Gå til innhold

Merkelig lagging i Gothic 3


Anbefalte innlegg

Jeg kjører en maskin med følgende speccs:

- AMD 64 2200

- 1 giga ram

- Geeforce 6600GT (128mb)

- 2*250gb hdd i raid 0

 

For det første er det en rimelig lang loading (over et minutt, mens oblivion loades på sekunder). Når jeg kjører spillet, selv med laveste oppløsning, har jeg en kraftig rykkvis lag som fører til at spillet med gjevne mellomrom henger i flere sekunder, til tross for en brukbar FPS. Kjørte Oblivion på high uten problemer med samme pc-en. Her må det da være noe feil en eller annen plass....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører en maskin med følgende speccs:

- AMD 64 2200

- 1 giga ram

- Geeforce 6600GT (128mb)

- 2*250gb hdd i raid 0

 

For det første er det en rimelig lang loading (over et minutt, mens oblivion loades på sekunder). Når jeg kjører spillet, selv med laveste oppløsning, har jeg en kraftig rykkvis lag som fører til at spillet med gjevne mellomrom henger i flere sekunder, til tross for en brukbar FPS. Kjørte Oblivion på high uten problemer med samme pc-en. Her må det da være noe feil en eller annen plass....

7185372[/snapback]

 

det er en feil med spillet har jeg hørt. Har ikke prøvd det selv, men alle sier at det er en feil. Kommer sikkert ut en patch som fikser dette snart.

Lenke til kommentar

Ikke alle klager på bugs. De som ikke sliter med bugs er bare ikke så flinke til å syte om hvor bra spillet er siden de er opptatte med å spille :)

 

OT: Du har ganske lite RAM. Du kan jo sjekke hvor mye som brukes mens du spiller. Enten sjekk "Peak" under commit charge i task manager -> performance, eller trykk ctrl+alt+del mens du spiller og sjekk i task manager der. Problemet du beskriver er jo noe man venter når man har for lite RAM.

Lenke til kommentar
Jeg kjører en maskin med følgende speccs:

- AMD 64 2200

- 1 giga ram

- Geeforce 6600GT (128mb)

- 2*250gb hdd i raid 0

 

For det første er det en rimelig lang loading (over et minutt, mens oblivion loades på sekunder). Når jeg kjører spillet, selv med laveste oppløsning, har jeg en kraftig rykkvis lag som fører til at spillet med gjevne mellomrom henger i flere sekunder, til tross for en brukbar FPS. Kjørte Oblivion på high uten problemer med samme pc-en. Her må det da være noe feil en eller annen plass....

7185372[/snapback]

 

Den lange loade-tiden og lagginga av og til kommer blant annet av den jerkete kopibeskyttelsen som skjekker DVDen altfor ofte, som for eksempel under loadinga. Mange velger å fikse dette på ulovlig(?) vis.

 

Og ja, du burde anskaffe deg mer ram... Minst 1,5 gig

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...