Mathis Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei, kjøpte akkurat dette kortet brukt, og leser i manualen at dette kortet har oppgitt DDR400 som max hastighet dersom man skal kjøre dual channel.. J..... kjipt når jeg har kjøpt meg 2 GB DDR500 brikker... Noen gode råd her? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det går fint det hvis du klokker opp cpu til ca 250 fsb.Eventuelt kan du senke cpu multi fra f.eks 11x til 10x avhengig av hvilke cpu du har. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 PC3200 er raskeste ram testet på kortet, men det er ikke sikkert at dual channel er max med ddr400. Har ikke testa oppsettet ditt, men DDR500 er bakoverkompatibel med DDR400 og vil trolig kjøre dual channel by default på 2x200MHz. Virker logisk som 'lucky666' er inne på, med FSB 250 (max databuss 1000MHz). Hvis BIOS støtter tilstrekkelig hevet RAM-/CPU-volt og fikserer PCI-/AGP-bus (33/66MHz), da burde ram følge med opp til 250MHz og dual channel. Først ville jeg studert manualen og evt. andre risiko-komponenter som du ikke har nevnt, tatt ut strømkabel, resatt cmos-jumper og satt optimized default i BIOS. Dillemma: du har kjøpt "overkill" RAM - hvis de kun kjører single channel og under specs så har du brutt forseglingen (redusert verdi) - mye styr men trolig er lite penger tapt. Lenke til kommentar
Mathis Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå