Gå til innhold

Hva skal/gjorde dere på halloween?


Rinox

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fett å kle seg ut som vampyr e.l og finne en sprø fest å gå på i forbindelse med Halloween (den siste helgen i oktober) :cool:. Jeg vet ikke hva de gjør i USA, men at enkelte folk/barn tror de kan drive med vandalisme i forbindelse med trick or treat her, er jeg naturligvis i mot. Som alt annet amerikanisert her til lands, så blir det nok bare mer og mer av Halloween også med årene, så folk kan like så greit finne seg i det med en gang (da mener jeg selvfølgelig ikke vandalismen, som ikke hører hjemme).

 

Jeg enig i at det er negative ting bundet til det, inkludert det med pengegalskap, og at det har rot i kapitalisme.. Men folk er ikke nødt til å bruge masse penger i forbindelse med dette. Det går og an å være kreativ. Personlig liker jeg Halloween (siden jeg da som sagt har en unnskyldning for å kle meg ut som noe sprøtt), men så er jeg f.eks. heller ikke en forelder som "motvillig" blir tynt økonomisk.

 

Er ikke fan av import av tradisjon, men dem som er opplyste på temaet, vet at Halloween i USA er langt i fra tro til tradisjonens opphav (vertfall ikke nå lengre). Er jo egentlig bare et mørkt karneval.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...