Gå til innhold

Hvilken oppløsning bør jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Du er helt på jordet.

CRT-billigskjermer™ støtter ofte ikke mer enn 60 eller 75Hz over 1024x768...

Gidder man å bruke litt på en god skjerm (som en fra Eizo), så er det ikke noe problem å få tak i noe som støtter 100Hz i f.eks. 1600x1200.

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på HZ her kan jeg anbefale dere å laste ned Refreshlock.

Med dette programmet så kan du sperre HZen på skjermen.

Du kan også sette -freq "HZ" i Launch options (i steam).

FKS: -freq 100 for 100 hz.

En veldig god CRT skjerm: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306362

Refreshlock kan du laste ned her: http://www.pagehosting.co.uk/rl/

Endret av Rha-
Lenke til kommentar

Med min gamle CRT 19" skjerm kjørte jeg 1024x768x100Hz, nå kjører jeg 1680x1050x75Hz med min 20" LCD Widescreen skjerm. 100 FPS med begge.

Btw, å si at du må ha en spesifikk oppløsning for å bli PRO er bare latterlig uansett hvordan du vrir på det.

Edit: Og det er _ikke_ fordi jeg mener andre oppløsninger enn de jeg bruker er dårlig. Jeg har selv spilt med 640x480 og 800x600, men i den senere tid har jeg foretrukket høyere oppløsninger, sålenge jeg har 100 FPS.

Endret av DemoNsouL
Lenke til kommentar
Med min gamle CRT 19" skjerm kjørte jeg 1024x768x100Hz, nå kjører jeg 1680x1050x75Hz med min 20" LCD Widescreen skjerm. 100 FPS med begge.
Du kan ikke få 100fps med 75Hz.

Det står 100fps fordi skjermkortet lager så mange bilder, men skjermen har ikke rask nok oppdateringsfrekvens til å vise dem.

Det er grunnen til at de fleste gamere bruker CRT-skjermer. Riktignok ble det brukt LCD-skjermer i en eller annen CPL-turnering.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å bruke 800*600 eller 640*480. Eller, spiller du for å bli god bruker du en av de. Bruker selv 640*480.

7187035[/snapback]

Egentlig så suger dem som bruker mindre enn 1024*.... Skal du blir god så bruker du en av det største oppløsningene som 12** og oppover. Greier du å spille bra da så er du meir treffsikker pga mindre enn 124* blir modeler større, mye lettere å feks få headshot. :)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å bruke 800*600 eller 640*480. Eller, spiller du for å bli god bruker du en av de. Bruker selv 640*480.

7187035[/snapback]

Egentlig så suger dem som bruker mindre enn 1024*.... Skal du blir god så bruker du en av det største oppløsningene som 12** og oppover. Greier du å spille bra da så er du meir treffsikker pga mindre enn 124* blir modeler større, mye lettere å feks få headshot. :)

7213113[/snapback]

Du blir god av den oppløsningen du selv liker. Det er bullshit at man blir god av høy oppløsning eller lav for den del. :roll:

Lenke til kommentar

7187035[/snapback]

7213113[/snapback]

Du blir god av den oppløsningen du selv liker. Det er bullshit at man blir god av høy oppløsning eller lav for den del. :roll:

7216177[/snapback]

Egentlig ikke... Viss du kjører det på stor oppløsning så blir modeler og alt mindre, som igjen betyr du må sikte betre for å treffe. Men at du automatisk blir UBERgod pga det vil jeg iikke si, men det betyr litt.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig grunnen til at de som er pro spiller med 800x600.

Er at det var det de begynte med, siden de ikke hadde like gode pcer som vi har nå. Hadde de begynt nå uavhengi av hva de hadde hørt om hadde de sikkert spilt høyere oppløsning. Det er jo helt klart at alle som spilller cs i 800x600 gjør det for de som er pro gjør det.

(jeg har 800x600) :!:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det er jo helt klart at alle som spilller cs i 800x600 gjør det for de som er pro gjør det.

7222571[/snapback]

Crosshair blir jo mindre med lav oppløsning. I tillegg blir klokka, radar, ammo og antall $$ større, noe som gjør dem lettere å ta et raskt blikk på.

Lenke til kommentar
Det er jo helt klart at alle som spilller cs i 800x600 gjør det for de som er pro gjør det.

7222571[/snapback]

Crosshair blir jo mindre med lav oppløsning. I tillegg blir klokka, radar, ammo og antall $$ større, noe som gjør dem lettere å ta et raskt blikk på.

7224863[/snapback]

Mao, gi oss custom crosshairs! Er litt kjipern at det blir større :( Burde kunne sette størrelsen selv slik som på CS:S .

Lenke til kommentar

Det står 100fps fordi skjermkortet lager så mange bilder, men skjermen har ikke rask nok oppdateringsfrekvens til å vise dem.

Det er grunnen til at de fleste gamere bruker CRT-skjermer. Riktignok ble det brukt LCD-skjermer i en eller annen CPL-turnering.

7204158[/snapback]

går det ikke ann å skru av vertikal synk.

har 75Hz og 100fps (mener du at skjermkortet sier at det er 100fps men skjermen viser ikke dem selvom det står 100fps??)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

7204158[/snapback]

går det ikke ann å skru av vertikal synk.

har 75Hz og 100fps (mener du at skjermkortet sier at det er 100fps men skjermen viser ikke dem selvom det står 100fps??)

7225403[/snapback]

Min erfaring om akkurat dette:

Vertical Sync PÅ gir 60fps, og AV 100fps.

På de aller fleste, om ikke alle, bærbare (LCD-skjermer) er oppdateringsfrekvensen 60hz, og umulig å stille på (på alle bærbare jeg har prøvd vertfall - tar jeg feil her?). Jeg tror at dette også gjelder standard LCD-flatskjermer - maks 60hz. Dette betyr at det står 100fps (fordi grafikkortet lager 100 bilder i sekundet, slik som NorthGarden sier) men at det i virkeligheten bare viser 60fps. Altså kan skjermen umulig vise mer en 60fps i sekundet, uansett spill..

Jeg har også hørt at vi mennesker ikke oppfatte mer enn noe å 30 hz. Men går jeg inn på cs og tester fps_max 30, 40 og 60. Ser jeg stor forskjell. Så jeg tror det heller er maks 60hz vi kan oppfatte. Dette er jo også sannsynlig når de lager alle bærbare med en oppdateringsfrekvens på 60hz.

Ett spørsmål fra meg var egentlig om det faktisk er lettere å treffe desto lavere oppløsning?

Jeg bruker 1400*1050 på både Nosteam der det ikke er mulig å stille størrelsen på siktet, så her blir siktet mindre desto høyere oppløsning jeg har. På nosteam bruker jeg også minste siktet på 1400*1050, og synes det er ubehagelig med lavere oppløsning.

Føler at det blir utrolig mye synsing og sansing i denne tråden, så viss noen som faktisk er cs-proff, og VET dette, så fortell det gjerne slik at vi alle får litt korrekt info.

Endret av gardover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...