DaXoN Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/31/481365.html Pentagons nye enhet skal blant annet overvåke blogger på nettet døgnet rundt. Målet er å fange opp budskap og meldinger som går mot det USA mener er riktig, og raskt rykke ut og avkrefte dette overfor publikum. Dette er jo bare helt idiotisk så vis jeg sier at jeg håper Presidenten i Usa Bush dør så blir jeg tatt av de eller? I hvilken grad skal de handle? skal de ta alle som virker som trussel eller bare noen? Jeg håper at de driter seg og arresterer noen 10årige sånn at folk ser at de Overdriver makten sin. vis jeg sender en mail om at jeg hater presidenten Bush eller noen andre er det ikke slik at jeg vil drepe de får det om. Er jo invadering av Privatlivet til folk noen som ikke er Lov. Det amerikanske forsvarsdepartementet har startet en egen enhet som skal sørge for en bedre promotering av regjeringens politikk.. det Trenger de så Mye dritt det har gjort de siste årene. har vel død en god del flere folk i irak en i 9/11 katastrofen som jeg er litt lei av at de enda skal melke greit deg gjør det ikke her men eller's melker de den så mye de kan får og få sympati fra verden noen som egentlig er helt idiotisk PS: skrev denne i all hast så vis det ble litt feil / skrive feil skal jeg prøve og rettskrive den senere... Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 En blogg er ikke mye privat da.. Men blir spennede å se hva de faktisk gjør.. hvis de bare overvåker å ser etter terror ser jeg ikke noe veldig negativt i det.. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 En blogg er ikke mye privat da.. Men blir spennede å se hva de faktisk gjør.. hvis de bare overvåker å ser etter terror ser jeg ikke noe veldig negativt i det.. 7190156[/snapback] Julia (14) skrev «drep Bush» på nettside Skrev «drapstrussel» i sinne over Irak-krigen. Forhørt av Secret Service-agenter. Tegnet Bush og dolk 14 år gamle Julia la ut et bilde av Georde W. Bush, skriblet «drep Bush» over og tegnet inn en dolk som stakk presidentens utstrakte hånd. Senere fjernet hun dette innholdet fra webområdet, etter at hun, i historietimen på skolen, hadde lært at slik adferd er straffbar. Men det var allerede for sent. Forrige onsdag dukket to agenter fra Secret Service opp på skolen hennes. De tok henne ut av biologitimen og forhørte henne i et kvarter. 14-åringen skal ha begynt å gråte under utspørringen. Øyeblikk senere mottok moren en ny tekstmelding fra Julia hvor hun fortalte at hun hadde blitt hentet ut av klasserommet av agentene. De skal ha truet henne med å bli sendt til en ungdomsanstalt for å ha kommet med truslene. - De skrek mye til meg og var unødbendig onde, sier Julia. Dette sier vel Litt om de? er ikke lenge til de begynner og snoke i Msn / hotmail og mails Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/31/481365.html *snip* 7190142[/snapback] Ser ingen sammenheng med det du skriver og innholdet i reportasjen, Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/31/481365.html *snip* 7190142[/snapback] Ser ingen sammenheng med det du skriver og innholdet i reportasjen, 7190431[/snapback] Det gjør ikke jeg heller. Det som står er at USA mener det kommer mye feilinformasjon om hva som skjer i Irak, og ønsker å finne kildene til disse for å motbevise påstandene. Dette fordi republikanerene er redde for å tape valget i USA, noe de fort kan gjøre ved å miste stemmer pga Irak-krigen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/31/481365.html *snip* 7190142[/snapback] Ser ingen sammenheng med det du skriver og innholdet i reportasjen, 7190431[/snapback] Det gjør ikke jeg heller. Det som står er at USA mener det kommer mye feilinformasjon om hva som skjer i Irak, og ønsker å finne kildene til disse for å motbevise påstandene. Dette fordi republikanerene er redde for å tape valget i USA, noe de fort kan gjøre ved å miste stemmer pga Irak-krigen. 7190515[/snapback] Men hvem har rett? irakerne eller amrikanerne? Jeg håper nå at de som sitter på makta i USA nå ikke kommer på igjen. Men at de skal ovvervåke nettet, og forandre og kanskje juge om info og fæle historier om dem liker jeg ikke. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) En blogg er ikke mye privat da.. Men blir spennede å se hva de faktisk gjør.. hvis de bare overvåker å ser etter terror ser jeg ikke noe veldig negativt i det.. 7190156[/snapback] Julia (14) skrev «drep Bush» på nettside Skrev «drapstrussel» i sinne over Irak-krigen. Forhørt av Secret Service-agenter. Tegnet Bush og dolk 14 år gamle Julia la ut et bilde av Georde W. Bush, skriblet «drep Bush» over og tegnet inn en dolk som stakk presidentens utstrakte hånd. Senere fjernet hun dette innholdet fra webområdet, etter at hun, i historietimen på skolen, hadde lært at slik adferd er straffbar. Men det var allerede for sent. Forrige onsdag dukket to agenter fra Secret Service opp på skolen hennes. De tok henne ut av biologitimen og forhørte henne i et kvarter. 14-åringen skal ha begynt å gråte under utspørringen. Øyeblikk senere mottok moren en ny tekstmelding fra Julia hvor hun fortalte at hun hadde blitt hentet ut av klasserommet av agentene. De skal ha truet henne med å bli sendt til en ungdomsanstalt for å ha kommet med truslene. - De skrek mye til meg og var unødbendig onde, sier Julia. Dette sier vel Litt om de? er ikke lenge til de begynner og snoke i Msn / hotmail og mails 7190196[/snapback] Drapstrusler er jo ulovlig. Selvsagt overreagerer de litt, iallfall siden hun som la ut drapstruslene er så ung, men amerikanerene er nok litt paranoide når det gjelder slikt for tiden, forståelig nok. Trådstarter: les artikkelen en gang til. Endret 31. oktober 2006 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 En annen del av arbeidet vil være å sørge for «surrogater», det vil si politikere, lobbyister eller militære tjenestemenn som kan tale regjeringens sak i tv-debatter og på radio. Håper de verver noen på dette forumet også ... Blir så beroliget når jeg ser trynet til Donald jeg .... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 En annen del av arbeidet vil være å sørge for «surrogater», det vil si politikere, lobbyister eller militære tjenestemenn som kan tale regjeringens sak i tv-debatter og på radio. Håper de verver noen på dette forumet også ... Blir så beroliget når jeg ser trynet til Donald jeg .... 7191761[/snapback] Thank you for smoking var det første som slo meg når jeg leste det der Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hvis de skal overvåke all informasjon på nettet tror jeg de må outsource oppgaven til India og Kinas samlede befolkning... Støtter også de andre her som ber trådstarter lese artikkelen en gang til, ingen sammenheng mellom det du skriver og linken du viser til. Endret 31. oktober 2006 av Raggie Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis de skal overvåke all informasjon på nettet tror jeg de må outsource oppgaven til India og Kinas samlede befolkning... Støtter også de andre her som ber trådstarter lese artikkelen en gang til, ingen sammenheng mellom det du skriver og linken du viser til. 7191837[/snapback] Men de skal ikke overvåke all informasjon, de skal lese et stort antall blogger som tar opp temaet Irak-krigen.. Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok, fikk ikke med meg det helt på slutten der, dessuten la jeg litt stor vekt på dagbladets overskrift som selvfølgelig da var unøyaktig som vanlig... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok, fikk ikke med meg det helt på slutten der, dessuten la jeg litt stor vekt på dagbladets overskrift som selvfølgelig da var unøyaktig som vanlig... 7191876[/snapback] Gjør som meg, og slutt å "lese" dagbladet. Ta det heller som det det er, nemlig: Brød og sirkus Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Julia (14) skrev «drep Bush» på nettside Hehe, dette er bare for morsomt "Jeg var ikke farlig. Jeg mener - se bare hva som er trykket bak på sekken min - det er et hjerte. Jeg er en veldig fredselskende person" Hun kunne sklidd rett inn i miljøet mot ytterkanten på venstresiden i Norge (RU, SU, osv.) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Julia (14) skrev «drep Bush» på nettside Hehe, dette er bare for morsomt "Jeg var ikke farlig. Jeg mener - se bare hva som er trykket bak på sekken min - det er et hjerte. Jeg er en veldig fredselskende person" Hun kunne sklidd rett inn i miljøet mot ytterkanten på venstresiden i Norge (RU, SU, osv.) 7192376[/snapback] Hehe, finnes det noe verre i din verden? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hva mener du med "begynne".....? Media formet dette som at USA skulle prøve å avvise feiloppfatninger i media, spesielt om situasjonen i Irak. En mer ærlig beskrivelse er at USA øker propagandainnsastsen for å prøve å få folk til å tro at krigen mot Irak handler om "frihet", "demokrati" og "kamp mot terror". Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er absolutt ikke noe problem at usa leser folks blogger, når folk absolutt vil dele sine meninger så må man tåle at alle kan lese det. De er ute etter å finne ut hva folk mener for så å si det de mener, det er ingenting som sier at bloggere har rett ang. hva som skjer i irak eller andre steder. Usa må jo på en måte få lov til å forsvare det som sies om dem. Jeg er ikke for kriger eller lignende, men de gjør ikke noe ulovlig. Og hvis noen skriver "jeg skal drepe George W bush, så er vel det en drapstrussel? Hvis jeg lager en nettside hvor jeg skriver at jeg skal drepe norges konge eller søstern så er jo det også en drapstrussel. Når man skriver en blogg så vil man at budskapet skal ut til alle. Se for deg scenarioet der jeg har en side hvor jeg skriver at jeg kommer til å drepe kongen. Selvfølgelig vil jeg bli tatt inn til avhør, det er jo helt normal praksis. Jeg vil jo at det samme skal skje hvis jeg blir utsatt for trusler. mvh, Magne Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Virker som om du har snudd utgangspunktet til USA etter eget ønske. Det er ikke snakk om å drive propaganda i den forstand at den eneste informasjonen som er tilgjengelig er styrt fra staten. Det er det er snakk om nå er at USA skal argumentere mot påstander de mener er feilinformasjon. Det er fortsatt opp til hver og en og bestemme hvem en skal stole på, og ikke. Det er heller ikke snakk om å oppdikte noen 'gode nyheter' som du sier. Det er rett og slett snakk om å tilbakevise det USA mener er feile påstander om tilstanden i Irak i dag. Men ja, som du sier (og som jeg har sagt før her i tråden) så må dette såklart sees i sammenheng med at det trapper opp til valg i USA, og republikanerene har vel mistet en del stemmer pga Irak-krigen de ønsker å vinne tilbake. 7197283[/snapback] Det er nettopp derfor de prøver å skape et positivt bilde av krigen mot Irak - for at de ikke skal tape enda flere stemmer. De gjør det ved å spille mye på nasjonalisme og frykt for terror. I den sammenheng prøver de å koble Irak til "krigen mot terror". Nå husker jeg ikke tallene, men det er veldig mange amerikanere som tror Irak var bak 9/11, og at mange av kaprerne var irakere. Ingen andre i verden som tror det samme. Er det tilfeldig? Eller kommer det av propaganda fra det Hvite Hus (gjengitt totalt ukritisk i media)? Det er snakk om propaganda fordi Pentagon ikke vil prøver å si sannheten om situasjonen i Irak (eller hvorfor de er der for den del), men å tilbakevise sannheter som løgner og overdrivelser. Jeg sier ikke at all informasjonen er styrt fra staten, nærmest slik som i Sovjet. Det er helt andre prosesser i sving i USA, uten at jeg skal gå for mye inn på det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det er snakk om propaganda fordi Pentagon ikke vil prøver å si sannheten om situasjonen i Irak (eller hvorfor de er der for den del), men å tilbakevise sannheter som løgner og overdrivelser. Jeg sier ikke at all informasjonen er styrt fra staten, nærmest slik som i Sovjet. Det er helt andre prosesser i sving i USA, uten at jeg skal gå for mye inn på det. 7200196[/snapback] Jeg tror at feilen som media gjorde i etterkant av 911 var å la seg rive med i hysteriet som ble skapt, og derfor presenterte ubalanserte "fakta" til en sjokkskadet befolkning. Førsteinntrykket er det viktigste, derfor tror jeg mange amerikanere svarer som de gjør. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 En del sant i det, samt at sjokknyheter selger bedre, og derfor tok media godt i. I tillegg ble de enda mer nasjonalistiske enn til vanlig. Bush fremstilte det som "enten er dere med oss eller so støtter dere terror", og media underbygde dette i sin rapportering. NYT måtte jo til slutt gå ut å beklage dekningen de hadde før Irak-krigen. Førsteinntrykket er viktig, det stemmer naturligvis. Men jeg tror det har mer å gjøre med at media stort sett fungerer som de gjorde før invasjonen av Irak. Krigen mot Irak blir sett på som en del av "krigen mot terror". Det blir aldri nevnt at Irak ikke hadde en dritt med 9/11 å gjøre. Aviser som NYT er ille, men de er tross alt mye bedre enn TV-dekningen. Og folk følger nok dessverre mer med på TV enn gjennom aviser. Dette er også med på å skape et helt feil bilde av virkeligheten i Irak. Dette ble også nevnt av soldater i Irak i dokumenteren vist på NRK igår, for dem som så den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå