Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Noen som vet hvor man kan lære seg fingerspillet på Jeff Buckley - Halleluja? Noe alle det "Gitarkameratene spillte". 8108276[/snapback] GOOGLE!! 8110765[/snapback] Prøvd det, men jeg har nettopp tatt på en gitar for så og si første gang og jeg vil gjerne vite hvilke strenger jeg skal plukke på de forskjellige tonene. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Noen som vet hvor man kan lære seg fingerspillet på Jeff Buckley - Halleluja? Noe alle det "Gitarkameratene spillte". 8108276[/snapback] GOOGLE!! 8110765[/snapback] Prøvd det, men jeg har nettopp tatt på en gitar for så og si første gang og jeg vil gjerne vite hvilke strenger jeg skal plukke på de forskjellige tonene. 8111167[/snapback] Han her kan sikkert hjelpe deg. Anbefaler deg dog å lære tabultaur. Edit: http://www.justinguitar.com/html/YouTube_h...be_lessons.html her er forøvrig mer av ham, hvis noen med makt over tråden kan legge det inn i førsteposten. Edit: Cohen synger jo faktisk hvordan deler av sangen spilles: "It goes like this: the fourth, the fifth, the minor fall and the major lift". Endret 11. mars 2007 av EvenT Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har lagt den opp på forsiden! Den så veldig bra ut, hadde ikke tid til å undersøke den særlig nøye. Håper noen får bruk for den! Hvis noen har god tid en gang, gjerne forklar kanskje med litt bilder og slikt hva Hammer-Ons og Pull-offs er for noe! Det blir satt pris på. - Martin Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg og venn venn driver og tar opp sanger i Audacity med en standard mikrofon. Men den eksporterte sangen (wav-fil) blir så stor! Er det noen som kan anbefale et program vi kan komprimere med? - Martin Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg har lagt den opp på forsiden! Den så veldig bra ut, hadde ikke tid til å undersøke den særlig nøye. Håper noen får bruk for den! Hvis noen har god tid en gang, gjerne forklar kanskje med litt bilder og slikt hva Hammer-Ons og Pull-offs er for noe! Det blir satt pris på. - Martin 8116555[/snapback] Jepp. Han er flink. Jeg har lært en del av ham selv, og jeg synes det er et godt alternativ i forhold til mange e-tutorials som koster penger. Det er nok ikke like bra som en gitarlærere av kjøtt og blod, men det er det nærmeste man kommer uten å ta gitartimer. ___________ Jeg kunne godt tatt noen bilder av hammer-ons og pull-offs, men tror det blir litt overfødig da det ligger så mye bra materiell på nettet. Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Links or it doesen't exsist Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Links or it doesen't exsist 8131377[/snapback] Tenker du på hammer-ons og pull-offs? Ligger plenty med videoer ute av det. Sjekk førsteposten, eller linken min lenger oppe og du finner det. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Haha, detter er vell typsisk nybegynner glede. Klarte og spille Seek and Destroy mye bedre igår en vanlig, den satt plutselig. Var skitgøy og spille. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Haha, detter er vell typsisk nybegynner glede. Klarte og spille Seek and Destroy mye bedre igår en vanlig, den satt plutselig. Var skitgøy og spille. 8142790[/snapback] M'm, alltid kult å få til en sang skikkelig bra! Første gang jeg klarte Master Of Puppets noenlunde bra, fikk jeg skikkelig kick! Hvor lenge har du spilt? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Lånte en gitar litt ifjor, fikk ikke så mye ut av den men. Kjøpte en gitar i Jan/Feb i år, kan innrømme at jeg burde ha spilt mer men WoW har herpa spillinga. Er 18 btw, starta seint. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 M'm, jeg startet også ganske sent, begynte ikke før slutten av mit 15. år. Det er litt motiverende at noen av dagens gitarlegender faktisk startet ganske sent. Kirk Hammett for eksempel startet som 15-åring Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Og to ENDA bedre gitarister nemlig Zakk Wylde og Dimebag Darrel, begynnte når de var 14-15, og Zakk har selv sagt at når han først ble bitt av "buggen" spillte han fra han kom hjem fra skolen, til han skulle til skolen Så sov han på skolen Menmen, back to topic, har funnet noen nye sanger du kan putte opp Martin Mer Pantera Pantera - Cowboys from hell Pantera - The Art of shredding Pantera - 5 Minutes alone Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Se litt på lessons på www.ultimate-guitar.com Lært mye der. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Kan legge opp Pantera sangene snart Takk for tipset. Ja, det er virkelig at noen gode gitarister startet "gamle". Ultimate-guitar videoene er jeg ganske sikker på ligger på forsiden allerede;) Lenke til kommentar
Stephen Colbert Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Du kan godt skrive at Pantera er god øving på "Pinch Harmonics og power chords" Endret 14. mars 2007 av SaintedThomas Lenke til kommentar
xersess Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) vile anbefale alle nybegynner å bruke eit program som heiter guitarpro, då får du også høre sanger kordan dei skal spelest, og lett og oversiktelig... vanelige tablaturer på nettet kan vere uvoresiktelige og vanskelige og lese fra og... guitar pro FTW EDIT: dette gjelder selfølgelig ikkje bare newbs men alle Endret 14. mars 2007 av xersess Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Noen som kan anbefale en bok evt et nettsted som man kan lære endel musikk teori? Helst norsk, som skalaer, moll, osv som jeg ikke har peiling på i det hele tatt. Lenke til kommentar
Martin.F Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Sølvin Refvik - Den Elektriske Gitarboka 1 Kjempebok! ^^ Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2007 Sølvin Refvik - Den Elektriske Gitarboka 1 Kjempebok! ^^ 8161728[/snapback] Jepp, det er en knallbok! Vil anbefale den til de som vil lære seg elektrisk gitar, den går gjennom dur og moll skala og mye mer! Løp og kjøp. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Fant en link her om jazz! Har ikke sett så mye på den enda, mer ser artig ut! http://www.jazzguitar.be/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå