Jtand Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Holder på med Suse 10.1 nå. Hvor stor bør swap-partisjonen være? Har 1 gb minne. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 samme som ramstrørrelsen eller dobbel så stor. Men når du har så mye RAM som du har trenger du vel ikke mye. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Den gamle regelen er vel at swap-partisjonen bør være dobbelt så stor som minnet, i ditt tilfelle 2 GB. Om dette er relevant nå til dags vet jeg ikke, men det kan jo forsåvidt være en grei regel, om man har plass nok. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Wow! Helt tilfeldig så tok jeg 2 GB Har jo ikke peiling på Linux Endret 31. oktober 2006 av Jtand Lenke til kommentar
comicz Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Den gamle, gylne regel var "det dobbelte av minnet". Det gjelder ikke lenger. For det første har folk fryktelig mye mer minne, for det andre håndterer 2.6-kjerner minne og swap mye mer effektivt enn det 2.4 gjorde. Det gjorde ingen verdens ting at du valgte 2GB til SWAP, men mesteparten av den plassen kommer nok aldri til å bli brukt ;-) 1GB hadde holdt i massevis, hadde det vært min maskin hadde jeg sikkert ikke gitt den mer enn 7-800MB, maks. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Brukte regelen før, men nå har jeg 1 gb minne og swap på 512 mb. Blir aldri brukt uansett. ram system og cache frigjøres etterhvert uansett Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har man 512MB+ på desktop kan man egentlig fint droppe SWAP, på server synes jeg den gamle regelen bør brukes, også på litt tyngre oppgaver på desktop, f.eks behandling av grafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå