tom waits for alice Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Da har moderator hatt en liten opprydning i tråden. Innlegg som ikke hørt hjemme her er flyttet til såpeboksen. Det inkluderer diskusjonen om Irak med mere. En post som foreslo å avlive alle i midtøsten samt et par svar er fjernet. Geir Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg forstår dette veldig godt. Det krever ikke mye innsats fra min side å starte "Steffy in Iraq", hvor jeg forteller at jeg er en amerikansk soldat som ser daglig at andre soldater voldtar smågutter med geværene. Det er nok en del som tar dette for god fisk, for eksempel folk som tror at det finnes en sammenheng mellom artikkelen og at nordmenn vil bli "tatt" av Bush. Det som står er at USA mener det kommer mye feilinformasjon om hva som skjer i Irak, og ønsker å finne kildene til disse for å motbevise påstandene. Dette fordi republikanerene er redde for å tape valget i USA, noe de fort kan gjøre ved å miste stemmer pga Irak-krigen. Har det noe å si hvorfor de vil avkrefte usanne påstander? Irak-krigen er en volatil sak allerede og mange er usikker på hva de mener om den, og da hjelper det ikke med usanne påstander. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 De kan gjerne avkrefte usanne påstander for min del. Det hadde vært et stort steg i riktig retning. Men nå har det seg slik at det er Bush og gjengen rundt ham som står for de usanne påstandene. Dermed blir det merkelig at den samme gjengen skal avkrefte usanne påstander. De mener jo, litt forenklet, at krigen mot Irak er en suksesshistorie, og at irakerne har det bedre nå. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 De kan gjerne avkrefte usanne påstander for min del. Det hadde vært et stort steg i riktig retning. Men nå har det seg slik at det er Bush og gjengen rundt ham som står for de usanne påstandene. 7204460[/snapback] Da var da svært til svart/hvitt verden du lever i. Dermed blir det merkelig at den samme gjengen skal avkrefte usanne påstander. De mener jo, litt forenklet, at krigen mot Irak er en suksesshistorie, og at irakerne har det bedre nå. 7204460[/snapback] Det (siste) mener irakerne selv også... http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4514414.stm Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 De kan gjerne avkrefte usanne påstander for min del. Det hadde vært et stort steg i riktig retning. Men nå har det seg slik at det er Bush og gjengen rundt ham som står for de usanne påstandene. Dermed blir det merkelig at den samme gjengen skal avkrefte usanne påstander. De mener jo, litt forenklet, at krigen mot Irak er en suksesshistorie, og at irakerne har det bedre nå. 7204460[/snapback] Det har veldig lite med saken å gjøre hva staten mener. Hvorvidt en situasjon er bedre eller ikke er noe man kan ha en mening, men en del av det som postes fremstilles som fakta når det egentlig er løgn. Det er ikke slik at regjeringen har tenkt å rette på meninger, det er bare fakta og feilaktig fremstilling som slås ned på. Legg merke til forskjellen: Rød julebrus er best. LØGNER! Amerikanere bruker irakere som brensel. LØGNER! Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Dermed blir det merkelig at den samme gjengen skal avkrefte usanne påstander. De mener jo, litt forenklet, at krigen mot Irak er en suksesshistorie, og at irakerne har det bedre nå. 7204460[/snapback] Det (siste) mener irakerne selv også... http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4514414.stm 7204563[/snapback] Da anbefaler jeg du leser den artikkelen en gang til. But the survey, carried out for the BBC and other media, found security fears still dominate most Iraqis' thoughts. Their priority for the coming year would be the restoration of security and the withdrawal of foreign troops. Ifølge denne vil 71% at USA skal dra fra Irak i løpet av ett år eller mindre. Jeg har sett andre polls der tallet har vært oppe i 85% på samme spørsmål. Men nå ble dette vel mye Irak igjen. Poenget er at situasjonen i Irak er ytterst kaotisk, og dette er naturligvis pga invasjonen. At så Pentagon og det Hvite Hus skal si sannheten om Irak, finner jeg svært lite sannsynlig, for å si det pent. Man forventet da ikke at Sovjet sa/sier sannheten om Tsjetsjenia, eller at Nazi-Tyskland sa sannheten om konsentrasjonsleirene? Generelt kan man ikke forvente at en okkupasjonsmakt sier sannheten om krigen(e) de er involvert i. Derfor ingen grunn til å tro at USA vil si sannheten om Irak. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Poenget er at situasjonen i Irak er ytterst kaotisk, og dette er naturligvis pga invasjonen. 7204788[/snapback] Og alt var fredelig og rolig under Saddam... Ja, mange Irakere er bekymret. Men samtidig som de ønsker USA ut, så forteller undersøkelsen at de har det bedre og ser lysere på fremtiden nå enn før krigen. At så Pentagon og det Hvite Hus skal si sannheten om Irak, finner jeg svært lite sannsynlig, for å si det pent. 7204788[/snapback] Tviler jeg ikke et sekund på at du synes med den svart/hvite holdninga du presenterer ovenfor... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Det som står er at USA mener det kommer mye feilinformasjon om hva som skjer i Irak, og ønsker å finne kildene til disse for å motbevise påstandene. Dette fordi republikanerene er redde for å tape valget i USA, noe de fort kan gjøre ved å miste stemmer pga Irak-krigen. Har det noe å si hvorfor de vil avkrefte usanne påstander? Irak-krigen er en volatil sak allerede og mange er usikker på hva de mener om den, og da hjelper det ikke med usanne påstander. 7204271[/snapback] De ønsker jo å avkrefte usanne påstander uansett, men essensen her er at dette arbeidet skal trappes opp mot valget. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 At så Pentagon og det Hvite Hus skal si sannheten om Irak, finner jeg svært lite sannsynlig, for å si det pent. 7204788[/snapback] Tviler jeg ikke et sekund på at du synes med den svart/hvite holdninga du presenterer ovenfor... 7204877[/snapback] Diskuter meninger, ikke person, er dere snille. Geir Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Det er så godt at USA er fritt og arbeider for ytringsfrihet! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ingen som nekter noen å si noe. Man får ytret det man vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå