Gå til innhold

Hjelp meg! Samsung LE32R72B eller Toshiba 37WL66Z?

Anbefalte innlegg

Toshiba: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68454

Samsung: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319638

Ja, så sitter jeg her da, og prøver å bestemme meg for min første flatskjerm. Har etterhvert klart å få valget ned til 2 stykker. Står mellom en 32" fra Samsung og en 37" fra Toshiba og jeg trenger litt hjelp til å velge. Nå skal det med en gang sies fra at jeg ser veldig lite på TV og i grunnen ser jeg ikke så mye på film heller. Har digital dekoder fra Canal digital, så begge skjemene kommer til å bli foret med digitale signaler. Og godt er det, for jeg tok meg en tur innom en lokal Expert-butikk i går for å ta Samsungen nærmere i øyesyn og dårligere bilde har jeg ikke sett på lenge. Alle flatskjermene deres ble forsynt med analoge signaler og det var en skremmende forskjell på Samsungen og de andre TV'ene som står plassert i nærheten. Og her snakker vi om i negativ retning. Kanalen som stod på var The Voice og Samsungen hadde STORE problemer med å vise noe som var i nærheten av et klartr bilde. Ved siden av stod en Grundig LCD som var klokkeklar med de samme signalene, så jeg håper virkelig ikke dette representabelt for hva man kan forvente hvis man kjøper denne TV'en.

Uansett, jeg er som sagt i tvil når det gjelder disse to. De er jo for det første stor forskjell i størrelse og ikke minst i pris. Samsungen får jeg i skrivende stund tak i til 8995,. mens Toshibaen kommer på bortimot 140000.- fra MPX når de får denne inn. Jeg ser som sagt ikke mye på TV eller film, men når jeg nå først setter meg ned og titter, så liker jeg jo å ha et klart og tydelig bilde å se på.

En ting som også drar litt ned med Samsungen er at den bare har en HDMI kontakt mens Toshibaen har 2. Pr. dags dato er ikke dette noe problem, for jeg kommer mest sannsynlig bare til å kjøre DVD'en på, men hvem vet hva som blir tilfelle når ungene får seg litt spill-utstyr etterhvert. Men det det hele koker ned til er vel egentlig om det er verdt å punge ut nesten 5000 kroner ekstre for å kjøpe seg en 37" med en ekstra HDMI kontakt i stedet for en 32". Jeg sitter liksom her med en liten følelse at det ikke er verdt det, og derfor vil jeg gjerne høre om det er noen der ute som har erfaringer med disse skjermene som de vil dele med meg eller om det er andre som har kommentarer som kan hjelpe meg i min avgjørelse.

på forhånd takk.

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en prisforskjell på 130.000 så er vel ikke valget så vanskelig? Du sier at du ikke ser så mye tv eller film. Hva skal du bruke den til? Om du ikke skal ha ny konsoll/pc med hdmi og HD-DVD/BR har du vel strengt tatt ikke bruk fro 2 HDMI. Selvfølgelig, det er greit å helgradere. Samsungen er veldig god med HDMI signaler og digitale signaler. 32" begynner å bli litt lite etter min smak. Sjekk noen tester på google eller dingz.no. Det pleier å hjelpe.

Søkehjelp: Toshiba 37WL66Z ~review

Samsung LE32R72B ~review

Lenke til kommentar

Har allerede sjekket flere tester og begge to kommer jo godt ut. Etter å ha drevet litt tankevirksomhet etter at jeg la inn denne posten har jeg vel kommet fram til at Samsungen egentlig er grei nok for meg. En ekstra HDMI kontakt betyr ikke all verden for meg idag (og sikkert ikke på en stund heller). Tror heller ikke jeg gidder å punge ut 5000 for å gå opp fra 32" til 37" Tror 32" er mer en stort nok til meg og vår stue. Dessuten ser jo Samsungen meget bra ut også, og det er jo ikke et minus.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...