Lucifer89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) jeg har sett noen som er utveksligs studenter her paa forum og tenkte jeg kunne jo lage en traad om det og liste opp hvem og hvor dere er. og kansje snakke om hva dere liker i USA (eller hvor en dere er) og hva dere missliker Utvekslings studenter Lucifer89- Glewood Springs, CO, USA Vibeke - Seattle, WA, USA Ustedalen - Bismarck, ND, USA jensemil - Ottumwa, IO, USA Kenny000 - Singapore Endret 31. oktober 2006 av Lucifer89 Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Får jeg være med? Jeg er ikke utvekslingsstudent, jeg er au pair. Men jeg har J1-visum, altså utvekslingsvisum. En au pair er kort fortalt en barnevakt som bor hos en vertsfamilie, passer ungene opptil 45 timer i uka, må ta kurs på en godkjent skole (universitet, college) for å få 60 credit hours (eller 6 credits) i løpet av året, og får "lønn" på 139.05$ i uka. Må skrive hvor i Usa dere er og da. Vibeke - Seattle, WA, USA. Edit: la til litt mer info om studiene man må ta. Endret 31. oktober 2006 av Vibeke Stølan Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 For et fett forum. Det hadde kanskje vert enda fetere om det var paa Englesk. Saa vi slap alle aa og oo og ae-ene. Hva jeg missliker? Jeg har NULL frihet. Okey, da.(2?) Men folka her er strenge. Hva jeg liker? Folka er aapne, frimodige, maalbeviste, hyggelige? Maten er good. Jeg er i Ottumwa Iowa Koser meg. Naar jeg faar lov. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er i Bismarck, North Dakota, USA. Er enig med Jensemil. Det er veldig lite frihet her. Alt er ekstremt strengt. Snakker ikke utifra vertsfamilien min, men utifra lover. Det jeg liker er at folk er veldig aapne og hyggelige aa prate med. Og at alt er billig her. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Haha, lett å skjønne at du var student i et engelskspråklig land. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Gjelder det også for de som ikke "bare" går på videregående? Jeg er student i Singapore frem til sommeren. Positivt: - varmen - billig mat - svømmebasseng utenfor leiligheten - tennisbane utenfor leiligheten - treningsrom utenfor leiligheten - Singlish er er litt sjarmerende engelskdialekt, selv om den er til tider umulig å forstå.. Negativt: - varmen - folk kan til tider være noe frekk, servicenæringen er ikke spesielt bra.. - kunne tenke meg å bodd litt finere.. helt grei standard på leiligheten.. Endret 31. oktober 2006 av Kenny000 Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 ja jeg har vel kommet til et noksaa ok sted, Positivt: Lite feite folk (hadde forventa meg at 2 av 3 var 150kg+) billig tooy faar snart en NORGES pakke med 10 KG norsk mat apne og snille/venlige negativt: Portforbud klokka 12:00PM bruke AM og PM vond mat de bruker ost pa alt, parmesan pa kyllig ikke bra Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hehe, hadde forventet meg flere feite folk her ogsaa. Det er ikke saa mange av dem som folk skal ha det til. Flott at det ikke er bare meg som ikke liker maten her. Den norske maten er bedre. Heldigvis har vi en butikk i kjopesenteret som selger freia melkesjokolade Maa riktig nok betale $2 for det, men det er jo nesten som prisen hjemme.. Haha! Hvordan er forresten Halloween hos dere? Selv sitter jeg fullt utstyrt som en viking paa skolen for aa hedre vaare forfedre. UGH! Endret 31. oktober 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Følge med på en spennende tråd Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Positivt: - Klær er billig, salg hele tiden, du kan få en kul genser til 20 kr - Masse bra konserter, de fleste store band/band generelt tar turen innom Seattle når de turnerer, mange med fri alder - Service i butikker/restauranter (man føler at kunden faktisk har rett) - Ingen Jantelov Negativt: - Litt for mye regn - 21-årsgrense på alkohol, og hvis en konsert først har 21-årsgrense er det umulig å komme inn hvis du er under - Kan ikke skulke jobben ved å være "syk", siden jeg bor i samme hus - "Hi, how are you?" "Good, how are you?" "Fine, thanks". Ingen som bryr seg, så hvorfor gidde å spørre? Men man vender seg jo til det. - All reklamen, hele tiden, over alt Halloween: Jeg var på fest på lørdag, mye artige kostymer der. Både da og i kveld kledde jeg meg ut som en fe, i kveld gikk jeg litt trick or treat med 2-åringen her (som var vettskremt storebror som var kledd ut som en dementor fra Harry Potter), før jeg delte ut godteri til grådige, sjenerte, morsomme og høflige barn. Det var skikkelig kaldt, og vi bor i et veldig folksomt nabolag, så jeg frøs ganske mye siden jeg måtte åpne døra hele tiden. Men det var gøy å se alle barna. Og det regnet ikke. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 *snip* 7189317[/snapback] Er Singapore like klamt og fuktig som jeg husker eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå