Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny bil... tips?

veluci

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ny bil no.. skal ha en bil til prisklassen mellom 50.000-100.000. den skal ikke vere så alt for dyr i drift, og ikke so alt for dyr og forsikre.. og so skal den se godt ut, og gå greit nokk... noen som har noen gode tips??

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du har planer om ny bil. jeg må nesten foreslå det jeg selv kjører nå for tiden. Kjører en Mercedes-Benz E 230. Går ganske bra. 2,3 liter så bunndraget er veldi bra til en så stor bil å være. + det er bakhjulsdrift. forsikringsprisen på en vanlig Annsvarsforsikring ligger på 1700 kr. bilen bruker ca 0,85 på langkjøring. denne typen karosseri (W124) går fra 1986 - 1994... :!:

http://img132.imageshack.us/img132/3526/017ix.jpg

Lenke til kommentar
Ser du har planer om ny bil. jeg må nesten foreslå det jeg selv kjører nå for tiden. Kjører en Mercedes-Benz E 230. Går ganske bra. 2,3 liter så bunndraget er veldi bra til en så stor bil å være. + det er bakhjulsdrift. forsikringsprisen på en vanlig Annsvarsforsikring ligger på 1700 kr. bilen bruker ca 0,85 på langkjøring. denne typen karosseri (W124) går fra 1986 - 1994... :!: 

http://img132.imageshack.us/img132/3526/017ix.jpg

7188645[/snapback]

Om han velger en W124 burde han heller gå for den nyere M111 motoren som kom i '92. Den er sterkere og enda mer bensinsgjerrig enn den eldre M102 motoren.

Min ligger på ca 0.7 på langkjøring.

f.eks en 220E med 2.2l 16v og 150hk kan man finne for rundt 55-65k om man leter på de riktige stedene.

Deletilgangen begynner å bli ganske bra da de fleste opphøggere har W124/S124 inne.

Lett å skru på er de også, så de fleste reperasjoner kan man gjøre sjølv.

Gode og kjøre er de også, det veit jeg fordi jeg har en sjølv ;) Samt billig forsikring...

Med facelift fronten og 18" felger samt sportline fjærer, så blir disse bilene litt småtøffe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...