Wattengård Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fins det et greit program som lar deg synkronisere/replikere drev mot hverandre? Tenk dere følgende scenario: Jeg har en bilpc for mp3bruk (vi begrenser oss til mp3 nå i første omgang). Denne har en USB disk montert i en flyttbar drevramme. Denne er på 250Gb. I hjemmepc'n min har jeg også en 250Gb disk, som er reservert for mp3 bruk. På denne ligger winamp og hele mp3biblioteket mitt. Winamps Media Library inneholder alle disse filene i et ryddig oppsett da jeg bruker winamp til å rippe cd'ene mine. Det jeg er ute etter er at med en gang jeg putter usb-disken fra bilen inn i hjemmepc'n, vil de to diskene synkronisere seg, slik at innholdet blir nøyaktig likt. Dette gjør at jeg har alltid all min mp3 musikk både hjemme og i bilen. Dette er hovedpoenget. Evt. ønskelige tilleggsfunksjoner kan være at den synkroniserer dynamisk hele tiden mens den er tilkoblet hjemmepc'n. Slik at hvis jeg ripper en CD med bildisken i vil den automatisk legge seg på begge plassene. Men dette er ikke nødvendig da jeg evt. bare kan synkronisere før jeg kobler fra disken igjen. Det blir på en måte som et RAID 1 oppsett i praksis. Fins det noen slike greie programmer, eller må jeg begynne å lage et selv -C- Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Microsoft har et program som gjør det du ønsker. Det heter SyncToy. Problemet med det er at det må kjøres manuelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå