Xvani Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 OK, før jeg driter meg ut: Ser i goop-guiden at white-spirit ikke er bra til fjerning av goop, men er Rød sprit det brukbart? Har ikke isopropanol eller lakk tynner, hvis ikke RS funker, hva burde jeg bruke? Pappa sier at RS funker :smile: Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 jeg bruker rødsprit, har ikke merka no "side-effects" :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Rødsprit er ikke helt topp, nei. Du vil ha noe som ikke etterlater rester. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Bruk Rødsprit du. Jeg er ganske sikker på at du ikke vil få noen målbare temperaturforskjeller om du bruker isopropanol, rødsprit, hjemmebrent, polsprit, kondensfjerner, tynner eller liknende. Ingen av disse produktene er tilsatt olje/silikon-baserte produkter såvitt jeg vet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Xvani: Meg? Isopropanol og aceton er finfint. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Den 2002-11-09 18:52, skrev John_^:Jeg er ganske sikker på at du ikke vil få noen målbare temperaturforskjeller om du bruker isopropanol, rødsprit, hjemmebrent, polsprit, kondensfjerner, tynner eller liknende. Mulig det. Men neglelakkfjerneren du får hos H&M ville jeg unngått. :smile: Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg brukte Lynol først for å rense godt og polvare etterpå for å fjærne rester av Lynolen. Tilslutt gnidde jeg over med et tørt papir. Min XP 1800 ligger på rundt 43 grader med en billig CoolerMaster som jeg også brukte på en Duron 800. PS. Jeg planslipte ribba, den var IKKE plan! Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Den 2002-11-09 19:09, skrev LarsC:Mulig det. Men neglelakkfjerneren du får hos H&M ville jeg unngått. :smile: Hehe, HAR brukt neglelakkfjerner UTEN aceton jeg, for å få bort AS3, hehehe. Helt seriøst! Fikk DD3 kjøleren i posten, da jeg var hjem fant jeg ISOP flaska tom. Krise! så litt roting i toalettmappen til dama, og vips ble AS3 borte med neglelakkfjerner! temperatur forskjell? nei tviler sterkt. i det store og hele er det mange andre faktorer som spiller inn. Sett romtemp ned 1-2 grader og det teller ikke om du brukte Rødsprit, isopropanol, metanol eller litt av plastdunken som står i barskapet. Men, som en ækte oc'er så er førsteprior nå å rense CPU på nytt med isop. hihi :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 For meg er det mer tanken på at det er fett, parfymerester og annen driit i kjølepastaen og på cpu/gpu som irriterer. Men så er nå jeg ikke helt normal heller. :wink: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Svarte.... Hadde akkurat fjernet orginal kjøleren på Celeron'en da jeg fant ut at det var boxed!!! Hvordan i svarte fjerner jeg den??? Det er forresten en Celeron 400mhz, Socket 370. Ideer? Eller link til guide kanskje? *Leter mens jeg venter på svar* Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Fjerner hva? Originalkjøleren (har du ikke fjernet den?)? Eller mener du den thermal-pad-thingien som medfølger? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Rødsprit er meget bra! Personlig bruker jeg den før kondensfjerner. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Vet ikke hvordan jeg skal fjerne hverken orginalkjøleren (røske til/kniv?) eller thermal-pad saken.... edit: ok, tror jeg vet hvordan jeg fjerner thermal padden. Hvordan fjerne ribba med CPU i god behold? [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-11-09 23:46 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Weeeeeeeeeeeeeeeeee det funka med kredittkort og skrutrekker (brekkjern) guffen som var termisk lim ble fjernet med rødsprit. Gadd ikke stresse med polvarer. Bare en drittpc (som ikke kan klokkes :sad:) uansett. Nå bråker maskina som aldri før :sad: Lenke til kommentar
psyco Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 isopropanol er renere en rødsprit for rs er tilsatt brekk midler me tanke på for tørste folk, og kondens fjerner er tilsatt H2O les på den og d står 60-100% et eller annet..... og hva er resten????? vann..... tynner og isopropanol og 96%sprit er det renest.... :smile: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 psyco: Hva hvis man siler rs'en gjennom en loff da? blir den ren & pen da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Nei, men du får en forbannet god loff. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Nå skal jeg hjem og koke opp litt av spriten min ;D jakten på den perfekte sprit 96% here I come!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå