TheSoapmaker Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Ikke hvis man akkurat har startet som gitarist. Den ganske vanskelig om man er helt ny. Lenke til kommentar
TENTPOLE Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Neh. Bare å øve litt, øvelse gjør mester! Tør å vedde på at den er mer morsom å spille også Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg syntes hvertfall at Blitzkrieg var en lettere låt å spille enn Smells Like Teen Spirit. Det gjør jeg enda. Og om den er morsommere eller ikke kommer helt an på smak. Jeg liker Blitzkrieg Bop bedre, og andre liker SLTS bedre. Lenke til kommentar
TENTPOLE Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Godt mulig. Og ja, det er subjektivt. Men tror fortsatt SLTS er mer fornøyende å spille på gitar. Et annet eksempel: rock you like a hurricane! Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Igjen; Smak og behag Lenke til kommentar
TENTPOLE Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Ja, delte bare mitt synspunkt. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Ja, det samme gjorde jeg. Men det Myst spør etter er om det er noen sanger som er lettere å lære seg om man skal lære seg powerchords. Han spurte ikke om hvilke sanger som var mest fornøyende. SLTS er mer teknisk avansert enn Blitzkrieg Bop. Så da blir Blitzkrieg Bop "bedre" sånn sett. EDIT: Leifer og edit Endret 16. februar 2011 av TheSoapmaker Lenke til kommentar
TENTPOLE Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Joa, men slapp av. Verden går ikke under av den grunn. Personlig er jeg ikke akkurat en blodfan av punk-ish musikk, derfor prøver jeg å få han over på en annen sang. Men han kan jo prøve på sangen, kanskje han klarer den fint? Da er SLTS "bedre". Jeg nevnte også rock you like a hurricane, som er et bedre eksempel enn SLTS. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Øøh..? Slappe av? Jeg sa bare facts! Jeg sier ikke at han MÅ spille Blitzkrieg Bop. Jeg sier bare hvorfor han "burde" prøve seg på den. Jeg likte ikke punk den tia jeg starta å spille gitar, men jeg spilte den først forde. Ganske lett å lære+at den er dritlett teknisk. Om den kan kalles teknisk i det hele tatt. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Hehe, litt av en diskusjon jeg har satt i gang. Artist og sang er ikke så viktig, så lenge de spiller akkorder en semi-nybegynner kan bryne seg på. Nå har jeg ikke sjekket hvordan Smells like teen spirit og Rock you like a hurricane er, men tar nok en titt på dem også. Blitzkrieg bop falt ikke helt i smak for å være ærlig, høres ut som det er mest bass enn gitar. Fant en annen band som favoriserte seg hos meg ganske raskt: August Burns Red. Virker som de er like bra som Rise against. En smakebit: August Burns Red - Carol of the bells (Deres versjon av Trans Siberian Orchestra's versjon. TSO er selvsagt best) http://www.youtube.com/watch?v=6o-p-OAWmsY Endret 16. februar 2011 av Myst Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Skal man lære seg powerchords, så lærer man seg Blitzkrieg Bop av The Ramones! Smells like teen spirit. alt av Green Day Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Siden bandet mitt bare har 2 medlemmer nå (meg og en trommis) så har jeg begynt å øve meg på å synge. For å være ærlig syns jeg ikke at å synge og spille samtidig er vanskelig, men å synge riktig Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hva med å lære (lure) trommisen til å synge? Prøvde meg på synging og Guitar Hero-spilling samtidig (Guitar Hero World Tour, X360, kan bruke den "vanlige" bøyleheadsettmikken som mikrofon), og fant ut at jeg feilet intenst. Det samme bak trommesettet. Virker som mitt problem er å konsentrere seg om to ting samtidig. Enten synger jeg teksten og glemmer gitaren, eller omvendt. Sitter jeg bak trommene går det rett til helvete (koordinere to armer, to ben samt stemmebånd samtidig? Aiaiaiai.) Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Derfor er det lurest å ta en ting om gangen først, bli god og ha kontroll på det ene før man utvider talentet sitt med det andre. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det er jo naturligvis en mulighet, men så har du de av oss med kort attentionspan som samtidig vil være god i alt. Ergo bruker man minst mulig tid på å lære seg én ting bra, og heller lærer seg tjue ting "sånn passe". Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Joa, det går også sikkert bra, med varierende resultater. Jeg prioriterer kun spilling nå, så har som mål å gjøre ting litt bedre enn "sånn passe". Men ellers er det vel bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Jeg for min del er trommeslager, men foreldrene gikk lei trommesettet etter 3-4 år og kjøpte meg en gitar i stedet. Skal sies at jeg regner trommer som primærinstrumentet mitt, men spiller gitar til husbruk og regner meg selv som en nybegynnergitarist. (For the record: Tidslinjen er som følger: Ca 1999: Begynte å spille skarptromme i korps. 2000: Tok opp fullt slagverk. 2001: Kjøpte mitt første trommesett. 2004: Fikk gitar, og la trommene midlertidig på hylla. 2010: Ble trommeslager i band) Så ingen skal tro jeg er 17 år lzm, for det hadde vært flaut da, lzm. Endret 22. februar 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Slenger ut noen tips til de som vil lære seg låter med fingerspill: Joe Satriani - Tears In the Rain Unknown - Spanish Romance Edvard Grieg - Anitras Dans Gary Moore - Still Got The Blues Andy McKee - All Laid back and Stuff Tenacious D - F**k her gently Enrique Iglesias - Hero Opeth - Damnation Opeth - Hope Leaves Opeth - To rid the Disease. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Slenger ut noen tips til de som vil lære seg låter med fingerspill: Gary Moore - Still Got The Blues Så ikke helt sammenhengen Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Vel, først av alt så er de akkordene her 100% rett. Når man først skal legge ut akkorder til Postgirobygget, så kan an like gjerne legge ut linken til bandets hjemmeside, hvor alle akkorder og tekster ligger fritt tilgjengelig. Og disse kan man i alle fall garantere er korrekte. http://www.postgirobygget.no/diskografi.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå