vanetten Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Skal sette opp trådløst nettverk i tre etasjar og har i dag ståande ein SMC Barricade g (SMC2804WBR) trådløs router i 2. etasje. Forholda i 1. og 3. etasje er mildt sagt varierande og stort sett for dårlege. Nokon som har anbefalingar vedr. korleis ein kan gjere dette på eit fornuftig vis (forsåvidt ok for meg å skifte ut dagens router)? Skal ha 10 mbit linje og har lyst å behalde mest mogleg av hastigheita oppover og nedover i etasjane... Lenke til kommentar
Ballebaldi Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Du kan kanskje sette på en antenne som forsterker signalene. Vet at dete går ann på Linksys sine trådløse routere vertfall Lenke til kommentar
vanetten Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Har sett på det, men repeateren til Linksys er jo dyrare enn ein router i seg sjølv. Er det mogleg å koble fleire routerar i lag i staden? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 hvordan er forholdene for 1. vs 3. etg? min erfaring sier at du har betraktelig bedre signal i 1.. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Du kan evt. sette opp en ruter i 1 og i 3. Evt en i 2 også. Vist du bruker bare en som ruter mens de andre er satt opp som aksespunkt trenger du bare en kabel i mellom, og vil få konge dekning over alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 I mitt tidligere hjem hadde jeg en Linksys WRT54G som stod nede i en murkjeller, og strakk de trådløse signalene over 3 etasjer med tykke vegger og store arealer. I andre etasje var signalet godt/meget godt over det hele. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er tråd helt uaktuelt? Hva med ethernet over strømlinjen (har ikke noen erfaring med disse adapterne, men hastigheten begynner vel å bli rimelig grei på disse) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg kjører trådløst nettverk gjennom tre etasjer, uten problemer. Ypperlig signal i hele huset. Routeren er en D-Link 624+. Min er stabil som er fjell, men har lest at andre ikke er så heldige med den som jeg. Lenke til kommentar
vanetten Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Planen var å sleppe kabeltrekking... I dag er det ok dekning i 3. etasje, men veldig dårleg i 1. etasje. Bur i eit gamalt skorsteinshus (mur ytterveggar og tre i innerveggane). WDS er vel kanskje svaret? Lenke til kommentar
galedali Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 har selv trådløst over 3 etager, Dog ikke mur i etasjeskillere men er noen mur gulv/vegger her.Det jeg har erfaring med som kan forstyrre mine signaler er trådløse telefoner. Vet ikke om det er baseenheten som kanskje står for nærme min Linksys WRT54 som gjør dette. Har sett at hvis telefonen er i bruk så faller kvaliteten på nettverket, men ikke så mye at det er av avgjørende betydning. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Er tråd helt uaktuelt? Hva med ethernet over strømlinjen (har ikke noen erfaring med disse adapterne, men hastigheten begynner vel å bli rimelig grei på disse) 7193173[/snapback] Dette kan fungere, men etter min erfaring er det ikke så stabilt, særlig ikke hvis de står i nærheten av mye annet elektrisk utstyr Planen var å sleppe kabeltrekking... I dag er det ok dekning i 3. etasje, men veldig dårleg i 1. etasje. Bur i eit gamalt skorsteinshus (mur ytterveggar og tre i innerveggane). WDS er vel kanskje svaret? 7202958[/snapback] WDS kan være svaret, du kan jo ha en Linksys WRT54GL som router og bruke WDS for å koble til 1 eller 2 Linksys WAP54G. Det viktigste når det kommer til WDS er forsåvidt at routere/AP-er er fra samme produsent. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 2-3 stk Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware. Bruk WDS til å koble dem sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå