Gå til innhold

Billig ekstern hdd vs. dyr ekstern hdd

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på en dyr og en billig ekstern harddisk?

Har kikka litt på komplett.no, og der ser jeg at det er billigere å kjøpe to harddisker til 995kr (like billig i butikk) på 250gb, enn en harddisk på 500gb til 2150kr (veit ikke butikkpris).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel ikke si at den ene var så mye dyrere da...

knapt 80kr dyrere pr. 250GB

Du finner 500GB rett under 2k og

7186587[/snapback]

Blir 160kr dyrere med en hdd på 500gb. Men nok om det...

Lurer på hva forskjellen er på en hdd på 250gb feks. Prisen varierer fra 995kr til 1550kr.

Prisene er henta fra komplett.no.

Lenke til kommentar

Det koster mer å lage større disker. Dette har noe å gjøre med antall plater som er i en hd og hvor mye plass det er på platene.

Når det gjelder priser på eksterne hd'er så er jeg ikke sikker på om jeg forstår deg rett, men er det prisen på 250gb disker som varierer fra 995 til 1500?? I så fall kommer nok de av at de dyrere mest sannsynlig har firewire 400/800 i tillegg til USB, mens de billigere har bare USB.

Lenke til kommentar
Det koster mer å lage større disker. Dette har noe å gjøre med antall plater som er i en hd og hvor mye plass det er på platene.

Når det gjelder priser på eksterne hd'er så er jeg ikke sikker på om jeg forstår deg rett, men er det prisen på 250gb disker som varierer fra 995 til 1500?? I så fall kommer nok de av at de dyrere mest sannsynlig har firewire 400/800 i tillegg til USB, mens de billigere har bare USB.

7186987[/snapback]

Du har forstått meg rett da. Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...