Cryovat Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Forstår ikke hvorfor alle klager over hvor "tungt" operativsystemet er. Det ligger en del megabyte tyngre i minne, men systemet generelt er like kjapt or responsivt som XP i de siste buildene. (Føles til tider til og med kjappere) (Kjører Vista på en laptop som ikke har så voldsomt lenge igjen til toårs bursdagen sin) Lenke til kommentar
Mazrim Taim Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vel bare for å quote litt fra linken til windows sine hjemmesider som du kommer til ved å klikke på Windows Vista der: Suggested retail price for full package product, $399.00 USD. Suggested upgrade retail price, $259.00 USD. Ser vel nesten ut som om de planlegger å ha en ultimate oppgradering også eller? "upgrade retail price" Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vista blir jo mer og mer atraktivt for hver dag som går... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Dette begynner å bli latterlig.Når blir linux et alternativ som spillplattform? I want out. 7189324[/snapback] Dette er spørsmålet om høna eller egget. Så lenge det er få brukere (relativt) på Linux vil de fleste spillprodusentene satse på DirectX og Windows, som igjen medfører at få brukere går over til Linux, og så gjentar historien seg. Beste måten å få flere spill til Linux er å etterspørre dette, og trolig er eneste muligheten å gjøre som følger: Ikke oppgrader til Vista Har du PC som er god nok, kjør VMWare eller Zen og legg XP som virtuell maskin. Bruk Linux til surfing +++. Har du mindre ytende PC, velg dualboot oppsett med Linux og XP. Og bruk Linux til det meste uten spill. Dersom du bruker spill som også finnes for Linux, velg denne versjonen. Tux Games? har et utvalg. Oppfatter markedet at flere er på vei til å bruke Linux, vil porting av spill til denne plattformen uten tvil skyte fart. Og eneste måten å få markedet til å oppfatte dette er at salget til MS reduseres, og at stedene som lager nettstatistikk, registrere at Linux øker i bruk. Cedega er ikke en god nok plattform pr dato. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror det er viktig å få med seg at det dreier seg om to typer oppgradering her. 1) Du kjøper en ny PC med Windows XP ferdig installert. => Du kan oppgradere til en versjon av Vista for en "billig penge" når Vista blir tilgjengelig neste år. 2) Du har fra før en PC med en gyldig Windows XP-installasjon. => Du kan kjøpe en upgrade-versjon av Vista og oppgradere din eksisterende PC. Hvorvidt 2'ern bruker samme DVD som full-versjonen, og hvorvidt du kan installere upgrade-Vista'en på en tom harddisk, det vet jeg ikke. Jeg tror neppe jeg ville akseptere å måtte installere Vista "oppå" den gamle XP Pro-installasjonen min ... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvorvidt 2'ern bruker samme DVD som full-versjonen, og hvorvidt du kan installere upgrade-Vista'en på en tom harddisk, det vet jeg ikke. Jeg tror neppe jeg ville akseptere å måtte installere Vista "oppå" den gamle XP Pro-installasjonen min ... 7189704[/snapback] Ved oppgradering fra Windows 98 til XP holdt det med å putte diskett 1 inn i diskettstasjonen når det ble spurt om tidligere versjon (Windows 98-en min var 1 diskett + 1 CD, disketten var lisensmediet). Så jeg regner med (håper) at det samme kan gjøres her. Men som tidligere nevnt (andre poster), det skjer nok ikke i løpet av de neste 10 - 12 mnd. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Får man vista ultimate på diskett? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det ligger en side by side feature sammenlikning mellom versjonene her som gjør det mere oversiktlig. ( 4'de post ) http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPo...87581&SiteID=17 Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Får man vista ultimate på diskett? 7189808[/snapback] Man 'fikk' jo (ikke) Doom 3 på floppy så kanskje det ville sett slik ut, bare at det står Windows Vista på de Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Og for de som leser EULA så har Vista et par overraskelse på lur: http://www.theregister.co.uk/2006/10/29/mi..._eula_analysis/ 7189029[/snapback] Sitat: There comes a point at which corporate hubris causes a fall, and we may be seeing the beginning of that collapse. If so, Microsoft will have no one but itself to blame. En kan da håpe. Glimrende lesning, setter ting i perspektiv mot f.eks Linux Ubuntu slagordet: Linux for human beings. I motsetning til MS EULA: Vista for Lawyers Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Får man vista ultimate på diskett? 7189808[/snapback] Man 'fikk' jo (ikke) Doom 3 på floppy så kanskje det ville sett slik ut, bare at det står Windows Vista på de 7189906[/snapback] bare at dette var et spill på, tja, 150MB? vista ville vel bare tatt sånn ca 1700-1800 disketter? Endret 31. oktober 2006 av Jannis-15 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Men hva er dette med opprgaderingen til Vista å gjøre? QUOTE(Willow @ 31/10-2006 : 11:56)Og for de som leser EULA så har Vista et par overraskelse på lur: http://www.theregister.co.uk/2006/10/29/mi..._eula_analysis/ Sitat: There comes a point at which corporate hubris causes a fall, and we may be seeing the beginning of that collapse. If so, Microsoft will have no one but itself to blame. En kan da håpe. Glimrende lesning, setter ting i perspektiv mot f.eks Linux Ubuntu slagordet: Linux for human beings. I motsetning til MS EULA: Vista for Lawyers om du ikke mener at at oppgraderingen står får ms fall eller noe Endret 31. oktober 2006 av simalarion Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Og for de som leser EULA så har Vista et par overraskelse på lur: http://www.theregister.co.uk/2006/10/29/mi..._eula_analysis/ 7189029[/snapback] Jeg ser at mange stønner og beklager seg over den endrede ordlyden i EULA'en, men jeg kan ikke se at denne endringen - i praksis - vil føre til noen vesentlige endringer for meg som bruker. I dag kan jeg oppgradere min PC med WinXP Pro retail fra tid til annen med ny harddisk, nytt skjermkort, mer RAM, kraftigere prosessor. Hvis jeg ikke bytter for mange ting samtidig, så slipper jeg å aktivere Windows på nytt. Og etter 120 dager kan jeg begynne på nytt, da er de forrige endringene "glemt". Hvis endringene blir for omfattende, eller jeg prøver å installere på en annen PC, så må jeg aktivere Windows på nytt, dvs. kontakte Microsoft. Har noen forsøkt å finne ut hvor mange ganger man kan installere og aktivere Windows med en og samme lisensnøkkel? Jeg ville vel tro at Microsoft satte foten ned etter et visst antall ... Etter det jeg leser meg til, vil Vista fungere på samme måte, men den vil være mer tolerant for skifte av enkelte komponenter, så som skjermkort og harddisk. Men, hvis man ikke tar bekymringene på forskudd, så er det ikke sikkert det blir noe av dem. Det er jo erfaringene man kan trekke fra Windows XP , i hvert fall for det store flertall av Windows-brukerne. De som har negative erfaringer med Product Activation har sikkert gått over til Mac eller Linux forlengst. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Betyr vel ganske enkelt at Vista begynner å få så mange begrensninger at denne kontroll "fetishen" kan føre til begynnelsen på konsernets egen undergang. Ellers så kommenterte jeg at Eulan var så opptatt av hvilke begrensninger som følger med i SWn at hva du kan bruke den til kommer i bakgrunnen. Dette da ut fra artikkelen. Edit: Modererte språket. Endret 31. oktober 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vista er så (skuffende) lik WinXP at jeg ikke helt kan se hva som eventuelt skulle starte Microsofts "downfall". For størstedelen av "publikum" vil forskjellen bli at de nå får Vista på den nye PC'en sin, der de de før fikk Windows XP. Noen små synlige forskjeller, noen flere usynlige forskjeller, og sannsynligvis en evigvarende fase med Windows Updates for å tette Ooops!-hull. Same shit, new wrapping. Noen med god råd vil la seg friste av en Mac, noen med god peil vil la seg friste av Linux, men langt de fleste vil ha rimeligere hardware enn Apple kan tilby og et OS som er enklere å ha med å gjøre enn Linux. Oljetankeren Microsoft fosser fram som før, og det er ikke før de eventuelt må begynne å svinge at det kan bli problemer for dem. Og da tenker jeg på helt nye paradigmer, f.eks. når det blir mer aktuelt å snakke med PC'en sin, enten direkte eller via telefon. Da vil det være muligheter for konkurrentene å ta innersvingen på Microsoft, men neppe før det. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har noen forsøkt å finne ut hvor mange ganger man kan installere og aktivere Windows med en og samme lisensnøkkel? Jeg ville vel tro at Microsoft satte foten ned etter et visst antall ... 1 gang om du har fått ny nøkkel pga oppgradering av hardware Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er nok trist for en del at det ikke vil være mulig å oppgradere til Vista Ultimate. Men for min egen del er det ikke så farlig. Men jeg synest at Microsoft bør gjøre mest mulig for å tilfredstille kundene sine.* Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hva blir egentlig prisen for en fullversjon av Vista Ultimate? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Yellow Dog Linux v5.0 for PLAYSTATION 3 Dette hørtes så spennende ut at jeg nesten har lyst til å la vær å kjøpe ny PC før jeg ser mer om hvordan dette funker. Endret 31. oktober 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå