strenger for første gang og ta en ordentlig vask av gitaren, men hva trenger jeg for å bytte strenger? Utenom nye strenger da selvfølgelig. Hva kalles den du løsner festene med? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du trenger strengttatt ingenting, men du har diverse kuttere og en ting fra planet waves som jeg ikke husker navnet på i farten for å gjøre det lettere.. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Tenkte å bytte strenger for første gang og ta en ordentlig vask av gitaren, men hva trenger jeg for å bytte strenger? Utenom nye strenger da selvfølgelig. Hva kalles den du løsner festene med? 8433504[/snapback] Jeg bruker bare hendene og en avbitertang når jeg bytter strenger. Funker fjell det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Anbefaler Justin Sandercoe's gitar-videoer på youtube til de som ønsker gode instruksjonsvideoer. Se profilen hans på youtube: Justin Sandercoe 8405939[/snapback] Flotte saker BrageC. Justin er utrolig flink til å lære bort! Bruker videoene hans + www.justinguitar.com mye nå for tiden. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 hmm.. Når jeg spiller nå så klirrer det sånn i strengene, ser ut som om det fordi jeg holder fingrene litt på den strengen under/over.... Riktig? 8393288[/snapback] 'Klirrer' det i strengene du spiller på? Det kan skyldes som regel enten - at du har fingrene på venstre hånd for langt fra båndet. eller - at gitaren er dårlig justert, alt for lavt stemt eller at du slår for hart med høyrehånda, slik at strengene slår mot bånd høyere enn der du har venstrehåndens fingre (spiller du keivhendt, så bytt om høyre og venstre i teksten ) M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det kan være at du er i en av de andre strengene, sånn at det ikke blir en klar tone, men "skurring". Et tips kan være å dra tommelen ned ca. på midten av halsen, istedet for helt oppe, sånn at det blir lettere å plassere fingrene rett. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Anbefaler Justin Sandercoe's gitar-videoer på youtube til de som ønsker gode instruksjonsvideoer. Se profilen hans på youtube: Justin Sandercoe 8405939[/snapback] http://www.freeguitarvideolessons.com/ denne er bedre Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Synes den ble for uoversiktlig og rotete (siden) Er og mye bedre med en som forteller hva han gjør og hvordan det gjøres i stedet for å sitte å se på flere vinkler samtidig. Men det er jo bare hva jeg synes da Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hei. Jeg så Jysk hadde en stålstrenger til 400,-Noen som har erfaringer med den? 8405090[/snapback] jeg kjøpte den fordi jeg hadde lyst på en akustisk i tillegg og syns den var ganske grei, men nå har det skjedd noe tull så det kommer bråk fra stolen Lenke til kommentar
Inisen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hallo. Jeg har et spørsmål. Må man kunne spille "ikke elektrisk" gitar for å kunne spile el-gitar? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Nei, men hvis du startet med akustisk gitar vil du bli veldig overrasket over hvor mye lettere en el-gitar er Lenke til kommentar
Inisen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Nei, men hvis du startet med akustisk gitar vil du bli veldig overrasket over hvor mye lettere en el-gitar er 8531434[/snapback] Så de to forskjellige gitarene har noen likheter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, selvfølgelig. Kan du spille akkustisk gitar kan du spille elektrisk. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, selvfølgelig. Kan du spille akkustisk gitar kan du spille elektrisk. 8531850[/snapback] eneste er vell at plekter brukes mye mer aktivt når du spiller med el-gitar. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Er egentlig best å starte med nylon. Nylon er mer vanskelig enn EL, halsen er tjukkere, og man må strekke fingrene mer Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Vet nå ikke jeg... Det er forskjeller i teknikk, så man bør vel kanskje begynne på det man har planer om å spille... En nylonstrenger er snillere mot fingertuppene, men mye verre for venstrehåndsmuskulaturen, Det er "bedre plass" mellom strengene, så det er letter med fingerspill, men en el-gitar spiller man jo allikevel gjerne med plekter... Selvfølgelig det er mye av overføringsverdi mellom gitartypene, men mye som er forskjellig også. I den utgaven av Lillebjørns gitarbok som jeg lærte mye av gitarspillet mitt i, står det et gammelt spillemannsordtak "Venstre hånd er håndverkeren, høyre hånd er kunstneren" Min lille påstand er at den største forskjellen mellom gitartypene (nylon, stål, el) er høyrehåndsteknikken.... M. (Spiller nylonstrenggitar og elbass, kan ikke spille med plekter, så jeg får ikke så mye ut av en stålstrenger eller el-gitar, selv om jeg klarer jo å spille dem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå