Gå til innhold

TES: Oblivion eller Oblivion Collectors Edition?

Anbefalte innlegg

Er det verdt å kjøpe Collectors Edition når det koster 100kr mer enn vanlig?

Det er kanskje verdt det, men det kommer veldig ann på person til person.

Jeg kjøpte CE på Launch Day og jeg ble utrolig skuffet.

- En mynt? Okey, greit.

- Kartet var greit, men takket være Fast Travel har jeg ikke engang sett på det en eneste gang... til tross for at det henger på veggen rett sidenav meg.

- "Boka" med litt Elderscrolls historie var jo sinnsykt liten og slitsom og lese i?

- Filmen om hvordan Oblivion ble laget var altfor kort.

Som en Elderscolls fan som jeg er kjøpte jeg CE, og angrer ikke, men om det var verdt pengene er noe annet...

7231111[/snapback]

Men når du får CE til 299,- på Spaceworld, så er det ikke noen tvil! :!:

Det var også det billigeste tilbudet på Kelkoo...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående kopisperre: Jeg regner med at det er en (jeg har spillet lovlig, så jeg har ikke merket noe til det), men det er i alle fall ikke noe slikt som Securom. Stadig flere utviklere tar i bruk slike kopisperrer, som installerer seg selv som drivere i systemet ditt og kan føre til både lavere ytelse og i enkelte tilfeller også hardwareskader.

Men når jeg tenker meg om, så har ikke Bethesda noe med kopisperren å gjøre; det er det utgiveren som styrer. 2K Games, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
tror faktisk ikke Bethesda har satt noe særlig kopisperre på den.

Synes og huske en diskusjon på Elderscrollsforumet som gikk på nettop det, men er ikke 100% sikker!

7232766[/snapback]

Som nevnt, Bethesda har ikke gjort noenting i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Syns det er fint at det ikke er kopisperre. Sperra nå til dags ødelegger jo mere for de som har kjøpt spillet lovlig. F.eks. at man må avinstallere Daemon tools og andre CD Emulerings-programmer..eller alltid må ha i CD'n for å spille. Osv osv. Mens piratene har det lettest. Burde jo vært motsatt.

Lenke til kommentar
Syns det er fint at det ikke er kopisperre. Sperra nå til dags ødelegger jo mere for de som har kjøpt spillet lovlig. F.eks. at man må avinstallere Daemon tools og andre CD Emulerings-programmer..eller alltid må ha i CD'n for å spille. Osv osv. Mens piratene har det lettest. Burde jo vært motsatt.

7263485[/snapback]

Har en løsning! Alle slutter å piratkopiere! Da behøver ikke utgiverne å lage noe lame kopisperring, alle spill kan spilles uten plate, og spill blir generelt billigere. Siden det selges flere spill, kan utviklerne risikere mer med idéene sine. DVS mer Okami, mindre Madden.

Noen som blir med? :w00t:

Lenke til kommentar

7263485[/snapback]

Har en løsning! Alle slutter å piratkopiere! Da behøver ikke utgiverne å lage noe lame kopisperring, alle spill kan spilles uten plate, og spill blir generelt billigere. Siden det selges flere spill, kan utviklerne risikere mer med idéene sine. DVS mer Okami, mindre Madden.

Noen som blir med? :w00t:

7264236[/snapback]

Nope, jeg er ikke med. Hva er det som er så stress med å spille med en CD/DVD i egentlig?

Lenke til kommentar
Har en løsning!  Alle slutter å piratkopiere!  Da behøver ikke utgiverne å lage noe lame kopisperring, alle spill kan spilles uten plate, og spill blir generelt billigere.  Siden det selges flere spill, kan utviklerne risikere mer med idéene sine.  DVS mer Okami, mindre Madden.

Noen som blir med?  :w00t:

7264236[/snapback]

Synes egentlig det var en god idè..... :yes:

EDIT:

Nope, jeg er ikke med. Hva er det som er så stress med å spille med en CD/DVD i egentlig?

7264236[/snapback]

Er jo ikke nå stress med det, men tenk så mye bedre alt hadde blitt!!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Har en løsning!  Alle slutter å piratkopiere!  Da behøver ikke utgiverne å lage noe lame kopisperring, alle spill kan spilles uten plate, og spill blir generelt billigere.  Siden det selges flere spill, kan utviklerne risikere mer med idéene sine.  DVS mer Okami, mindre Madden.

Noen som blir med?  :w00t:

7264236[/snapback]

Synes egentlig det var en god idè..... :yes:

7264432[/snapback]

Mhm, og hvis alle slutter å være slemme med hverandre, så slipper vi krig i verden!

:roll:

Lenke til kommentar

Mhm, og hvis alle slutter å være slemme med hverandre, så slipper vi krig i verden!

:roll:

7264469[/snapback]

Det er jo sant det du sier der... :hmm:

Idèen vil jo være totalt umulig og gjennomføre, men det er lov å drømme... :roll:

7264494[/snapback]

HEI! Min utopiske drømmeverden er bedre enn din utopiske drømmeverden! Dette betyr krig! :realmad:

Lenke til kommentar
har vi egentlig lov til å diskutere dette her da? :whistle:

7267906[/snapback]

Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"?

Vi tillater ikke piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Vi tillater heller ikke brudd på åndsverksloven eller copyrighted materiale i form av musikk eller video. Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Det er heller ikke lov å diskutere rundt et spill dersom det er klart at all informasjonen kommer fra at en har spilt en piratversjon av spillet. Dette gjelder spesielt for situasjoner hvor spillet enda ikke har blitt gitt ut og en allikevel sitter og diskuterer om en likte det eller ikke, basert på spillopplevelser.

Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og kan medføre utestengning eller advarsler. Det er også strengt forbudt å linke til nettsteder som inneholder .torrent-filer for Bit-Torrent-nettverket, dersom innholdet i noen av torrentene bryter mot retningslinjene. Utsagn som "Det spillet kan du laste ned på http://www.styggwarezside.no" er også forbudt dersom denne siden inneholder .torrent-filer som for eksempel bryter med åndverksloven. Merk at det er lov til å linke til sider som for eksempel spillprodusenten "Blizzard" eller andre sider på Internett som bruker Bit Torrent-nettverket for å spre demoer og lignende. Du kan også linke til sider lignende Animesuki.com da denne siden ikke inneholder annet enn ulisensiert materiale.

Dette omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig og lignende. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post.

Fult lovlig!!

Vi diskuterer jo bare at alt hadde vært mye bedre uten piratkopiering... :D

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
da så var nemlig ----- så langt unna fra og rapportere når jeg så dette, lille paranoide meg har vært banna fra et forum en gang så

7269460[/snapback]

Det hadde vel kanskje ikke gjort noe uansett, moderatorene hadde jo sett att det ikke brøt med nettikette.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...