Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Windows oppstart

Anbefalte innlegg

Instalerte Windows XP på pc-en min for ca 3-4 dager siden nå. Hadde tenkt å få windows-"mappa" inn på D:, istedenfor C: som den da var på. Så jeg bestemte meg for å reinstalere Windows. Pleier som regel å sette inn en diskett og så skrive format C: osv i bios, men har NTFS-filsystem så det gikk ikke. Da tenkte jeg at jeg bare kunne prøve å kjøre alt dette i Windows heller. Jeg satt i cd-en, venta at det skulle komme opp den skjermen der det står det der med om du vil instalere Windows osv. Så jeg trykte instaler Windows, men da kom det opp et valg der om jeg ville instalere Windows på ny i ny mappe eller noe slikt, eller om jeg bare ville oppgradere Windows. Jeg trykte på instaler Windows i ny mappe, men sitter nå å funderer på om jeg heller burde valgt å bare oppgradere Windows.

Alt gikk vel egentligt helt greit med instalasjonen osv, men problemer kom da jeg skulle restarte pc-en etter instalasjonen var ferdig. Pc-en kom på som den alltid gjør, men da kom det opp en meny der det sto om jeg ville starte i Safe Modus, Safe modus m/nettverk, noe annet safe modus (husker ikke hva det var), start pc-en slik den var sist den ble slått på og alt virket, og sist start Windows normalt. Men om jeg prøver å trykke på noen av de, begynner bare den Windows-logoen å loade, men pc-en bare restarter seg. Tenkte dette bare skjedde en gang, så jeg prøvte å starte i en annen, men den bare restarter seg uansett hva jeg trykker.

Btw, står også noe om at dette skjer pga. noen forandringer i harddisk eller programmer tror jeg det sto. Husker ikke helt, men om noen tror det kan hjelpe å vite det, så spør meg så skal jeg finne ut hva som står! :)

Operativsystemet mitt er Windows XP.

Mvh hmz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...