Gå til innhold

Alle som har tenkt å kjøpe spillebærbar fra DELL


Yuri

Anbefalte innlegg

ok... har tilfeldigvis sett litt på detta med DELL sine priser... har konkludert med følgende:

med 1.7GHz som base, tar DELL ca. 6000 kroner for å oppgradere til 2.2GHz (+4700) ekskl. Dette gjelder Pentium 4 Mobility processorer. Itbutikken.dk sine priser på en 2.4GHZ (altså 0,2GHz mer) er idag kr. 1980 og prisene faller pga. sterk norsk krone. skal dere ha en 2 GHz, kjøp heller en 2,4 og bytt ut...

Men så er det jo litt frustrerende å sitte igjen med en P4-m 1.7Ghz uten å vite hvor man skal gjøre av den.

 

har samme råd når det gjelder 512MB RAM. Det er billigere å kjøpe denne brikken enn å oppgradere fra 256 hos DELL. (Har selv gjort dette, og jeg har 768MB på min I8200)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den fungerer bra til spill.

Ved enkelte spill kan det være anbefalt å bruke ekstern CRT monitor pga. refreshrate på laptoper sjelden overgår 60Hz, men den er absolutt brukbar til Yuri's Revenge (dvs. kjapp loading), CounterStrike, Medal of Honor, Solider of Fortune.

40GB kan dessverre bli lite i lengden, men så får være...

 

og dere som ikke visste det, av de som har GeForce 4 iallefall, maskinen har dual view dersom du bruker laptopen som den ene av de to.

Lenke til kommentar

Virker litt mysko det der da... For det første ligger prisen på disse P4 - M prosessorene på samme nivå som vanlige prosessorer(!!), for det andre finnes ingen av dem på lager(!!) og for det tredje: Intel har ikke sluppet noen Mobile 2,4 prosessor enda! :wink:

 

Og en ting til: 2000 kr + er også unødvendig mye å betale spør du meg, gå å se på Intels egne sider og se ytelsesforskjellen, den er pent liten... f.eks. 2,2 prosessoren bruker også mer strøm.

 

Men skal man ha det beste er det jo greit.. Uansett: mister du ikke garantien hos Dell hvis du bytter prosessor selv?

 

Er ellers enig i at det vil lønne seg å handle RAM andre steder

 

[ Denne Melding var redigert av: cyberpet på 2002-11-10 04:35 ]

Lenke til kommentar

Hastighets forskjellen på en p4m 1.7 og nyeste 2.2 er ikke stor. Lønner seg å kjøpe ram fra tredjeparts leverandører også.

 

Hører en pipelyd fra lcd skjermen på min bærbar. la ikke merke til den lyden før , hvis den var der før.. normalt ?

lcd skjermer til bærbare opererer på 60 hertz, kan det være grunnen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...