Gå til innhold

Er du stolt av dialekten din?

wewwen

Er du stolt av dialekten din?  

49 stemmer

1. 1. Er du stolt av dialekten din?

• Ja, såklart!
      37
    • Nei, jeg hater den!
      1
    • Jeg er totalt likegyldig.
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig; nei. Det finnes veldig få dialekter i Norge som er spesielt pene, og selv om bergensk er mye bedre enn 90% av dialektene i landet, så er den fortsatt ganske brutal. Heller bergensk enn enhver dialekt nord for Møre, men en sørlands/bokmålsdialekt hadde gjort seg.

Jeg slipper heldigvis unna jævelskapet trøndersk.

Lenke til kommentar

Meget stolt over dialekten min, ja. :)

Snakker ren Oslo-dialekt med ordentlig kj- og tj-lyder, hun/henne på riktig plass og ingen upassende i-endelser.

Lenke til kommentar

Har vel ikke noe spesiell dialekt side jeg har vokst opp i Moss, men kan legge inn Østfoldsk hvis jeg vil. Men noen har problemer med å ta det seriøst, så da er det bare morsomt å spøke med feks ved å legge til Fredrikstad dialekt.

"Næi tælla te buttikken å kjøpe no pølsær a tru?"

Lenke til kommentar

Jeg er vel kanskje en av de få i dette landet som digger dialekta som preikes der jeg bor! Ytre drammensdialekt med breie l'r, overforbruk av dobbeltkonsonanter og ordsammensetninger er tingen. Skarru værra fra drammensområdet, fårru preike som du er derfra ;)

Veldig stolt av dialekta mi! Bortsett fra min egen, så digger jeg også stavangerdialekt og gjærensområdet. Trøndersk er rått og skikkelig nordlandsk. Alt bortsett fra det, ekke rått folkens :p

Endret av Übergeneral
Lenke til kommentar
Jeg snakker vel riksmål, tror jeg? Vet egentlig ikke... Bor i både Asker og Bærum og snakker som fleste parten der.

7189522[/snapback]

Riksmål = skriftspråk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...