loathsome Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei, Hver gang jeg åpner QTparted og klikker på harddisken min (/dev/sda), stopper qtparted (slår seg av). Dette skjer både med sysresccd, og i Knoppix (Linux) Dette synes jeg er meget merkelig, da det har gått helt problemfritt før. Setter stor pris på rask hjelp!! ~ loathsome Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Litt mer informasjon kunne vært greit... Versjon av QTparted, filsystem på disken din. Har du tilgang til disken din hvis du mounter den? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Litt mer informasjon kunne vært greit...Versjon av QTparted, filsystem på disken din. Har du tilgang til disken din hvis du mounter den? 7186753[/snapback] NTFS. Disken er allerede mounted. qtparted = 0.4.5-cvs. Takk for svar Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Fant ut at dersom jeg kjører qtparted via terminal får jeg "No Implementation: Support for opening ntfs file systems is not implemented yet." når jeg klikker på disken. Har jo virka før, hva er problemet? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Fant ut at dersom jeg kjører qtparted via terminal får jeg"No Implementation: Support for opening ntfs file systems is not implemented yet." når jeg klikker på disken. Har jo virka før, hva er problemet? 7186906[/snapback] aner ikke, kan være en regression eller lignende med cvs versjonen du bruker... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Regression? Cvs? ... hva kan jeg gjøre, da? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Regression?Cvs? ... hva kan jeg gjøre, da? 7187074[/snapback] cvs er vanligvis en versjon som oppdateres daglig. Har du instalert dette over repo? Regression er når en bug dukker opp igjen i en senere versjon av programmet. Hvordan var det problemet oppsto? Skjedde dette etter en re-installasjon av distroen eller bare slutta det å funke? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg partisjonerte først harddisken min, og .. brukte den i ca. en dag. Skal så lage en 20GB partisjon til, og da fucker qtparted seg. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg partisjonerte først harddisken min, og .. brukte den i ca. en dag.Skal så lage en 20GB partisjon til, og da fucker qtparted seg. 7187156[/snapback] Var det en NTFS disk før du partisjonerte den? Prøv å last ned Gparted LiveCD og se om dette klikker når du prøver.... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja, det var en NTFS partisjon. Og med Gparted LiveCD får jeg bare "Screen not found" :S Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja, det var en NTFS partisjon.Og med Gparted LiveCD får jeg bare "Screen not found" :S 7188106[/snapback] Hmm, nei beklager.... da vet jeg sannelig ikke :S Muligens du kan prøve å bruke Partition Magic i Windows XP... Kanskje partisjonen er feilpartisjonert eller partisjons tabellen er ødelagt? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 "Løste" denne ved å bruke GParted, så det er ikke noe viktig lengre (Boote med manuelt skjermkort (øverste på listen) og 24bit/1024x768) Uansett fint om noen har en løsning, da. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå