stratosfære Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Slenger ut noen tips til de som vil lære seg låter med fingerspill: Gary Moore - Still Got The Blues Så ikke helt sammenhengen Fingerspillet som går igjennom låten. Den er ikke kun et solostykke, hehe Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Når du sier det O.o Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 lyd som går gjennom gitar pickupsa fra forsterkern din. Dette gir en "hyle" lyd. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Også kjent som "den grusomme hvininga når du holder gitar/mikrofon for nært forsterkeren" for å si det enkelt. Som NoNamesLeft sier, plukker pickups opp lyden som kommer ut av forsterkeren og sender den tilbake til forsterkeren. Denne loopen gir en stadig tiltagende hvinelyd. Får man det ofte, kan det tyde på at man står for nærme forsterkeren (blant annet). Endret 8. mars 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hva med å lære (lure) trommisen til å synge? ;)Prøvde meg på synging og Guitar Hero-spilling samtidig (Guitar Hero World Tour, X360, kan bruke den "vanlige" bøyleheadsettmikken som mikrofon), og fant ut at jeg feilet intenst. Det samme bak trommesettet.Virker som mitt problem er å konsentrere seg om to ting samtidig. Enten synger jeg teksten og glemmer gitaren, eller omvendt. Sitter jeg bak trommene går det rett til helvete (koordinere to armer, to ben samt stemmebånd samtidig? Aiaiaiai.) Syns ikke det kan sammenlignes med guitarhero Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg sammenligner ikke det å spille gitar med å spille Guitar Hero, men det å synge MENS begge hendene skal gjøre en oppgave individuelt fra hverandre og samtidig synge. Altså selve multitaskingen. 1 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Sliter hardt med å bare kore samtidig som jeg spiller gitar >< Har btw endelig skaffet meg trommis til et nytt band Lenke til kommentar
Hello Nasty Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hvilken gitar av de HER ville dere valgt? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Varierer jo utifra hva man skal spille... er stor forskjell på elektrisk og akustisk. Skulle jeg valgt en, ville jeg valgt denne: Fender Standard Stratocaster®, MN Candy Apple Red, Left Handed. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Enig, i grunn. Den Ibanez'en jeg så så det ut som hadde Floyd Rose. Endret 9. mars 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
rioi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Dette ser ut som tråden for meg. Har lenge hatt lyst til å begynne å spille gitar. Fikk skikkelig sansen for bluesgitar spilling etter at hørte Stevie Ray Vaughan. Drømmen er en replica av Stevies number one Stratocaster, men jeg regner med disse er dyre, og vanskelig og få tak i brukt Ser det ligger en her. Noen som har forslag til hvor mye jeg burde legge i en førstegitar, og hvor mye en brukt fender stratocaster burde ligge på i pris? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Dette ser ut som tråden for meg. Har lenge hatt lyst til å begynne å spille gitar. Fikk skikkelig sansen for bluesgitar spilling etter at hørte Stevie Ray Vaughan. Drømmen er en replica av Stevies number one Stratocaster, men jeg regner med disse er dyre, og vanskelig og få tak i brukt Ser det ligger en her. Noen som har forslag til hvor mye jeg burde legge i en førstegitar, og hvor mye en brukt fender stratocaster burde ligge på i pris? Tror jeg hadde investret i en nybegynner pakke med forsterker og gitar. Koster ikke så mye Lenke til kommentar
rioi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Er det forskjellige gitarer til forskjellige sjangere? er mest ute etter å leke meg med låtene til vaughan, men det hadde vært fint om den kunne spilt vanlig rock også.. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Eigentleg er det ikkje det. Eg speler metal på telecasteren min rett som det er, og det går fint, sjølv om det kanskje ikkje er ideelt. Om det er rock og SRV du skal spele, så ville eg gått for strato- eller telecaster. Og ikkje gå for ein sånn "pakke". Kjøp deg heller ein mexico-produsert fendergitar og ein ålreit gutteroms-amp om du er ny på det. Litt lenger levetid på det. Endret 16. mars 2011 av Sjur577 Lenke til kommentar
rioi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hva er forskjellen på disse 2? Samme navnet og prisen, men har 2 forskjellige bokstavkombinasjoner tilslutt RW vs MN http://www.sound1.no/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=5393 http://www.sound1.no/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=5394 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 De betegner hva slags overflate gribebrettet har. RW står for Rosewood og er av den mørke typen. MN er Mapleneck og er den lyse typen. Mer konkret så vil det si hva slags tresort de er laget av. Rosewood og maple er da egne tresorter. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Hei! Jeg har en Martin gitar. Jeg synes strengene er så langt i fra Halsen at det er vanskelig og spille på den. Spørsmålet mitt er da, kan jeg senke strengene på en eller annen måte? Kan det gjøres på verksted? ELler kan jeg gjøre det selv? Her har dere gitaren http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/56157/Martin-DM.jpg Endret 4. juli 2011 av Blax Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg kjøpte meg ny gitar i dag. Men da jeg skulle finjustere den ene strengen nå så røk den . Noe jeg kan løpe innom sjappa og få bytta i morgen eller ser de på slitedeler som en ekstrakostnad (slik at jeg må kjøpe nye strenger til gitaren) Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Trenger noen allsang sanger å lære, noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå