Viddi_boy Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Når jeg bruker pcn klikker den etter en stund det er på grunn av grafikk kortet; noen som vet hva det kan være?? Leger ved ett bilde Lenke til kommentar
Changis Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Sjekkliste: 1) sviver vifta paa skjermkortet? er kortet graatt og haarete av stoev? 2) Har du avinstallert driverene (baade ATi og Nvidia) med Drivercleaner Pro? (husk restart og reinstaller nyeste Driver) 3) har du god utlufting av kabinettet? 4) last ned ATiTool aa skru paa logg slik at du kan maale temperaturen naar du bruker 2d (windows desktop\word\nett\etc) og naar du bruker 3d (spiller\3Dmark\etc) *er temperaturen over ca 60\70+ boer du skaffe Bedre kjoeling til skjermkortet* 5) svar tilbake og legg ved detaljert info om ditt system. (bruk gjerne system informasjon\system information, men husk oxo temp paa skjermkortet) 6) vent taalmodig paa svar fra oss frivillige Lenke til kommentar
Viddi_boy Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 takk for svar, hva men du med avinstallert driverene, sjønne hva du menner men hvorfor? Lenke til kommentar
Viddi_boy Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 foresten det er sikkelig kjøling på den, ligger under 30 grader når jeg spiller Lenke til kommentar
Changis Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 fordi driverene kan ha blitt korrpute, faatt feil etc etc.. du skal alltid avinstallere skjermkort drivere foer du reinstallerer dem (saa sant du har problem iallefall) hvilket skjermkort har du? under 30 grader LOAD hoeres merkelig lite ut.. tror du maaler feil plass jeg.. (med mindre du har vannkjoeling) romtemperatur under load tyder paa at skjermkortet enten har tatt kvelden, eller at driverene ikke klarer dra det de skal utav kortet.. alle de ati kort jeg har sjekka har en IDLE temperatur paa MINIMUM 35-40 grader... Lenke til kommentar
Viddi_boy Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Heehe har 2 stk 80x80 vifter på de, hehe så kjøling er det nokk av Lenke til kommentar
andefobe Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Samme problem her. Jeg har Radeon X850 XT PE med idle temp på 37 grader. Original kjøling på kortet. Den rengjøres ofte. Monterte en 92 mm vifte i døra som blåser frisk luft inn på kjøleribba. Tenkte dette skulle hjelpe, men kan ikke klokke nå mye før PC'n restartet seg under heavy spilling. Rekker ikke å se tempen på full load fordi den synker så fort når jeg svitsjer til deskop for å se den men antar den er 60-70. Er det normalt at maskinen restarter på denne temp ? PS. Har helt ny 580 W PSU og 80mm kabinettvifte bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå