Gå til innhold

Guy Ritchie`s revolver. Et briljant resultat!

Chad Thundercock

Anbefalte innlegg

Snakk om å ta film på et helt annet nivå! Se filmen nettopp og kan konkludere med at dette er blant det dypeste og mest intelligente jeg noen gang har sett på filmlerrete. Fenomenalt! Endelig en film som lar deg TENKE. Symbolikken som blir benyttet er ikke bare genial men også essensielle brikker til det innfløkte "spille" Ritchie har skapt! Jeg bare elsker stilen filmen er preget av. Den klassiske men samtidig moderne musikken, den geniale bruken av sitater og Statham`S sensasjonele rolleprestasjon. Alt dette skaper en cocktail av meget høy kvalitet.

Har lest en del omtaler om filmen og må innrømme at jeg finner den negative holdningen og argumentasjone mot filmen tynn og ubegripelig. Å bruke "uforståelig" som en begrunnelse til å trekke filmen ned blir vel litt for dumt? Sett deg ned med filmen og se den et par ganger. TENK. Analyser og resonner. Du vil sitte igjen "AHA, selvsagt!"

HVIS DU IKKE HAR SETT FILMEN, IKKE LES FØLGENDE

Jeg oppfattet det hele som dette; Jake blir kjent med to fanger i fengselet der han tilbringer fem år. I løpet av denne tiden bestemmer disse to fangene (Som egentlig bare eksisterer i Jake`s sinn) at de skal hjelpe han pga hans trasige fortid. Jake blir dermed tatt gjennom en reise for å oppnå den ultimat frihet der han gir slipp på sine fobier, sin EGO, sin stolthet, trang til å ta og ikke gi, personen han alltid har trodd har vært han (men som igrunn er en fremmed makt vi alle har i oss, som vi daglig blir styrt av uten at vi selv er beviste over dette. Denne "makten" kan bli karakterisert som "djevelen" og gir oss den umettelige grådigheten og begjæret vi styres av) I slutten av filmen har JAKE klart å bekjempet denne "makten" og er sin "egen" mester over sitt "eget" sinn. Med andre ord: VI ALLE ER JAKE. Vi er fanget i vårt eget fangsel styrt av en makt vi selv har MAKT til bryte oss ut fra.

Vil gjerne vite hva dere andre har konkludert med ettersom at det finnes uendlige løsninger på slutten. Var Jake og Macha samme person? Overlevde Jake fordi han hadde klart å bryte seg ut? Kunne Jake se hvordan djevelen kontrolerte Macha fordi han selv hadde lært å mestre sin egen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...