Gå til innhold

Integrere lcd skjerm

MaxCPU

Anbefalte innlegg

Går med planer i hodet om å integrere en 15" lcd skjerm i sidepanelet på et pckabinett og ville bare ha noen synspunkter.

Dette i forbindelse med en skoleoppgave. (case mod)

Noen som har erfaringer med åpning av slike skjermer? Evnt. vet om hvor man kan få kjøpt skjermer til integrering. Da gjerne også mindre enn 15".

MEN, prisen er viktig (!) ! Har til nå sett på viewsonic fra mpx til kr. 3190 og også en Samsung på Itbutikken til ca. kr. 2600.

Noen som har noe å komme med??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

konseptet her låter topp!!

en sinnsyk god ide...

men da lurte jeg på... skal du bruke microatx da???

hvilke specs for moroskyld??

jeg har hørt hansol sine skjermer er billige, men hvor små vet jeg ikke.... sjekk bruktmarkedet... eller tester...

mvh

alexio

Lenke til kommentar

Planen var en 15" lcd i venste kabinettdør i tillegg til min vanlig 17" lcd. Kanskje kliner jeg til med en 5-6" lcd i fronten og.

For å få plass til alt dette + en utskjært inskripsjon (temaet som holdes hemmelig foreløpig) med plexi så må jeg nok dessverre ha minst midikabinett. Kankskje også big! Dessverre... Dette blir nok ikke noe mini-pc mod.

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg noe helt jævlig er prisene på små lcd skjermer... Men en 15" koster 3-4000,-, 17" 5000-8000,- så får man **** ikke en ***** 5"'er under 4500,-!! Billigste jeg har funnet hittil er Clarion 5" lcd - 4690,- !

Edit: Hadde vært jævlig gøy med en tvtunder tilkoblet skjermene også, men tror jeg må begrense meg litt dessverre.. Noe dyrt etterhvert! :sad:

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-11-09 21:28 ]

Lenke til kommentar

Og da var det igjen morgen og ideene har fått grodd litt lenger.. Problemet mitt nå er å finne et kabinett og en lcd og samtidig få plass til alt.

Noen som vet om Chieftec's kabinetter kan benytte den orginalt plasserte høyre døren på venstre side og motsatt? Noen som hadde giddet å teste for meg? Dette er et must fordi den forbanna håndtaket sannsynligvis kommer i veien. Hvis ikke dette er mulig blir det nok til at jeg kjøper In-Win Bigtower.. Dette har plass til en lcd med maks bredde 36cm.

Det merkelige oppe i det hele er målene som iallefall komplett.no oppgir i produktbeskrivelsene kan være feil! :sad: Et eksempel på dette er Hansol H530. Denne er ca. 36,3 cm bred, men på komplett oppgitt til 345mm.

Ingen som tilfeldigvis har denne hjemme og kunne sjekke opp målene? Denne har nemlig også innebygde høytalere som er en fordel til mitt bruk.

Edit: Tenkte forresten på å ikke[/] fjerne kabinettet rundt skjermen. Dette fordi jeg er redd for å ødelegge + kjipt å miste garanti.. Men pent skal det uansett bli! Vil det fungere å bruke dobbeltsidet teip på rammen rundt for å feste skjermen til kabinettdøren? Spørsmålet er om det vil holde... Lenge leve sølvteip iallefall! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-11-10 10:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...