tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Jepp =) Tok testen her: http://www.zegeniestudios.net. Fikk da frem at jeg bør velge mellom disse distroene: - Ubuntu - Mandriva - Kubuntu Bruker Photoshop endel, pluss video encoding og sånt Bruker Windows XP fra før av. Bruker Windows XP Pro fra før av. Tenkte jeg skulle ha dualboot med Windows XP pro og en Linux distro =) Endret 30. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jepp =) Tok testen her: http://www.zegeniestudios.net. Fikk da frem at jeg bør velge mellom disse distroene: - Ubuntu - Mandriva - Kubuntu Bruker Photoshop endel, pluss video encoding og sånt Bruker Windows XP fra før av. Bruker Windows XP Pro fra før av. Tenkte jeg skulle ha dualboot med Windows XP pro og en Linux distro =) 7186298[/snapback] Av de tre ville jeg anbefalt Ubuntu. Men du bør kanskje lese review av Ubuntu og Mandriva(kubuntu er stort sett ubuntu med et annet skrivebordsmiljø). Du skal kunne kjøre Photoshop(kanskje ikke den nyeste versjonen) gjennom Wine eller så kan du bruke Gimp. Brukergrensesnittet i Gimp er litt anderledes så tar litt tid til å bli vant med det men det er gratis og lagd av nordmenn så er verdt å ta en titt kort sagt: Du vil ikke bli skuffet av Ubuntu men Mandriva er verdt å se litt på. Photoshop skal kunne kjøres med Wine ellers er Gimp et fint alternativ... Helt til slutt så har Ubuntu en LiveCD. En LiveCD kjører distroen rett fra cd'n og er veldig grei å teste en distro fra før du instalerer det... Trur også Gimp følger med på den LiveCD'n Mener også at Mandriva har en LiveCD som heter Mandriva One men er ikke helt sikker... Ubuntu LiveCD: 32-Bit Ubuntu 6.10 LiveCD Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg ville også sett litt mer på begge, selv om jeg må si at jeg er litt ubuntu-fanboy. Tok den testen, synes faktisk den var interessant, viste mye morsomt Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Takker, får ta en nærmere titt da Edit: Et lite spm. før jeg legger meg. Hvor likt er GIMP og Photoshop? Endret 30. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå