gamerman Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei Jeg skulle gjerne ha fått laget meg en FTP server. Jeg har kunnskap med porting forward, backward, tcp osv... Men jeg trenger hjelp om hvordan jeg gjør det. Jeg har internett fra Nextgentel som gjør at IP`en min skifter hver gang jeg restarter routeren min. Jeg har to forskjellige IP'er ; en som er internett ip som begynner med 80.xxx og en som er routeren sin som begynner med 10.xxx.xxx Hvem av disse skal personen som skal laste ned fra meg bruke ? Kan noen hjelpe meg med en guide eller veiledning. Har ikke noe program Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det første problemet du kommer til å støte på er at FTP (til port 21) må programmeres om i routermodemet. Se ngtforum.net for tips om dette. Det holder ikke bare å route port 21 til lokal IPadresse. (alternativt så kan du bridge routermodemet og sette en router bakom) Når det er gjort, kan du registrere deg på www.no-ip.info og laste ned program (no-ip-duc?) som oppdaterer din ip. Dette gjør det mulig å ha en fast adresse til FTPserveren din. (f.eks gamerman.no-ip.info). De som logger seg på eksternt kan da velge om de vil bruke ipadresse 80.... eller gamerman.no-ip-info Det går også an å logge seg på med bruker og passord slik: ftp://bruker:[email protected] En server finner du her: http://filezilla.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 DynDNS.com funker meget bra for å få dynamisk adresse. Her kan du la routeren gjøre jobben, eller laste ned et program som gjør det. Det kan enten kjøre som service eller som standard app. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Du får gratis FTP-server (+endel annet. feks. MySQL) hos hotserv.dk. Jeg har selv en FTP-server derfra funker OK, det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå