l_man Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg bor på en plass det der er rimelig dårlig parabol forhold, Så rett og slett så lurer jeg på om det finnes noen form for signal forsterker til parabol for og rette på signalene?(få bedre signaler inn) Ell kanskje tunern min begynner bli gammel? Grundig som er 3år gammel. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 31. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg bor på en plass det der er rimelig dårlig parabol forhold, Så rett og slett så lurer jeg på om det finnes noen form for signal forsterker til parabol for og rette på signalene?(få bedre signaler inn) Ell kanskje tunern min begynner bli gammel? Grundig som er 3år gammel. Takker for hjelpen 7188614[/snapback] Kan jo forsterke signalet med å montere en bedre parabol, og ikke minst bedre LNB (hoder). Hodene som er med "pakketilbud" har vanligvis høy følsomhet. Lenke til kommentar
l_man Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok:D Takker for godt svar:D Skal ringe å f tak i nye hoder og kanskje en ny tuner Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Og finstille parabolen på millimeterne kan gjøre signalene mye bedre Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Flytte parabolen er også en ting som hjelper mye Lenke til kommentar
rozon Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg bor på en plass det der er rimelig dårlig parabol forhold, Så rett og slett så lurer jeg på om det finnes noen form for signal forsterker til parabol for og rette på signalene?(få bedre signaler inn) 7188614[/snapback] Forsterkere forsterker både signalet og støyen. Kjøp nye LNB du Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg bor på en plass det der er rimelig dårlig parabol forhold, Så rett og slett så lurer jeg på om det finnes noen form for signal forsterker til parabol for og rette på signalene?(få bedre signaler inn) 7188614[/snapback] Forsterkere forsterker både signalet og støyen. Kjøp nye LNB du 7265546[/snapback] Uff må desverre si at innkjøp av ny LNB har svært lite å si i forhold til størrelse på parabolen. Du får mer "gain" av å bruke pengene i større antenne en LNB, Billigste løsningen er å finne optimal plassering av parabol. Er det trer i veien? Gjør alt for å få dem vekk. Når du har så stor parabol som mulig (eller den med høyest gain, finner noen som er veldig bra designet som er mindre men alikvel bedre) og godt lnb hode, så må du sørge for god kabel med lite tap og kort avstand... Men hugs FØRST OG FREMST så stor tallerk konen eller naboene (og andre forhold) godtar Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Uff må desverre si at innkjøp av ny LNB har svært lite å si i forhold til størrelse på parabolen. Du får mer "gain" av å bruke pengene i større antenne en LNB, Billigste løsningen er å finne optimal plassering av parabol. Er det trer i veien? Gjør alt for å få dem vekk. Når du har så stor parabol som mulig (eller den med høyest gain, finner noen som er veldig bra designet som er mindre men alikvel bedre) og godt lnb hode, så må du sørge for god kabel med lite tap og kort avstand... Men hugs FØRST OG FREMST så stor tallerk konen eller naboene (og andre forhold) godtar 7265677[/snapback] Lengden på kabelen er ikke så viktig som mange tror, jeg sitter her og ser på Discovery Science med en antennekabel på 400meter (!) Skikkelig kabel (RG-11 i mitt tilfelle), stor antenne (min er på 1,0m) og 100% korrekt justering er derimot viktig! LNB med lavt støytall kan hjelpe, men er ikke det viktigste. Linjeforsterkere hjelper som rozon sier bare hvis signalet er svakt,, ikke hvis det er dårlig (dvs. mye støy) Det er derfor viktig å ha best mulig signal-to-noise ratio (SNR), først. Jeg har en forsterker ca 100m fra LNB, og en til på 300m, og SNR på Dreamboxen min ligger akkurat nå på 90%... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå