Gå til innhold

Noen måte å sjekke om cpu har gått istykker?

milkwood

Anbefalte innlegg

Skulle sette cpu og hovedkort over i nytt kabinett, men funka dårlig...

Satt over alt.. alt står som det var, men satte på en shim.. og satte på en temp sensor SIDEN AV cpu coren.

når jeg skrudde på... en LAAAANGT BEEEEP... og det lukte litt svidd. ikke mye.. mulig jeg som bare var paranoid.. Men tenkte det kanskje var plastikken rundt temp måleren som lukta.. jeg fjerna iallefall temp måleren og satte alt på igjen.. og da jeg skrudde på var det ingen beep.. ingen beep betyr at cpu og hovedkort ikke klarer å kommunisere... Men kan jo være hovedkortet som har godt også..

Det jeg lurer på... hvordan tester jeg hva som er gått av hk og cpu når jeg ikke har noe annet hk og annen cpu? Og har ingen her som jeg kan låne cpu av. (nettopp flytta til oslo) for å teste... orker ikke kjøpe ny cpu for å testa også viser det seg at det ikke var cpuen...

noen måter å teste om cpu er gått?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-11-09 20:08):

En annen pc er det enkleste? Eller du kan sende den inn så de kan teste den for deg, Men det er ikke billig om de ikke finner noe feil med cpu'en din.

ingen andre pcer (cpuer) å teste med.. har kjøpt den via meg selv =) (mini eget firma) kan sende til leverandør, men får ingen garanti allikevel siden den er låst opp...

må vel vente til jeg skal hjem til hjembyen igjen å ¨låne en cpu der

Lenke til kommentar

Quote:

Boris@TheDodger skrev (2002-11-10 17:02):

Jeg tror begge er blowed up. Beeep`en var vifta som sa ifra at`n ikke fikk strøm fra hovedkortet. Det samme skjedde på min pc. Gadd egentlig ikke å finne ut om hva som var skjedd. Jeg bare bytta ut begge.

beepen min var ikke at vifta....

men anyway... fått sjekka med annen cpu og finni ut at det er cpuen minsom har tatt kvelden.. vet ikke hvorfor, men er iallefall sånn

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 17:02, skrev Boris@TheDodger:

Jeg tror begge er blowed up. Beeep`en var vifta som sa ifra at`n ikke fikk strøm fra hovedkortet. Det samme skjedde på min pc. Gadd egentlig ikke å finne ut om hva som var skjedd. Jeg bare bytta ut begge.

Skavvise..

Vifta pep selv fordi den ikke fikk strøm.

1: Hvordan kunne den pipe?

2: Hvordan fikk den strømmen den trengte for å pipe?

3: Hvordan ser vifta forskell på avslått PC og ikke strøm fra HK?

;P

Lenke til kommentar

Quote:

Skavvise..

;P

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 15:58, skrev Domino:

Quote:

Skavvise..

;P

Kanskje han mente at det piper fordi hovedkortet ikke finner en CPU vifte som er koblet til hovedkortet? Noen hovedkort gjør det. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: M.H på 2002-11-11 16:08 ]

Lenke til kommentar

Sjekk med manualen eller FAQ'en til det HK på nett og se hva det lange pipet betyr.

Det kan også være dårlig kontakt mellom CPU og HK. Prøv å vri/røre litt på CPU'en når du setter den på plass.

Hvis det ikke funker så kan du sikkert låne en gammel duron av noen for å teste. Hvis du er så uheldig å ødelegge den så koster det bare noen få hundrelapper for en ny. Jeg ville tatt den risikoen i hvertfall.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 19:16, skrev milkwood:

Satt over alt.. alt står som det var, men satte på en shim.. og satte på en temp sensor SIDEN AV cpu coren.

Funker det å bruke både en shim og ekstern temperatur sensor? Vil ikke tem. sensoren gjøre at kjøleren eller shim'en og kjøleren løftes på ene siden?

Lenke til kommentar

Quote:

Funker det å bruke både en shim og ekstern temperatur sensor? Vil ikke tem. sensoren gjøre at kjøleren eller shim'en og kjøleren løftes på ene siden?

nei, men temp føleren blir veldig klemt...

men som sagt har jeg løst problemet =) cpuen er gått... tror det skjedde når jeg skulle få av arctic silvern og hadde litt problemer, tror det må ha blitt igjen litt pasta på plasser det ikke skal =) sleit litt.. har isopropanol, men..lang historie..

men cpuen er defekt og denne threaden er ikke "gyldig" lenger =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...