Gå til innhold

Styggeste dialekten du vet om


MagnusW

Hva er styggest?  

625 stemmer

  1. 1. Hva er styggest?

    • Rogaland (evt. Stavanger)
      75
    • Oslo
      63
    • Trøndelag
      64
    • Stord
      6
    • Arendal
      10
    • Vennesla
      36
    • Femidott av typen hankjønn med norlansdialekt
      79
    • Haugesund
      7
    • Bergen
      85
    • Sørlandet
      23
    • Steinkjer
      9
    • Namsos
      6
    • Oslo ØSt
      23
    • Ålesund
      24
    • Blærmusdialekt
      86
    • Sosiolekt
      24
    • Sjefen sin.
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
34 stemmer på Oslo?  :nei:

Oslo-dialekten er da ikke stygg. Hvorfor tror dere at det (merk:) ALLTID finnes en eller flere folk fra Oslo i en norsk film? Unntak må være "Lange Flate Ballær".

7225247[/snapback]

 

Det er vel ikke så veldig rart når man tenker seg litt om på hvem som spiller i norske filmer. Det er jo stort sett en gruppe på rundt 10 personer som spiller i alle filmene vi greier å spy ut hvert år. Hvis du har sett litt norsk film og ikke fått med deg Ingar Helge Gimle, Sven Nordin, Aksel Hennie, Ane Dahl Torp, Stig Henrik Hoff, Nils Vogt og selvfølgelig en av de største: Kristoffer Joner, han er ihvertfall ikke fra Oslo området men er med i så og si annehver film dette landet produserer. Forøvrig er mange fra blant annet FoxGrønland også med i veldig mye. For og fortsette argumentene mine, Oslo er den største byen her i landet med mer enn 500 tusen innbyggere og noe sier meg at det finnes flere filmstudioer der enn det gjør her i Arendal ;) Og som en annen her sa, studioene produserer det som selger. Oslo dialekten er jo "Norsk" i den forstand at den ligner mer på bokmål enn det veldig mange andre i landet snakker, for eks vestlandet og midtnorge.

 

Merkelig at ikke Kristiansand, Lillesand og Valle er med i pollen. De er jo blant verstingene på min liste ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan er det mulig å hate Bergen?`

7219138[/snapback]

Bergen er en fin by, hadde det ikke hvert for alle Bergenserne og ølet som både smaker og gjør vondt (dagen derpå)...

7640917[/snapback]

Bergenserne er flotte folk. Hansa øl er godt. Bergensdialekten er genial. (vi har bare en og et, hvem trenger ei.) Og det beste er, for å sitere min farmor:

 

"Det regner ikke mer i Bergen enn andre steder i landet."

 

Flytt til Bergen alle sammen! (Eller nei, de kriminelle kan holde seg i Oslo.)

Lenke til kommentar

Femidotter fra Oslo som går med pannebånd og en større sleik, helst en gigantisk dax klatt midt i håret, og alt lagt fint (les stygt( bakover som går med rosa Bjørn Borg bokser, og en lyseblå Lindebegh genser og pilot briller i v-halsen. Disse er også kalt :Sosser.

Og snakker : Skjer'a?

 

Argh!! Det verste som finnes!

 

Er fra Stavanger

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Er ikke så mange dialekter jeg syns er direkte stygg, men syns det kan være vanskelig å forstå noen dialekter fra dalområdene på østlandet, og dialektene fra rundt Steinkjer og Namsos.

 

Selv er jeg fra Bergen og må si Paradis/Kalfaret-dialektene/sosiolektene er grusom.

7189816[/snapback]

Eyh! Dont diss rock city!

 

Min stemme går til Oslo! *grøsse*

Lenke til kommentar

Den verste dialekten i verden tilhører Fru Statsråd Miljøvernminister Helen Bjørnøy og rett bak på andreplass finner vi Frøken Statsråd Karita Bekkemellem ettellerannet.

 

De to, i samme rom gir meg lyst til å ligge naken i en båt fylt med fiskeslo og Gro Harlem Brundtland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...