ElTaco Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har en WD Raptor 74GB disk og en WD 250GB disk begge SATA i ene pc'n min. Etter at jeg formaterte pc'n og tok en fresh install av Windows XP Home forsvant den andre disken. Får opp i diskbehandlig at den er dynamisk og må gjøres om til standard disk, man at all data da vil bli slettet? Finnes det en måte og få fiksa dette uten at data på disken går tapt? Håper det! Lenke til kommentar
F-J Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har en WD Raptor 74GB disk og en WD 250GB disk begge SATA i ene pc'n min. Etter at jeg formaterte pc'n og tok en fresh install av Windows XP Home forsvant den andre disken. Får opp i diskbehandlig at den er dynamisk og må gjøres om til standard disk, man at all data da vil bli slettet? Finnes det en måte og få fiksa dette uten at data på disken går tapt? Håper det! 7188821[/snapback] Det går nok det ja Du kan prøve å få tak i en lisensiert versjon av Get Data Back for NTFS (eller FAT) hvis det er det du har. Om du kjøper den eller piratkopierer er det samme for meg Programmet klarer ihvertfall å hente ut all data så lenge det ikke er fysisk skrevet over med nye filer, noe i følge din forklaring jeg ikke tror det er. Konklusjon, det går nok bra bare du setter deg inn i dette programmet Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Takk for tipset! Da har jeg lasta ned demo og satt i gangprogrammet, så får vi se. HÅPER dette funker! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hadde du Win2000 eller XP Pro fra før? XP Home støtter ikke Dynamisk disk, så det kan forklare hvorfor den forsvant. Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Var XP pro jeg hadde installert før ja. Var pirat. Men nå har jeg installert min egne XP Home. Dumt at det skulle bli sånn. Hjalp jo ikke mye med demoen (GetDataBack for NTFS), må registrerest for å få noe ut av d. Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Har en pc med win 2000 som jeg kjører som server. Ville disken komme opp som normalt viss jeg satte disken i den pc'en? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vil tro det, men er ikke sikker. Dynamiske disker er noe jeg aldri bruker. Lenke til kommentar
ElTaco Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ikke jeg heller med vilje hvertfall. Hvordan er den blitt en dynamisk disk? Må det vere jeg som har gjort d i et eller annet program, eller kan det skje automatisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå