Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Raskere nedlasting? Instillinger ruter?


Anbefalte innlegg

Jeg har en SpeedTouch 5x6 ruter fra NextGentel. Vi har ADSL 2+ linje med inntill 20.000 kbps. Vi har vel en effektiv hastighet på 11-12.000 kbps pga avstanden. Men saken er det at meg og min bror laster ned en del med uTorrent og Bittorrent, men vi får aldri til å laste ned med ca 300 kbps maks. ofte ligger hastigheten rundt 70 kbps. Hva kan vi gjøre for å fikse d. Har hørt at det kan være innstillingene til routeren. Brannmuren og slikt på maskinene er tatt hånd om. Har lest litt om å åpne opp porter på routeren, men jeg er en av dem som må ha det inn med teskje, skjønner ikke noe særlig. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det ikke til jeg. Har en Thomson SpeedTouch 546. Beskrivelsen av oppsett for bittorrent!

 

Skjønte ikke dette med statisk ip adresse. Står "motta instillinger automatisk" på min.

 

Illustrasjon! Min står på obtain an ip-adress automaticly. Det står heller ikke noe data i de hvite boksene. Ip-adress, subnet mask, defult gateway osv...)

winxp-tcpip.jpg

 

Jeg brukte den "eksterne" ip-adressen min og skrev den inn i nettleseren. Da fikk jeg opp dette bildet.

 

144809.jpg

 

Ikke dette som står i "oppskriften" på websiden. Da skal først denne!

SpeedTouch5461.jpg

 

også denne komme!

SpeedTouch5462.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...