Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM
Noen som vet hvor man kan lære seg fingerspillet på Jeff Buckley - Halleluja? Noe alle det "Gitarkameratene spillte".

8108276[/snapback]

GOOGLE!!

8110765[/snapback]

Prøvd det, men jeg har nettopp tatt på en gitar for så og si første gang og jeg vil gjerne vite hvilke strenger jeg skal plukke på de forskjellige tonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor man kan lære seg fingerspillet på Jeff Buckley - Halleluja? Noe alle det "Gitarkameratene spillte".

8108276[/snapback]

GOOGLE!!

8110765[/snapback]

Prøvd det, men jeg har nettopp tatt på en gitar for så og si første gang og jeg vil gjerne vite hvilke strenger jeg skal plukke på de forskjellige tonene.

8111167[/snapback]

Han her kan sikkert hjelpe deg. Anbefaler deg dog å lære tabultaur. :)

 

Edit: http://www.justinguitar.com/html/YouTube_h...be_lessons.html her er forøvrig mer av ham, hvis noen med makt over tråden kan legge det inn i førsteposten.

 

 

Edit: Cohen synger jo faktisk hvordan deler av sangen spilles: "It goes like this: the fourth, the fifth, the minor fall and the major lift". :p

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Jeg har lagt den opp på forsiden! Den så veldig bra ut, hadde ikke tid til å undersøke den særlig nøye. Håper noen får bruk for den! :)

 

Hvis noen har god tid en gang, gjerne forklar kanskje med litt bilder og slikt hva Hammer-Ons og Pull-offs er for noe! ;) Det blir satt pris på.

 

-

Martin

Lenke til kommentar
Jeg har lagt den opp på forsiden! Den så veldig bra ut, hadde ikke tid til å undersøke den særlig nøye. Håper noen får bruk for den! :)

 

Hvis noen har god tid en gang, gjerne forklar kanskje med litt bilder og slikt hva Hammer-Ons og Pull-offs er for noe! ;) Det blir satt pris på.

 

-

Martin

8116555[/snapback]

Jepp. Han er flink.

 

 

Jeg har lært en del av ham selv, og jeg synes det er et godt alternativ i forhold til mange e-tutorials som koster penger. Det er nok ikke like bra som en gitarlærere av kjøtt og blod, men det er det nærmeste man kommer uten å ta gitartimer.

 

___________

 

 

Jeg kunne godt tatt noen bilder av hammer-ons og pull-offs, men tror det blir litt overfødig da det ligger så mye bra materiell på nettet. :)

Lenke til kommentar
Haha, detter er vell typsisk nybegynner glede. Klarte og spille Seek and Destroy mye bedre igår en vanlig, den satt plutselig. Var skitgøy og spille. :)

8142790[/snapback]

 

 

M'm, alltid kult å få til en sang skikkelig bra!

Første gang jeg klarte Master Of Puppets noenlunde bra, fikk jeg skikkelig kick! :love:

 

Hvor lenge har du spilt?

Lenke til kommentar

Og to ENDA bedre gitarister nemlig Zakk Wylde og Dimebag Darrel, begynnte når de var 14-15, og Zakk har selv sagt at når han først ble bitt av "buggen" spillte han fra han kom hjem fra skolen, til han skulle til skolen :p Så sov han på skolen :)

 

Menmen, back to topic, har funnet noen nye sanger du kan putte opp Martin :) Mer Pantera :D

 

 

Pantera - Cowboys from hell

Pantera - The Art of shredding

Pantera - 5 Minutes alone

Lenke til kommentar

vile anbefale alle nybegynner å bruke eit program som heiter guitarpro, då får du også høre sanger kordan dei skal spelest, og lett og oversiktelig... vanelige tablaturer på nettet kan vere uvoresiktelige og vanskelige og lese fra og... guitar pro FTW ;)

 

EDIT: dette gjelder selfølgelig ikkje bare newbs men alle :thumbup:

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...