andesam Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Skal sette opp pcen min som HTPC. Har kabel tv fra Get (tidligere UPC), de legger om til digitalt system. Er det noen som vet konkret hvilke "teknologi" de bruker? Med hensyn til hvilket Tv-kort jeg må kjøpe. Hvis noen har forslag til et skjermkort jeg kan bruke ville jeg blitt glad . Andreas Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 De bruker sannsynligvis DVB-C. Men hvilken krypteringsteknologi de bruker vet jeg ikke. Det er sannsynligvis Conax eller Viaccess/NDS. For å motta slike signaler må du ha en DVB-C mottaker med mulighet for CAM's. FireDTV/FloppyDTV er en slik. Den er litt dyr men det må til. Du må i tillegg ha en CAM for den krypteringsstandarden de kommer til å bruke. Jeg vet at folk her i landet bruker nevnte mottakere sammen med Conax CAM mot Canal Digital (kabel og satelitt). Hvis du ringer de å spør så er det ikke sikkert de er villige til å svare deg da et slikt system ikke vil være "godkjent" for bruk i deres system. Dette mest for at de skal slippe å drive support på systemer de ikke vet noe om. -C- Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Er vel fryktelig sannsynlig at de vil legge opp til såkalt pairing. Det betyr eventuelt at smartkort og boks er pair'et, dvs du kan i så fall ikke bruke en CAM. Skal du ha noe som er nogenlunde sikkert at virker så må du bruke et analogt TV-kort (ja jeg vet at det er kjipt å ta et digitalt signal å gjøre det analogt) som du kobler til s-video utganger på boksen fra Get, dvs hvis boksen fra Get har en s-video utgang da. Kanal switching på Get boksen må da foregå via en IR-extender som du bruker til å styre Get boksen med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå