aldreyer Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvor får jeg tak i et Socket 478 Hovedkort? skulle helst vert et; Asus P4C800-E DELUXE for det har jeg hatt før å er kjempefornøyd med. er det sluttet å lage den type socket nå?:S Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Er en stund siden de gikk ut av produksjon. Følg litt med på demo sidene til web shoppene bla Komplett så hender det att det dukker opp noen av og til. Fant MSI-PM8M-V hos SHG. Endret 30. oktober 2006 av Chevelle Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hender det dukker opp P4P800-E Deluxe-kort på demovaresiden til Komplett, kjøpte meg et der for litt siden til å ha i reserve. Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 okey. kan se på det;) men må ha omtrent alt det som er på Asus P4C800-E DELUXE hovedkortet. for har CPU, ram å Skjermkort som er dem socketane;) Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hender det dukker opp P4P800-E Deluxe-kort på demovaresiden til Komplett, kjøpte meg et der for litt siden til å ha i reserve. 7185560[/snapback] okey. men er det i fullstand? er det på en måte som "nytt"? eller?:S hvor finner jeg fra til den listen da? Endret 30. oktober 2006 av aldreyer Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Det er som regel erstatningskort fra leverandør. De har vel 1 års garanti, men kommer ikke med noe extrautstyr, bare kortet i en antistatisk pose. Nå er det jo slik at korta ikke ligger der til enhver tid, da det er litt tilfeldig når de kommer inn. Så om du trenger et akkurat nå, får du ta en kikk på eksempelvis det kortet som ble nevnt tidligere i tråden, eller forsøke deg på bruktmarkedet. edit: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10071 Her er demovarene hos Komplett. Endret 30. oktober 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Det er som regel erstatningskort fra leverandør. De har vel 1 års garanti, men kommer ikke med noe extrautstyr, bare kortet i en antistatisk pose. Nå er det jo slik at korta ikke ligger der til enhver tid, da det er litt tilfeldig når de kommer inn. Så om du trenger et akkurat nå, får du ta en kikk på eksempelvis det kortet som ble nevnt tidligere i tråden, eller forsøke deg på bruktmarkedet. edit: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10071 Her er demovarene hos Komplett. 7185671[/snapback] okey. men har sendt mail til kompett no å spurt dem. så kansje jeg får meg det hovedkort som jeg trenger/vil ha;) men vist jeg skal ha et Socket 478 Hovedkort er det "vansklig" å få tak i fra butikk? kan jeg snakke med Asus som lager hovedkortet om dem har igjen på lager eller om dem selger det? tror dere det er håp for jeg kan få det hovedkortet? Asus P4C800-E Deluxe det som er at jeg har vert så fornøyd med dette kortet å vil ha det igjen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Tja, Asus har 3 års garanti på korta sine. Så om du har noe igjen av den, kan det godt være du kan prate med dem også og få en RMA. Vet om folk som har gjort det og fått erstatningskort. Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Tja, Asus har 3 års garanti på korta sine. Så om du har noe igjen av den, kan det godt være du kan prate med dem også og få en RMA. Vet om folk som har gjort det og fått erstatningskort. 7185847[/snapback] hmm. har ikke det hovedkortet no:S har hatt et annet hovedkort som har vert SKUFFENES i forholgt til Asus P4C800-E Deluxe. men får bare krysse fingrane på at komplett kan skaffe et til meg:P ellers så får e prøve å komme i kontakt med asus. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ok. Vel, om ikke du kan få et P4C800-E Deluxe, så er P4P800-E Deluxe så godt som like bra, det har det samme utstyret som storebroren, bare at chipsettet er forskjellig. (i865PE mot i875P). Eneste forskjellen er at PAT ofte er skrudd av (PAT gir deg 3-5% ekstra ytelse på minnebussen), men det kan lett skrus på på P4P800-E korta. Lenke til kommentar
aldreyer Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 okey. der var MASSE pof-svar;D men høres bra ut:D ditta med å slå på ditta greia har e ikke ANELSE på. men kan kansje få en kamerat av broren min som har MASSE mer peiling enn meg til å gjøre det;) men er ikke du fornøyd med dit kort da? det hadde fått veldig masse god respons da jeg kjøpte det;) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Disse kortene er nesten umulig å finne, selv som demovare. Men flaks i uflaks, jeg har et liggende, ver.2.0 med alle mosfets rundt sokklen på plass. Du har fått en pm aldreyer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Se på bruktmarkedet, det dukker nok opp med jevne mellomrom. Skal du ha et S478 hk, er Asus P4C800-E Deluxe noe av det beste du kan anskaffe på den sokkelen. Jeg har dette hovedkortet selv, og det brukes i en maskin som går mange timer hver dag. Pass på at hovedkortet bruker BIOS 1023. Med denne BIOS'en skjer det ikke feil med dette hovedkortet. P4P800-E Deluxe er ikke like bra. For det første har ikke P4P800-E Deluxe 875P chipsettet, som P4C800-E Deluxe har. Dessuten bruker P4C800-E Deluxe en Gbps-kontroller fra Intel som går på CSA-bussen. Det vil si at nettverkskontrolleren går utenom PCI-bussen og sørsiden, og er koblet direkte til nordsiden gjennom en full-duplex dedikert bus. Dette finnes KUN på 875P-baserte hovedkort. Denne kontrolleren gjorde det bedre enn alle PCI-baserte nettverkskort, pluss et par PCI-X baserte kort. P4P800-E Deluxe har ikke dette. Gbps-kontrolleren på 865-baserte hovedkort går gjerne på PCI-bussen, og det er neppe ideelt hvis man bruker Gbps ethernet. Samt at 875P er regnet for å ha en stabilitet som kan sammenlignes med det legendariske 440BX. Så igjen, P4C800-E Deluxe er helt klart veien å gå. Endret 30. oktober 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Enig med "stigfjel" her Har 2 av slagsen der kjører 24/7 med Seti@Home. Men vil da føye til at "Abit IC7 Max3" kan være et godt alternativ (men er like vanslelig å få tak i). Kimmer Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Enig med "stigfjel" her Har 2 av slagsen der kjører 24/7 med Seti@Home. Men vil da føye til at "Abit IC7 Max3" kan være et godt alternativ (men er like vanslelig å få tak i). Kimmer 7186305[/snapback] Grunnen til at jeg falt på P4C800-E Deluxe istedet for IC7-MAX3, var at kortet fra Asus ble regnet for å være mer stabilt enn kortet fra Abit. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Dessuten bruker P4C800-E Deluxe en Gbps-kontroller fra Intel som går på CSA-bussen. 7186158[/snapback] Jo, glemte av det i farta. Men ser ikke helt at 875P skal være så mye mer fjellstabilt en i865PE. Har hatt P4C800-E Deluxe før (før det brant opp for meg, den kjente southbridge-feilen mange har hatt der det plutselig sier "poff" og lukter brent, baibai hovedkort) og nå har jeg kun et P4P800-kort (i865PE). Klokker like bra og er like stabilt. Om man kan leve med nettverkskortet, står jeg fortsatt på at P4P800-E Deluxe kan være et nært jevngodt valg. Det vil heller ikke koste skjorta (som regel rundt 300,-), og er et greit kort å ha midlertidig til man får oppgradert maskina si til noe bedre. Endret 30. oktober 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 P4C800-E Deluxe hadde et problem med SATA-kontrolleren. Det oppsto hvis alle PATA-kanalene var i bruk, og man i tillegg benyttet en SATA-disk på ICH5R-sørsiden. Men så kom det en BIOS-fiks for dette, og alle problemene forsvant som dugg for solen. Etter den fiksen har kortet vært stabilt som fjell. Det var jo stabilt før også, bortsett fra den SATA-bug'en. Nettverkskontrolleren til Intel som går på CSA-bussen synes jeg er svært hendig. Bruker Gbps ethernet på mitt nettverk, og da er det praktisk å ha en kontroller av det kaliberet. Den tok innersvingen på det meste som fantes av nettverkskort, også PCI-X da hovedkortet var i salg. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok, husker ikke akkurat hvilken BIOS jeg hadde til å begynne med, siste jeg hadde var vel 1011, såvidt jeg husker. Brukte vel ikke S-ATA på det kortet inntil like før det takket for seg heller. Jaja, om trådstarter får tak i et P4C, så er det vel greit nok. Er bare at jeg sjelden ser dem siden de er ettertraktede. Lillebroren P4P er dog mye mer vanlig om dagene. Uansett, lykke til til aldreyer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Ja, vil nok anta at P4C800-E Deluxe er et ettertraktet kort. Det fikk svært god kritikk hos www.anandtech.com. Edit: og Toms Hardware guide sa følgende om dette hovedkortet: "the P4C800-E Deluxe sets the standard for how good S478 motherboards should be" (noe i den retningen). Endret 31. oktober 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå