ostenxx Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hei der folkens! Har et problem! Jeg har en PC med 650 MB SDRAM, 1,3GHz AMD Athlon og et lusent GeForce 4MX 440 kort. Jeg har et ganske stramt budsjett nå for dagen, dvs. at jeg holder på å kjøre opp og kan derfor ikke tøye meg til å kjøpe en haug av komponenter. Det jeg lurer på er om jeg vil tjene best på å kjøpe et nytt grafikkort til max 2000 kr og beholde hovedkort og minne, eller kjøpe nytt hovedkort og minne til drøye 2000 kr. Jeg er litt usikker på dette og mange på forumet mener at jeg ikke vil få full utnyttelse av fek. Radeon 9500PRO eller GeForce 4 TI med det hovedkortet jeg allerede har. Jeg, på min side, lurer på om jeg i det hele tatt vil merke forskjell med et nytt hovedkort og nytt minne med det søppelkortet jeg har fra før. Takker for evuntuelle synspunkt... PS:Ikke glem hovedpoenget i forbindelse med oppgraderingen; jeg har lite budsjett og vil bare at spillene skal gå glattere og at PC'en vil klare nye spill bedre enn det den gjør i fra før av. MAFIA er et eksempel på et spill som har en tendens til å "lagge" med dagens oppsett. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 I den situasjonen tror jeg at jeg ville ha kjøpt et Radeon 9500pro, som er det beste grafikk-kortet ute nå til 2000 kroner. Men, for det er et men da.. Det kan jo hende hdd og ram har noe med lagging og gjøre og da, så du blir nok ikke kvitt all laggingen. Hva kjører du front-side-bus på? Om du kjører på 100 kan du jo, om ramen til tåler det, sette den opp til 133 og heller åpne cpu og stille ned multiplier litt.. Men du kan jo fortelle hvilket hovedkort og hvilken RAM (merke, hastigheter) du har. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Har MSI K7T-TURBO hovedkort, 133MHz minne og 30GB 7200 RPM haddisk fra Fujitzu.Vet ikke hva FSB- hastigheten er, eller hvor i biosen jeg stiller inn dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå