Gå til innhold

Er du stolt av dialekten din?

wewwen

Er du stolt av dialekten din?  

49 stemmer

1. 1. Er du stolt av dialekten din?

• Ja, såklart!
      37
    • Nei, jeg hater den!
      1
    • Jeg er totalt likegyldig.
      10

Anbefalte innlegg

Oslo er Norges største plass, derfor er det naturlig at dialekta varierer fra sted til sted. Utdyp gjerne hvor i Oslo dere kommer fra. :p

Ren oslodialekt er det fineste som finnes. Forsøpla østkantdialekt er stygt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
E kjem ifrå Fåvang, å e stolt ove dialekta mi :D

7202695[/snapback]

Har dårlig erfaring med Fåvanginger etter å ha hatt Fuchs-tvillingene i klassa mi på GK, det var en særdeles grusom opplevelse.

7202726[/snapback]

Ahahahaehaehhohohieiei :!:

7203165[/snapback]

Det ringte i noen bjeller :ermm:

Lenke til kommentar
Oslo er Norges største plass, derfor er det naturlig at dialekta varierer fra sted til sted. Utdyp gjerne hvor i Oslo dere kommer fra. :p

Ren oslodialekt er det fineste som finnes. Forsøpla østkantdialekt er stygt.

7202664[/snapback]

Si det èn gang til. Hvem bestemmer hva som er ren Oslodialekt?
Lenke til kommentar
Si det èn gang til. Hvem bestemmer hva som er ren Oslodialekt?

7212205[/snapback]

Jeg har alltid lært at det som ligger nærmest bokmål er ren Oslo-dialekt.

Og det varierer jo ganske stort rundt om i Oslo.

Lenke til kommentar
Det som ligger nærmest? Håper du innser at bokmål er et skriftspråk, ikke et talespråk. Ingen snakker bokmål. Og det var forsåvidt utsagnet om at østkantdialekt er stygt jeg reagerte mest på.

7212290[/snapback]

Jaja, nynorsk og bokmål er skriftspråk, det er jeg fullt klar over, men det er jo kjent for alle at oslodialekt likner veldig på bokmål, og ren Oslo-dialekt er det som kommer nærmest bokmål (har jeg lært, men hadde vært fint å få det bekrefta).

Å reagere på slike utsagn blir for dumt, da det er helt subjektivt. Angrep jo ikke de som snakket slik. Bor på østkanten selv.

Lenke til kommentar
Jeg burde vel egentlig snakket trøndersk eller totning, men jeg endte opp på noe bokmålslignende.

Jeg snakker breiere nå, etter at jeg begynte å gå på skole med folk som kjører traktor til skolen.

7187122[/snapback]

Snakker du annerledes når du har vært sammen med meg?

Jeg for min del er fornøyd, føler dialekta mi er knall, fordi den passer greit til området jeg lever i uten at jeg høres ut som en Askerblære. I forhold til hva som antas at jeg skulle prata snakker jeg nok veldig bredt :D

Lenke til kommentar
Jeg burde vel egentlig snakket trøndersk eller totning, men jeg endte opp på noe bokmålslignende.

Jeg snakker breiere nå, etter at jeg begynte å gå på skole med folk som kjører traktor til skolen.

7187122[/snapback]

Snakker du annerledes når du har vært sammen med meg?

7212319[/snapback]

Det er jeg ikke sikker på faktisk. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg er en stolt "freksta'ing" (Fredrikstad) og snakker så klart den supredialekta  :cool: Helt klart stolt over den ja! :D

"Bilær og båtær, som tutær og bråkær"  :dribble:

7212407[/snapback]

Å herregud som vi latterliggjorde den dialekta på HW-LAN. Vi hadde det mye morsomt med bilær og båtær etter 11 timers jobb i en trancefylt arbeidsmiljø. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...