Gå til innhold

Hvor mye Vcore på XP2200 ?

Flop|s

Anbefalte innlegg

Er i gang med et overklokkingsprosjekt med min nyinnkjøpte xp 2200 +. HAr kommet til 2Ghz, stabil med Vcore på 1.750v. Hvor mye kan jeg gå opp før det blir for risikabelt med tanke på varme osv... Er det bare varmen man må tenke på når man forandrer vcore???

Flop|s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-09 20:31, skrev Flop|s:

Er i gang med et overklokkingsprosjekt med min nyinnkjøpte xp 2200 +. HAr kommet til 2Ghz, stabil med Vcore på 1.750v. Hvor mye kan jeg gå opp før det blir for risikabelt med tanke på varme osv... Er det bare varmen man må tenke på når man forandrer vcore???

Flop|s

Med min XP2400 har jag varit uppe på 2.1v (orginal 1.65)Du kan säkert köra upptill 2.0 men håll koll på värmen för den går upp ganska mycket

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 20:31, skrev Flop|s:

Flop|s

Hva slags maskin er det du har da?

Komponenter osv?

Jeg har også en xp2200+,men den ga seg i POST ved 2000Mhz.

Så jeg er litt nysgjerrig på hva slags kjøler og hk du har.

Hva slags klokking? Multipler på 13.5 eller 14x?

Og hvor høy fsb?

Lenke til kommentar

Jeg kjører med 134*15 = 2010 Mhz...

Det er med vannkjøling av både chipsett og CPU, så jeg er ikke sikker på hvor mye du kan få den opp i. Jeg var stabilt oppe i 2.1 med en vcore på 1.9, eller no, men det ble fort varmt, og jeg merka lite forskjell...

Du bør vel komme over 2Ghz. Kommer an på hvor god kjøler du har da :smile:

Lenke til kommentar

Okay..mistenkte vann her en stund ja :smile:

FSB clocken kjører jeg på 142 for øyeblikket men da er Multipler factn bare på x13.5 .

Core Voltage kjører jeg på 1.775V

Har desverre bare en shitty kjøler nå.

Har klart å fått den opp på x14 på mutiplern,men aldri på 15. (Skyldes nok vannkjølinga di).

Vet ikke helt om jeg skal begynne med vannkjøling.

Har lyst på en stri kjøler men..

Har du et ferdig kabinett med vannkjøling i,eller har du "mekka" selv?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt delene og satt i sammen.. ( Ikke laget blokka og sånt selv...) Men jeg kjører alt på stille, bare en vifte på radiatoren.. Så det kjøler ikke så mye mer enn min gamle Silent Twin. (Jeg ligger på 36 Idle med vifta på radiatoren på fullt, så jeg burde kunne klokke litt ekstra, men prioriterer stillhet fremfor noen ekstra Mhz).

Det er ikke noe stress med vannkjøling. Koster selvfølgelig litt ekstra, men man får jo en stille og kald PC :smile:

Lenke til kommentar

Du må ha:

CPU-blokk

Radiator og vifte til den

Pumpe

Slanger og slangeklemmere/strips

Vann /m frostvæske + evt litt Waterwetter

En vanntank er kjekt å ha når du fyller vann i systemet og det hjalp visst litt mot det lille trykket som oppstår. Jeg mekka en tank av et syltetøyglass med skrukork :grin:

Ellers så kan du kjøre på med peltier til CPU og blokker til GPU og chipsett.

Lenke til kommentar

Ja, du får gjøre det. Jeg ble ihvertfall kjempefornøyd med systemet mitt. Bare husk å sikre alle koblinger; mitt lakk litt fra en kobling, så jeg holdt på h*****s lenge med feilsøking før jeg fant det ut :razz: Stille og kaldt. Og så vil det gjøre seg i fremtidige casemoddinger!

Lenke til kommentar

Det å montere vannkjøling er ikke en stor sak. Det koster da litt, og krever litt tålmodighet. Men ellers er det ikke vanskelig. Hadde aldri vært borti vannkjøling før jeg fiksa min :smile:

Det handler bare om å finne sted å ha pumpe og radiator i kassa, gjøre en god jobb med å ordne koblingene ( :razz: ) og finne en smart måte å fylle systemet på med mindre du har kjøpt/laga en vanntank.

Prisene varierer, men du kan kjøpe et ferdig sett til ca 2500.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5415&GID=5400

For eksempel. Se: 3dfxcool

microplex

netconnection

[ Denne Melding var redigert av: Flop|s på 2002-11-13 18:59 ]

Lenke til kommentar

Det er jo bare å se på inovatek sine systemer .. de har en genial tilkobling for slangene på kjølerne osv. Sikkre koblinger hvertfall.. selv om jeg foretrekker Magnum med slangeklemmer da :grin:

Systemet mitt kosta ca 1800,- og det er bare med kjøling på cpu.. men skal kjøpe etter chipset kjøler og gpu kjøler(når den tid kommer at jeg får et brukbart skjermkort). Og da vil det fort bli litt dyrere. Blir ca 900,- i tilegg. Så det lønner seg kanskje å kjøpe ferdige sett. Får det til 2100,- hos 3dfxcool eller OIK AS

[ Denne Melding var redigert av: Sfinx på 2002-11-14 08:38 ]

Lenke til kommentar

Hehe.. Jammen hør på dette : 1.8GHz(kjedelig) på en GLOVARM XP2200+ cpu.. :roll:

Er bedre med skikkelig kjøling når en har så varm cpu.

Selv om man ikke klokker så er det bra med god kjøling fordi..

Ikke kritiser meg fordi jeg sier at 1.8GHz er kjedelig,selv om det holder i massevis for meg..

Men jeg skal innrømme at jeg kunne ha gjort en meget bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...